En çok yine sedan tercih edildi…

®
Çok Okunanlar

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

Ferrari, Roma’nın yerini alacak olan Amalfi

Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, ön-ortadan, çift turbo V8 motorlu, 2+ coupési Amalfi’yi tanıttı.Ferrari’nin yüksek performansını günlük...

iCAR Dubai Marka Gecesi’nde Tamamen Yeni Bir Orta-Büyük SUV

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery ve SmartMi Tech iş birliğiyle ortaya çıkan iCAR, yepyeni SUV modelinin örtüsünü kaldırmak...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme...

Jeep Markası Jurassic World ile Yeniden Doğuş

80 yılı aşkın süredir SUV segmentinde küresel lider konumundaki Jeep®, Universal Pictures ve Amblin Entertainment efsanevi ortaklığını sürdürüyor ve...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, ilk çeyrekte 2019’un aynı dönemine göre yüzde 40,62 büyüyerek 124 bin 403 adet seviyesinde gerçekleşti.

Otomotiv Distribütörleri Derneği‘nden (ODD) yapılan açıklamaya göre, Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç satışları, bu yılın ocak-mart döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 40,62 artarak 124 bin 403 adet oldu. 2019 yılı üç aylık dönemde 88 bin 469 adet toplam pazar gerçekleşmişti.

Yalnızca otomobil satışlarına bakıldığında ise 2020 yılı ilk üç aylık dönemde geçen yıla göre yüzde 44,79 artarak 99 bn 630 adet oldu. Geçen yıl aynı dönemde otomobil satışları 68 bin 812 seviyesindeydi.

Hafif ticari araç pazarı da 2020 yılı ilk üç aylık dönemde geçen yıla göre yüzde 26,03 artarak 24 bin 773 adet oldu. 2019 yılı aynı dönemde 19 bin 657 adet satış gerçekleşmişti.

Pazar mart ayında da artış gösterdi

Bu yılın yalnızca mart ayına bakıldığında otomobil ve hafif ticari araç pazarı 50 bin 8 adet oldu. 49 bin 221 adet olan 2019 yılı mart ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 1,6 arttı.

2020 yılı mart ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3,26 artışla 39 bin 887 adet oldu. Geçen sene 38 bin 628 adet satış gerçekleşmişti.

Mart ayında hafif ticari araç pazarı ise 2019 yılının mart ayına göre yüzde 4,46 azaldı ve 10 bin 121 adet olarak kayıtlara geçti. Geçen yıl aynı ay 10 bin 593 adet satış olmuştu.

Otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık mart ayı ortalama satışlara göre yüzde 26,14 azalış gösterdi.

Dizel otomobil satışlarının payı geriledi

2020 yılı mart ayı sonunda 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 45,1 artarken, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 8,4 ve 2000cc üstü otomobillerde yüzde 29,8 azalış izlendi.

Mart sonunda 107 adet elektrikli ve 3 bin 503 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti.

Bu dönemde otomobil pazarında ortalama emisyon değerlerine göre en yüksek pay yüzde 41,56 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 41 bin 408 adet ile sahip oldu. Dizel otomobil satışlarının payı yüzde 44,86’ya gerilerken, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı yüzde 71,51’e yükseldi.

En çok yine sedan tercih edildi

Mart sonunda otomobil pazarı segmentinin yüzde 83,4’ünü vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu.

Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 61,3 pay alan C segmenti ulaştı.

Kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 47,9’la yine sedan otomobiller oldu.

Söz konusu dönemde hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 75,20 pay ile van, ardından yüzde 11,92 pay ile kamyonet, yüzde 6,73 pay ile minibüs ve yüzde 6,15 pay ile pick-up yer aldı.

Diğer Haberler

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve zarif aksesuar seçenekleri ile çok...

Suzuki Üstün 4×4 Teknolojisi ile 55 Yıl

Üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, 4x4 teknolojisindeki 55 yıllık köklü mirasını devam ettiriyor. İlk kez 1970 yılında pazara sunulan Jimny...

Ferrari, Roma’nın yerini alacak olan Amalfi

Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, ön-ortadan, çift turbo V8 motorlu, 2+ coupési Amalfi’yi tanıttı.Ferrari’nin yüksek performansını günlük kullanımda çok yönlülükle bir araya...

Jeep Markası Jurassic World ile Yeniden Doğuş

80 yılı aşkın süredir SUV segmentinde küresel lider konumundaki Jeep®, Universal Pictures ve Amblin Entertainment efsanevi ortaklığını sürdürüyor ve bu yaz Jurassic Park serisinin...

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci

Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD, 225 firmanın katılımıyla gerçekleştirdiği Rekabetçilik Anketi ile sektörün mevcut durumunu ve öncelikli sorunlarını ortaya koydu. Ankete...

PEUGEOT cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

Mercedes-Benz’de ikonik tasarım tamamen elektrikli GLC

Geleceğin yüzü: Mercedes-Benz’deki ikonik tasarımın yeni çağı tamamen elektrikli GLC ile başlıyor... Mercedes-Benz, otomotiv tarihinin en ikonik tasarım öğelerinden birini yeniden yorumluyor. Yeniden tasarlanan ikonik ızgara;...