“İkinci elde yeni rekorlar bekliyoruz, gelecek paylaşım ekonomisinde”

®
Çok Okunanlar

“OPET, sektörünün en güçlü ve en fazla büyüyen markası”

OPET, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sektörün üzerinde büyüyerek ilk 3 firma arasında pazar payını artıran tek...

Çin’in BYD şirketine dava açtı…

Brezilya, kölelik benzeri çalışma koşulları iddiaları nedeniyle Çin'in BYD şirketine dava açtı Brezilyalı savcılar Salı günü, Çinli elektrikli araç devi...

Bayramda Yola Çıkmadan Önce Önleminizi Alın

Yola çıkmadan önce araç bakımlarının yapılmış olması önemli, ancak daha da önemlisi, arıza nedeniyle yolda kalma durumuna karşı arıza...

MAXUS Modellerinde 1 Milyon TL Finansman

Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen SAIC bünyesindeki Maxus, haziran ayında sunduğu avantajlı finansman olanaklarıyla yüksek verimlilik ve...

Hyundai Motor Türkiye Markalı Kasko Hizmeti

Sigorta ve Yetkili Servis hizmetini tek çatı altında toplayan Hyundai Motor Türkiye, uzun yıllardır süregelen markalı kasko hizmetini genişletmeye...

Yeni Nissan Elektrikli Micra Roma’da Lansman

Roma - ITALIA  --  Nissan Micra, Roma'daki lansman sunumunda gördüğümüz gibi, tamamen elektrikli formatta geri dönüyor ve her şey...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı....

Türkiye’de otomotiv sektöründe ilkleri gerçekleştiren Garenta ve ikinciyeni.com markalarının Genel Müdürü Emre Ayyıldız, araç kiralama ve ikinci el araç sektörüyle ilgili değerlendirme ve öngörülerde bulundu…

Araç kiralama sektörünün dijitalleşme ve Y kuşağıyla birlikte dönüşüme uğradığını belirten Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Emre Ayyıldız, “Dijitalleşmeyle birlikte ihtiyaçlar da değişmeye, tüketici özgürlüğünü ilan etmeye başladı. Y kuşağı olarak tanımladığımız nesil, paylaşım ekonomisini geliştirdi ve bunun yansımalarını kiralama sektöründe de görüyoruz. Kullanıcıların artık diledikleri zaman, diledikleri süre kadar araç kiralayabildikleri paylaşımlı araçlar tüm dünyada oldukça trend. Sadece Moskova’da 30 bin araç paylaşımlı modelle çalışıyor ve şehir içi ulaşımında önemli bir ihtiyacı karşılıyor” dedi.

“MOOV by Garenta ile Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdik”

Bu alanda 2018 yılının Eylül ayında MOOV by Garenta’yı geliştirdiklerini belirten Ayyıldız, “MOOV by Garenta ile Türkiye’de ilk defa serbest dolaşımlı araçlarla dakikalık araç kiralama hizmeti sunmaya başladık. Bu ne demek? Kullanıcılarımız hizmet bölgesi içerisinde diledikleri yerde kiralamayı başlatıp, yine hizmet bölgesi içerisinde diledikleri yerde kiralamayı sonlandırabiliyor. Yani kullanıcılarımıza özgürlük sunuyoruz. Hizmet vermeye başladığımız ilk günden bu yana yoğun bir ilgiyle karşılaşıyoruz. 700 araçla başladığımız yolculuğumuz, bugün yaklaşık 1.700 araçla devam ediyor. 1 yılda 1 milyon defadan fazla, günde ise ortalama 4.500 kiralamaya imza atıyoruz” şeklinde konuştu.

Paylaşımlı araçların ekonomik bir çözüm olmasını ve şehirlere sunduğu avantajları da sözlerine ekleyen Emre Ayyıldız, “MOOV by Garenta’da 15 dakikası 9,5TL’den başlayan fiyatlarla, üstelik 5 km’lik yakıt dahil olarak kiralama yapabiliyorsunuz. Paylaşımlı araçların bir diğer güzel tarafı da trafiğe sunduğu fayda. Bugün, 1 paylaşımlı aracın trafiğe katılmasıyla 10 araç trafikten çıkmış oluyor. Avrupa’da birçok yerel yönetim paylaşımlı araçlara özel otopark noktaları sunuyor, şehir içi ulaşımda alternatif olarak gösteriyor” ifadelerini kullandı.

Ayyıldız; MOOV by Garenta hizmetini kullanıcılarından aldıkları geri dönüşlerle geliştirdiklerini, bu anlamda saatlik olan hizmetlerini 15’er dakikalık periyotlar halinde uygulamaya başladıklarını, İSPARK noktalarını ücretsiz hale getirdiklerini ve araç filolarını yenilemeye başladıklarını belirtti.

Garenta’nın günlük araç kiralama markası Garenta DAY ile franchise atağına kalktığını ve 2019 yılında 27 bayiye ulaştığını belirten Ayyıldız, 2020 sonunda 50 bayiye ulaşarak hem Türkiye genelinde daha fazla kişiye Garenta deneyimi yaşatmak hem de yatırımcılarına kârlı bir iş modeli sunduklarını belirtti.

