ZF, Otonom Sürüşe Doğru İlerlemenin Altını Çiziyor

®
Çok Okunanlar

Dünya Rallycross Şampiyonası’nda Audi’den kanat farkı!

Audi Sport’un Dünya Rallycross Şampiyonası’nda yarışan dünyaca ünlü İsveçli pilot Matthias Ekström’ün takımı EKS için geliştirdiği Audi S1 EKS...

Yeni Passat satışa sunuldu…

Bugüne kadar dünya çapında 34 milyondan fazla satış adedine ulaşan Volkswagen’in başarılı modeli Passat, dokuzuncu neslinde teknoloji, kalite ve...

Test Sürüşü: PEUGEOT RCZ 1.6 LT THP 156 HP

Test: Özgür Sunay Peugeot RZC; Dışarıdan ilk bakıldığında aklınıza Porsche Boxer veya Audi TT den kareler gelse de detaylara indiğinizde Coupe...

Alfa mühendisliğinin kahramanı Filippo Surace hayatını kaybetti

Alfa Romeo'nun savaş sonrası dönemden 1980'lere kadar olan yaratıcı ve teknolojik mükemmelliğinin en büyük kahramanlarından biri olan Filippo Surace,...

Friedrichshafen / Las Vegas. Otomatik ve otonom sürüş, geleceğin trafiğini daha güvenli, daha verimli ve daha rahat hale getirmeye yardımcı olan önemli teknolojiler arasında yerini almaktadır. Uygulamaya bağlı olarak, piyasa farklı çözümler talep etmektedir.Şimdilik, Seviye 2+ sistemleri olarak adlandırılan akıllı yardım fonksiyonları, binek otomobiller için en büyük potansiyele sahiptir. Buna karşılık, seviye 4 ve daha yüksek tam otomatik sistemler muhtemelen ticari araçlar ve kentsel yolcu taşımacılığında kurulacaktır. ZF’nin binek ve ticari araç üreticilerinden aldığı siparişler de pazarın bu doğrultuda gittiğini göstermektedir.

ZF, geniş bir uygulama yelpazesinde otomatik ve otonomsürüşün gerçekleştirilmesi söz konusu olduğunda etkileyici bir ortaktır. ZF CEO’su Wolf-Henning Scheider bunu 2020 CES’de şu şekilde açıkladı: “ZF hali hazırda farklı fiyat ve performans seviyelerine dair paket sistemler sunmaktadır ve binek otomobiller, ticari araçlar ve endüstriyel teknoloji ile ilgili tüm uygulama alanlarında aktiftir.”

Firma, üreticilerin ihtiyaçlarını karşılamak için geniş teknoloji portföyünü sürekli güncelliyor. Scheider, “ZF coASSIST ile, düşük maliyetli araç segmentleri için elde edilebilir, lüks sınıflardan tanıdık güvenlik ve konfor fonksiyonları ile ilk kez bir seviye 2+ sistemi geliştiriyoruz,”diye ekliyor.

ZF coASSIST’in ilk büyük siparişi

ZF, 2020’nin sonundan itibaren binek otomobiller için coASSİST Level 2+ giriş seviyesi sistemini tedarik etmek üzere sektörün önde gelen Asyalı bir otomobil üreticisinden büyük bir sipariş aldı. ZF’nin tedarik kapsamı, sistem ve yazılım geliştirmenin yanı sıra sensör teknolojisi ve merkezi elektronik kontrol ünitesini de içermektedir. Kameralar ve radarlar da dahil olmak üzere gelişmiş bir sensör takımını merkezi bir kontrol ünitesi ile birleştirerek, uyarlanabilir hız sabitleme, trafik işareti tanıma, şerit değiştirme yardımı, şerit takip asistanı ve sıkışık trafik desteği gibi işlevler etkinleştirilir.

Scheider,”Binek otomobiller için, otomatik sürüş işlevlerini uygulamak ve bunları tüm sürücüler için erişilebilir hale getirmek için Seviye 2+ konseptlerinde en büyük potansiyeli görüyoruz ” diye açıkladı. Burada, yardım fonksiyonları, bütünsel, güçlü ve akıllı bir sürücü yardım sistemi oluşturmak için ek bir kontrol ünitesi ile birleştirilmiştir.Ağa bağlı fonksiyonların artan ağırlığı, sürücü için kısıtlı sürücü yardım sistemlerine oranla daha fazla güvenlik ve konfor sağlar. Binek otomobillerde bu seviyeden daha yüksek otomasyon seviyelerinde, yüksek maliyet ve henüz belirlenmemiş yasal düzenlemeler gibi zorluklar vardır.ZF coASSIST, $1.000 ABD dolarının altında satışa sunulacaktır. CoASSIST’e ek olarak ZF, ZF coDRIVE ve ZF coPILOT gibi daha güçlü seviye 2+ sistemleri de sunmaktadır.

ZF, Frydlant, Tschechien, Remanufacturing

Tam otomatik taşıma araçları

“Ticari araçlar söz konusu olduğunda, zaten seviye 4 ve daha yüksek olası tam otomatik sürüş sistemleri için güçlü bir talep görüyoruz” diyor Scheider. Toplu taşıma araçlarında tam otomatik sistemlerin kullanımı hala yönetmeliklere bağlı olsa da ticari araçlar zaten kapalı alanlarda veya tanımlanmış şeritlerde otonom şekilde çalışabilmektedir. Ayrıca, depolarda veya kentsel yolcu taşımacılığında otonom sürüş, sistem maliyetlerinin hızlı bir şekilde amorte edilmesine imkan sağlamaktadır.

ZF ProAI süper bilgisayar alt yapısı ile şu anda uluslararası bir ticari araç üreticisi için seviye 4 bir elektronik kontrol ünitesi(ECU) geliştiren ZF, ürünü 2024 – 2025 yılları içinde piyasaya sürmeyi planlanıyor.

ZF yazılım çözümleri sağlayıcısı oluyor

ZF ayrıca daha hızlı ve daha kapsamlı yazılım geliştirme için bir rota hazırlıyor: Microsoft ile birlikte ZF, yazılım mühendisliğindeki süreçlerinin, yöntemlerinin ve çözümlerinin hızını ve kalitesini büyük bilişim şirketleri seviyesine uyarlamayı planlıyor. Bu değişiklik, ZF’nin küresel kaynaklarını daha verimli kullanmasını ve müşteri ihtiyaçlarına daha etkili bir şekilde yanıt vermesini sağlayacak. ZF, Microsoft ile olan bu işbirliği içinde Azure Bulut hizmetleri ile geliştirici araçlarını ve Microsoft’un etkin yazılım geliştirme deneyiminden faydalanacak.Gelecekte, ZF ayrıca otomotiv pazarında yazılım ürünleri tedarikçisi de olacaktır.

“Mobilite endüstrisi gelişimlere ve yeni projelere her zaman açık olacak. ZF’ni değişmeye, gelişmeye ve dönüşümü sürdürmeye devam etmesinin de nedeni budur: Müşterilerimizi – ve nihai olarak son tüketicileri – , katma değer sunan yeniliklerle ikna edebilmek zorundayız. Gelecekte bu yenilikler, yazılım ürün ve hizmetlerini daha fazla içerecektir”, diyor Wolf-Henning Scheider.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...