Rolls-Royce, Emer2gent ittifakı

®
Çok Okunanlar

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Rolls-Royce, Emer2gent ittifakı için bir grup şirketle bir araya geldi. Emer2gent ittifakı, COVID-19’un ekonomik etkilerinden kurtulma mücadelesi veren firmaları ve hükümetleri desteklemek için yeni yollar keşfetmeyi hedefleyen veri analiz uzmanlarının oluşturduğu yeni bir oluşum.

 İttifakın ilk üyeleri Leeds Veri Analitiği Enstitüsü, IBM, Google Cloud, The Data City, Truata, Rolls-Royce ve ODI Leeds. İttifakın çalışmaları, inovasyon uzmanı Whitespace tarafından yönlendirilecek ve koordine edilecek.

 Üye şirketler, çalışmaları başlatmak ve üye sayısını artırmak amacıyla açık inovasyon, veri yayını, lisanslama, gizlilik, güvenlik, veri analiz kabiliyeti ve iş birliğine dayalı altyapı gibi tüm temel unsurları katkı olarak ittifaka sundu.

 Emer2gent geleneksel ekonomi, iş, seyahat ve perakende verilerini davranış ve duyarlılık verileriyle birleştiriyor. Emer2gent ayrıca, COVID-19’a karşı küresel toparlanmaya yönelik yeni çözümler ve pratik destek uygulamaları sağlıyor. Bu çalışma, veri paylaşımı açısından sektörün en iyi uygulamalarını kullanıyor ve güvenliğe ciddi bir şekilde odaklanıyor.

 Emer2gent modelleri, ekonomik toparlanma döngülerinin olası satış göstergelerini belirleyerek insanların ve işletmelerin mümkün olan en kısa sürede işe dönmelerine yardımcı olmayı hedefliyor. İster küçük ister büyük ölçekli olsun tüm işletmeler ve hükümetler, bu öngörülerden faydalanarak pandemiden kaynaklanan durgunluk etkilerini azaltabilecek. Ayrıca sınırlandırılabilecek yatırımlar ya da politikalar gibi araçlar vasıtasıyla erken karar almak için ihtiyaç duydukları güveni inşa edebilecekler. İttifaka katılım gönüllülük esasına bağlı. Çözümler ise ücretsiz olarak yayınlanacak.

 “Yeni bir normal”e uyum sağlama süreci

İttifakı başlatan Rolls-Royce veri inovasyon katalizörü R2 Veri Laboratuvarları Küresel Direktörü Caroline Gorski konuyla ilgili olarak: “İnsanların işe geri dönebilmeleri için küresel ekonominin mümkün olan en kısa sürede toparlanmasını istiyoruz. Veri inovasyonu topluluğumuz bu konuda yardımcı olabilir. Ortak fayda için bir araya geldiğinde başarılamayacak bir hedef yok. Dünyanın dört bir yanındaki insanlar, işletmeler ve hükümetler COVID-19 nedeniyle harcama, hareket etme, iletişim kurma ve seyahat etme yöntemlerini değiştirdi. Bu çözümü diğer verilerle birlikte kullanarak pandemiden sonra dünyanın ‘yeni bir normal’e uyum sağlamasına yardımcı olacak trendlerin neler olabileceğini belirlemek üzere çalışıyoruz” dedi.

 IBM Bulut ve Bilişsel Yazılım Avrupa Genel Müdürü Andrew Brown ise şöyle konuştu: “IBM bu girişim çatısı altında mevcut ortaklarıyla ve değerli müşterileriyle bir araya gelmeyi dört gözle bekliyor. Kullanım alışkanlıklarını tespit etmek ve böylece ülkeler, devlet kurumları ve destek veren şirketler için pandeminin bir sonraki atılımına en iyi çözümü üretebilmek adına IBM’in katkısının olumlu olmasını umut ediyoruz. IBM’in katkısı ayrıca, toparlanma göstergelerinin ortaya çıktığı noktalarda fayda sağlayacak.”

 Leeds Üniversitesi Leeds Veri Analitiği Enstitüsü’nden Profesör Mark Birkin de şunları söyledi: “COVID-19 krizi, hükümetlerin mobilite, davranış ve insan iletişim ağları hakkında gerçek dünyaya ait çözüm edinmeleri gerektiğini bütün dünyaya gösterdi. LIDA’da bizler, bilimsel araştırma, iş ve ticaret için işlem verilerine erişimin karşılıklı yararları bulunduğuna inanıyoruz. Bu nedenle güvenli veri paylaşımını kolaylaştırmak ve Emer2gent ortaklarını akademik uzmanlığımızla birbirlerine bağlamak için ittifakın bir üyesi olarak çalışacağız.”

Profesör Mark Birkin
Profesör Mark Birkin

Truata CEO’su Felix Marx, “Truata olarak verilerin toplumsal fayda uğruna kullanılması için Emer2gent ittifakı çerçevesinde hizmetlerimizi sunma konusunda bir an olsun tereddüt etmedik. COVID-19’un sınırlandırılmasına yardımcı olmak ve ekonomik toparlanmaya öncülük etmek amacıyla, temin edilen verilerden analitik değer çıkarma çalışmalarını desteklemeyi hevesle bekliyoruz. Bunu yaparken söz konusu verilerin ait olduğu insanların gizliliğine özen göstereceğiz. Truata bunu, gizliliği artırılmış, tescilli veri analiz çözümleri seti aracılığıyla yapacak. Bu çözümler arasında veri anonimleştirme, gizlilik riski ölçümü, veri kimliksizleştirme ve sentetik veri üretim çözümleri yer alıyor. Bunlar bir yandan en katı küresel gizlilik standartlarına uyarken diğer yandan büyük veri setleri üzerinde yüksek değerli analitik çalışmaları güçlendirmek için özel olarak tasarlandı. Eşi benzeri görülmemiş bir dönemden geçiyoruz ve bu büyük belirsizlik döneminde, küresel mücadeleye mümkün olduğunca hızlı, verimli ve aynı zamanda sorumlu bir şekilde katkıda bulunma konusunda hepimizin bir görevi olduğunun farkında olmalıyız” şeklinde konuştu.

 Google Cloud Birleşik Krallık ve İrlanda Üretim ve Endüstri Lideri Rajh Das ise, “Google Cloud olarak böylesine önemli bir projede yer almaktan gurur duyuyoruz. Zira bu sıra dışı dönemde küresel bazda iş ortamını desteklemek için hepimiz birlikte çalışıyoruz” dedi.

 Emer2gent, potansiyel üye şirketlerin ittifaka yönelik ilgilerini ortaya koymak üzere kayıt olabilecekleri Emer2gent.org web sitesini kurdu. Topluluğa ilk görevleri halihazırda verildi. Bu görevler arasında, virüsün neden olduğu ekonomik durgunluğun etkilerini azaltacak ya da sınırlandıracak yatırımları tanımlamak yer alıyor. Görevler arasında ayrıca, faaliyetler için işletmelerin ihtiyaç duydukları güveni tesis etmek üzere kullanabilecekleri ekonomik toparlanma için öncü olabilecek göstergelerini belirlemek de bulunuyor.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...