“Avrupa’daki endüstri için, 2020, yeni AB CO2 filosu ortalama kurallarına göre yeni modeller için son derece rekabetçi bir yıl olacak. Potansiyel olarak çok ağır cezalara maruz kalmayı mümkün olduğunca düşük tutmaya çalışacaklar.
“2020’den itibaren aşamalı olarak, yeni otomobiller için AB filosu genelinde ortalama emisyon hedefi 95g CO2 / km olacaktır (mevcut seviyenin 120g / km civarında olduğu tahmin edilmektedir). 2020’de emisyon hedefleri her üreticinin en az % 95 yeni araba satılmakta olan araçlarına uygulanacaktır. 2021’den itibaren, bir üreticinin yeni tescil edilmiş tüm otomobillerinin ortalama emisyonlarının AB tarafından belirlenen hedefin altında olması gerekecektir.
“Avrupa pazarının dizelden kayması ve crossover ve SUV segmentlerinin büyümesi, filo CO2 ortalamalarını daha sıkı hedeflere göre düşürmeyi çok daha zor hale getiriyor.
“Bir üreticinin filosunun (AB’de satılan araçlar) ortalama CO2 emisyonları belirli bir yıl içinde AB tarafından ihraç edilen hedefini aşarsa, imalatçı kayıtlı her araba için fazla emisyon primi ödemek zorundadır. Şirket cezası, her bir g / km hedef aşımı için hızlı bir şekilde milyarlarca avroya yükselebilecek cezalar olacak. Tahminler, Avrupa’daki otomobil şirketleri için para cezalarının mevcut satış kompozisyonuna göre toplam 30 milyar Euro’yu aşabileceğini gösteriyor.
“Üreticiler, AB para cezalarını önlemek veya en aza indirmek için bu yıl motor tekliflerini optimize etmek ve yeni model satışları gibi büyük bir zorlukla karşı karşıya. 2020 yılında genel Avrupa otomobil talebi sabit veya azalan AB’nin yeni CO2 kurallarına uyulması bölgedeki otomotiv şirketleri için zorlu çalışma ortamını güçlendirecek ve küresel rekabet güçleri üzerindeki baskılara katkıda bulunacaktır. ”
Editör – Özgür Sunay