Test Sürüşü: 2020 Mazda MX-5 RoadSter

®
Çok Okunanlar

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de...

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Aston Martin, Pirelli tarafından özel olarak geliştirilen ve Bosch Engineering

Pirelli ve Aston Martin, global İtalyan lastik devinin özel Cyber™ Tyre teknolojisini İngiliz ultra lüks performans markasının gelecekteki araçlarına...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback...

Kendini Ferrari Zanneden Spor Otomobil…

Test Sürüşü: Umut Özgür Sunay

Mazda MX-5 RoadSter iki kişilik bu spor üstü açılan otomobili Ocak ayı 2020’nin ilk günlerinde test ettik. Mazda MX-5 spor otomobil iki kapıdan oluşan bir roadster japaon otomobili. Bu otomobile dışarıdan ilk olarak baktığımızda ise Rakiplerine oranla Bmw Z4, Mercedes –Benz SLK, Honda S200, Alfa Romeo Roadster  v.b. daha ufak hacimli mini bir otomobil olduğunu görmekteyiz. Fakat bu duruş ön planda ön burun kaput bölümünde sizi bir yanılgı içerisine düşürmeyi gerçekten başaran SKY-Active G teknolojisi ve tasarımını yansıtan güçlü hatların olduğu bir bölüme ve tasarıma da sahip.

Ön taraf oldukça çıkık ve uzun bir kaput burun yapısı ile güçlü yanlarını karakterize ederken, çekik farları ile tam bir spor otomobil olduğunu hissetirmeyi başarabilen modern hatlara ve çizgilere sahip bir RoadSter aslında Mazda MX-5.

Araca yandan baktığımızda ise nerede ise bir ön kaput uzunluğu kadar oturma kabin alanı ve aracın arka bagaj kısmı olduğunu görüyoruz. Yandan aracın ön tarafının uzunluğu belli olmakta. Anahtarsız açılan kapıları ve bagaj kilidine sahip. Üstelik aracın tavanını içeriden açmanız çok basite indirgenmiş. İçeri oturduğunuzda tek bir el hareketi ile üst kilidi açıp, eliniz ile üst tavan tentesini arkaya doğru itmek sureti ile arka taraftaki kilit bölgesine bastırmanız yeterli. Bu toplamda zaten 15 saniye kadar sürüyor. Aracın otomatik açılan tavanını dahi almış olsanız aracın üst tarafını açacağınız hız zaman zaten budur.

Aracın arka taraf bagaj kısmına baktığımızda daha dar ve kısa şasi ye sahip bir yapısı ve tarzı var. Arka bagaj sadece anahtar yardımı ile açılıyor. 2 adet Spor çantamızı rahat alan bir derin hazneli bagaja sahip. Aracın o muhteşem yırtıcı devirlerde sesi veren egzos çıkışı ise oldukça basit ve sade ama içeriden duyulan o sesi muhteşem boyutta.

Aracın içine baktığımızda ve ilk oturduğumuz da normal klasik mazda 3 kollu spor direksiyon ve oldukça kemikli sert spor olan 6 ileri düz vitesi dikkat çekerken, orta konsola sabit 7 inçlik dokunmatik ekranı olan bir gösterge paneline sahip. Aracın direksiyon bölümünde normal gösterge panelleri oldukça sade tasarlanmış olsa da göze iyi hitap eden bir yapıya sahip alışık olduğumuz hız gösterge paneli yerine tam orta kısımda daha büyük olarak tasarıma sahip olan devir saati dikkat çekiyor.

Aracın bir diğer güzel yanı ise koltukları ve koltukların tasarımı. Oldukça iyi kaliteli deri malzemeden üretilmiş olan koltuk ve koltuk başlıkları her halukarda çok ergonomik ve rahatlar. Ayrıca koltuk başlıklarına entegre şekilde çalışan telefon kulaklık sistemi çok iyi. Telefonunuzu araca tanıttığınızda yolda giderken sağ tarafta vitesin alt bölümündeki yuvarlak tuş yardımı ile menüye her türlü ulaşıp, okeylemeniz mümkün. Bu durumda arayacağınız kişiyi seçerek yolda sesini koltuk başlıklarından gelen ses ile duyabileceğiniz bir telefon kiti sistemi araçta hoşuma gitti. Ayrıca telefon mesajlarımıda aracı kullanarak menü tuşu yardımı ile çok rahat bakıp okuyabildim. MX-5 in akıllı telefon android uygulamasına bu konuda bayıldım.

Aracın navigasyonu bulunmadığı ve test aracı olduğu için opsiyonel seçenekte sunulması sebebi ile deneme fırsatımız maalesef olmadı.  Fakat aracın kör nokta uyarısı sisteminin iyi çalıştığını söyleyebilirim. Her iki koltukta ısıtma sistemi var. Bu arada aracın içi dar ve daha mini bir yaşam alanına sahip olduğu için ben bu kadar iyi ısıtma sistemi çalışan başka bir araç daha göremedim. Kış günü aracın içinde short ile olsanız dahi üşümezsiniz. Klimayı açmanıza bile gerek yok. Çünkü motorun tüm sıcaklığı zaten siz kapatmadığınız sürece devamlı içeride.