 “İkinci el araçta yeni rekor bekliyoruz”

2019 yılında sıfır araç sektörünün bir önceki yıla göre yüzde 23, 2017’ye göre ise yüzde 50 daraldığını belirten Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Emre Ayyıldız, “Döviz kurunun yükselmesiyle birlikte sıfır araç fiyatlarında yaşanan artış, tüketicinin finansmana erişiminin zorlaşması ve stok sorunuyla birlikte sıfır araç pazarı daralma eğilimini geçtiğimiz yıl da sürdürdü. Yıl içerisinde faizlerin yüzde 24’lerden yüzde 10’lara düşmesiyle birlikte finansmana erişim kolaylaşsa da fiyatların yüksek seyri, otomobile olan talep ikinci el olarak gerçekleşti. 2019 Ocak – Aralık döneminde ikinci el fiyatları yüzde 30 artış gösterse de 7,6 milyon adetlik ikinci el satışıyla rekor kırıldı. Beklentimiz, fiyatlar artmaya devam etse de bu yıl da yeni bir rekorun gelmesi yönünde” dedi.

İkinci el araç satın almanın artık bir yatırım aracı olarak görüldüğünü belirten Emre Ayyıldız, mağduriyet yaşanmaması adına tüketicilerin kurumsal markaları tercih etmesi gerektiğine dikkat çekti.

ikinciyeni.com markasıyla Türkiye’de ilkleri gerçekleştirdiklerini ve sektörün dijitalleşmesinde öncü olduklarını söyleyen Ayyıldız, “2014 yılında Türkiye’de ilk defa online açık arttırma yöntemiyle ikinci el araç satışı gerçekleştirmeye başladık. Kısa zamanda çok iş başardık, 5 milyar TL’nin üzerinde e-ticaret hacmi gerçekleştirdik. Şu anda 415 bin üyemiz var, bu sayıyı 2020’de iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. Platformumuz üzerinde 20 bin TL’ye de, 1 milyon TL’ye de ikinci el araç satın alabiliyorsunuz. 1.000 TL’den başlayan açık arttırmalara katılarak veya direkt ‘hemen al’ seçeneğindeki araçları tercih ederek beğendiğiniz ikinci el otomobili satın alabiliyorsunuz” dedi.

MOOV by Garenta’da olduğu gibi ikinciyeni.com’da da müşterilerini dinleyerek sundukları faydayı geliştirdiklerini belirten Ayyıldız, “2019 yılında platformumuzu bir pazar yeri olarak konumlamak için çalışmalarımızı sürdürdük. Konsinye satışlarla ister bireysel ister kurumsal olsun aracını platformumuz üzerinden satanlara fırsatlar sunduk. 2019 yılında bir önceki yıla göre konsinye satışlarımızı iki kat arttırdık, 2020’de de en az iki kat arttırmayı hedefliyoruz.  İhaleleri kaçırmak istemeyen ama her an takip edemeyen müşterilerimiz için ‘otomatik teklif’ seçeneğini hayata geçirdik. Böylece müşterilerimiz, beğendikleri araca belirledikleri tavan fiyatı belirtiyor ve sistem o fiyata gelene kadar otomatik olarak tekliflerini arttırıyor” şeklinde konuştu.

İkinciyeni.com’un sektörün en şeffaf ve en güvenilir ikinci el araç platformu olduğunu belirten Ayyıldız, çok kısa bir süre içerisinde sistem üzerinden araçların gerçek satış fiyatlarını paylaşacaklarını, böylece Türkiye’de bunu ilk kez hayata geçiren ikinci el araç platformu olacaklarını söyledi.

Diğer Haberler

Stellantis modelleri için yeni LIQUI MOLY motoryağı

Top Tec 6320 5W-30 öncelikle Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot ve Toyota markalarının PSA motorları bulunan benzinli ve dizel araçlar için geliştirilmiştir. LIQUI MOLY'nin...

C3 Aircross’ta 200 bin TL indirim vadeli

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini haziran ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin keyfini...

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeriyle güvenlikte yeni bir dönem başlatıyor Volvo Cars, bugün emniyet kemerine yönelik önemli bir güvenlik iyileştirmesini duyurdu. Dünyada...

Automechanika Istanbul 2025’te

Uluslararası otomotiv satış sonrası endüstrisi, 12 - 15 Haziran’da Automechanika Istanbul 2025’te buluşuyor  İstanbul, 03.06.2025. Otomotiv satış sonrası sektörünün Türkiye’de ve çevre ülkelerdeki en büyük ticaret ve iş platformu Automechanika Istanbul, “satış sonrası pazarının güç merkezi” mottosuyla 12-15 Haziran 2025 tarihleri arasında 18’inci kez...

Nissan Haziran ayına özel servis kampanyası

Haziran indirimleriyle Nissan’ınızı tatile hazırlayın! Nissan sahipleri tatillerine güven ve konfor içinde çıkıyor. Nissan Türkiye Haziran ayına özel servis kampanyasıyla, Niskasko sahiplerine periyodik bakımda 10%...

Opel Yaz Mevsimini Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, haziran ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çoğu modelinde de nakit indirim seçeneği sunuyor. Başarılı hafif ticari...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...