ZF, Otonom Sürüşe Doğru İlerlemenin Altını Çiziyor

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme...

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

Friedrichshafen / Las Vegas. Otomatik ve otonom sürüş, geleceğin trafiğini daha güvenli, daha verimli ve daha rahat hale getirmeye yardımcı olan önemli teknolojiler arasında yerini almaktadır. Uygulamaya bağlı olarak, piyasa farklı çözümler talep etmektedir.Şimdilik, Seviye 2+ sistemleri olarak adlandırılan akıllı yardım fonksiyonları, binek otomobiller için en büyük potansiyele sahiptir. Buna karşılık, seviye 4 ve daha yüksek tam otomatik sistemler muhtemelen ticari araçlar ve kentsel yolcu taşımacılığında kurulacaktır. ZF’nin binek ve ticari araç üreticilerinden aldığı siparişler de pazarın bu doğrultuda gittiğini göstermektedir.

ZF, geniş bir uygulama yelpazesinde otomatik ve otonomsürüşün gerçekleştirilmesi söz konusu olduğunda etkileyici bir ortaktır. ZF CEO’su Wolf-Henning Scheider bunu 2020 CES’de şu şekilde açıkladı: “ZF hali hazırda farklı fiyat ve performans seviyelerine dair paket sistemler sunmaktadır ve binek otomobiller, ticari araçlar ve endüstriyel teknoloji ile ilgili tüm uygulama alanlarında aktiftir.”

Firma, üreticilerin ihtiyaçlarını karşılamak için geniş teknoloji portföyünü sürekli güncelliyor. Scheider, “ZF coASSIST ile, düşük maliyetli araç segmentleri için elde edilebilir, lüks sınıflardan tanıdık güvenlik ve konfor fonksiyonları ile ilk kez bir seviye 2+ sistemi geliştiriyoruz,”diye ekliyor.

ZF coASSIST’in ilk büyük siparişi

ZF, 2020’nin sonundan itibaren binek otomobiller için coASSİST Level 2+ giriş seviyesi sistemini tedarik etmek üzere sektörün önde gelen Asyalı bir otomobil üreticisinden büyük bir sipariş aldı. ZF’nin tedarik kapsamı, sistem ve yazılım geliştirmenin yanı sıra sensör teknolojisi ve merkezi elektronik kontrol ünitesini de içermektedir. Kameralar ve radarlar da dahil olmak üzere gelişmiş bir sensör takımını merkezi bir kontrol ünitesi ile birleştirerek, uyarlanabilir hız sabitleme, trafik işareti tanıma, şerit değiştirme yardımı, şerit takip asistanı ve sıkışık trafik desteği gibi işlevler etkinleştirilir.

Scheider,”Binek otomobiller için, otomatik sürüş işlevlerini uygulamak ve bunları tüm sürücüler için erişilebilir hale getirmek için Seviye 2+ konseptlerinde en büyük potansiyeli görüyoruz ” diye açıkladı. Burada, yardım fonksiyonları, bütünsel, güçlü ve akıllı bir sürücü yardım sistemi oluşturmak için ek bir kontrol ünitesi ile birleştirilmiştir.Ağa bağlı fonksiyonların artan ağırlığı, sürücü için kısıtlı sürücü yardım sistemlerine oranla daha fazla güvenlik ve konfor sağlar. Binek otomobillerde bu seviyeden daha yüksek otomasyon seviyelerinde, yüksek maliyet ve henüz belirlenmemiş yasal düzenlemeler gibi zorluklar vardır.ZF coASSIST, $1.000 ABD dolarının altında satışa sunulacaktır. CoASSIST’e ek olarak ZF, ZF coDRIVE ve ZF coPILOT gibi daha güçlü seviye 2+ sistemleri de sunmaktadır.

ZF, Frydlant, Tschechien, Remanufacturing

Tam otomatik taşıma araçları

“Ticari araçlar söz konusu olduğunda, zaten seviye 4 ve daha yüksek olası tam otomatik sürüş sistemleri için güçlü bir talep görüyoruz” diyor Scheider. Toplu taşıma araçlarında tam otomatik sistemlerin kullanımı hala yönetmeliklere bağlı olsa da ticari araçlar zaten kapalı alanlarda veya tanımlanmış şeritlerde otonom şekilde çalışabilmektedir. Ayrıca, depolarda veya kentsel yolcu taşımacılığında otonom sürüş, sistem maliyetlerinin hızlı bir şekilde amorte edilmesine imkan sağlamaktadır.

ZF ProAI süper bilgisayar alt yapısı ile şu anda uluslararası bir ticari araç üreticisi için seviye 4 bir elektronik kontrol ünitesi(ECU) geliştiren ZF, ürünü 2024 – 2025 yılları içinde piyasaya sürmeyi planlanıyor.

ZF yazılım çözümleri sağlayıcısı oluyor

ZF ayrıca daha hızlı ve daha kapsamlı yazılım geliştirme için bir rota hazırlıyor: Microsoft ile birlikte ZF, yazılım mühendisliğindeki süreçlerinin, yöntemlerinin ve çözümlerinin hızını ve kalitesini büyük bilişim şirketleri seviyesine uyarlamayı planlıyor. Bu değişiklik, ZF’nin küresel kaynaklarını daha verimli kullanmasını ve müşteri ihtiyaçlarına daha etkili bir şekilde yanıt vermesini sağlayacak. ZF, Microsoft ile olan bu işbirliği içinde Azure Bulut hizmetleri ile geliştirici araçlarını ve Microsoft’un etkin yazılım geliştirme deneyiminden faydalanacak.Gelecekte, ZF ayrıca otomotiv pazarında yazılım ürünleri tedarikçisi de olacaktır.

“Mobilite endüstrisi gelişimlere ve yeni projelere her zaman açık olacak. ZF’ni değişmeye, gelişmeye ve dönüşümü sürdürmeye devam etmesinin de nedeni budur: Müşterilerimizi – ve nihai olarak son tüketicileri – , katma değer sunan yeniliklerle ikna edebilmek zorundayız. Gelecekte bu yenilikler, yazılım ürün ve hizmetlerini daha fazla içerecektir”, diyor Wolf-Henning Scheider.

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...