Şimdi artık aracın sürüşüne bakalım; 1.5 litre benzinli motor 8.000 devir dakika da redline oluyor. Yüksek devirlerde 6.000 devirden sonra aracın yırtıcı motor sesi çok fazla, üstelik bir performans artışı var. 1.5 litre 130 beygire sahip Mazda MX-5 hızlanmada kısa sürede bir problem yaşamadı. Bu araca bir güç takviyesi biraz daha yapılsa aslında onu tutan bu egzos yapısı açılacak araç çok fazla ivmelenme kazanacak bu da aracın durmasını ve güvenli olmasını aynı zamanda aslında azaltacak. Bu sebeple aracın tüm güvenlik donanımı göz önünde bulundurulması aracın ivmelenmesinin ve aynı zamanda yakıt ekonomosinin de sağlanması bakımından çok doğru iyi bir ayarı bulmuş Japon üreticiler.

Aracın ivmelenmesi ve seri kullanılmasına göre hiçbir şekilde yakıt ekonomisinin fazla kayda değer olarak etkilenmemesi çok ilginç bir durum aslında. Aracı seride kullanmış olsanız bu araç çok fazla gereğinden fazla yakmadı. Yakıt deposu ve haznesinin ise daha küçük ve ekonomik bir şekilde Full Depo doluyor olması sizi hızlı ve seri kullandırmaya bu aracı teşvik ediyor.  Aracın tadını çıkartabilmeyi yakıtına tercih etmeniz olası zaten. Spor otomobil ve mini olması sebebi ile az yakan bir araç  MX-5.

Şimdi önemli bir diğer unsurda MX-5’in tasarım harikası olması yönünde. Neden mi? Diye sorduğunuzda aslında diyecek çok fazla bir şey yok. Kullanıp deneyimlemeniz lazım. Fakat MX-5 ‘in ağırlık oranı ve dengesi yüzde 50 ön ve arka olarak tasarlanmış ve ağırlık merkezi olarak tam da sürücü yolcu koltuğu altı alınmış. Buna ek olarak ise araçta dinamik çekiş kontrol sistemi Esp ve Ebd ESP: Elektronik Stabilite Programının çok iyi olması, EBD: ”Electronic Brake Distributor” fren yapılması halinde gücün ön ve arkadaki akslara dengeli şekilde dağılması bu aracın özellikle bir spor otomobilde japon mühendislik harikası olarak birebir çok iyi şekilde tasarlanması aracın viraj içinde kalarak çizgisini hiçbir şekilde dışına çıkmayarak bozmadan ilerlemesine sebep.

İşte kuvvetli girmiş olduğum sağ ve sol keskin virajlarda kesinlikle kayma ile karşılaşmadan çizgisini korumak sureti ile virajın içinde kalması ve çok iyi tutunan yapısı ile MX-5 bir spor otomobilde olması gereken sağlan güvenliğini bize tattırdı.

Bu bakımdan MX-5’in EuroNcap çarpışma testleri sonuçlarına da baktığımızda önden gelen 60-65 km hızlar ile sert aldığı darbeler sonu, içerideki yolcuları ön airbag patlaması ile çok fazla hasara maruz kalmadığını da gördük.

Aracın üzerinde ki bu anlamda frenajı için lastiklerin önemi çok büyük. Bu anlamda kış lastikleri hankook markası ile test sürüşünü yaptığım Mazda MX-5 yağmurlu ıslak zeminlerde özellikle frenajı iyi değil durma mesafesi ileri seviyede idi. Fakat kış lastiklerinin yağmurlu havalarda ve ıslak zemin şartlarında performans olarak doğru iyi netice vermemesi sebebi ile biz bu frenaj mesafesini baz almayız.

Aracın ESP sistemini içeride ki tuştan kapadığımızda aracın kalkışında ve gidişinde bir rahatlama olurken tüm direksiyon hareketleriniz ile aracın arka “kıç” tarafını olası bir şekilde yanlayarak kaydırmanız ve bu şekilde kolay dirift yapmanıza olanak sağlayan sistemi, eğlenceli bir kullanım sürüşünü sunuyor. Bunu 2. Ve 3. Vites te dahil gazla yapmanız MX-5 ‘te olağan gayet başarılı bir durum.

Son olarak 180 km gibi otobanda seyrederken ani yapılan ABS frenaj testimizde araç sağa ve sola kayma eğilimi düz yolda göstermemiş düzgün kısa sürede devreye giren abs yardımı aracı durdurmayı ya da yavaşlatmayı başarabildi.

MAZDA MX-5 TEST FOTOĞRAF GALERİSİ

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...