Skoda Genel Müdürü Başar: Otomotiv pazarında işlerin düzelmeye başladığını görüyoruz

®
Çok Okunanlar

Artık Rolls-Royce’un Sekizinci Kuşak ‘’Yeni Phantom’’ Dönemi Başladı

27 Temmuz akşamı, 3 boyutlu lüks Mimari'nin otomobil dünyasındaki ilk örneği Rolls-Royce Phantom VIII. tüm dünyaya canlı yayında tanıtıldı. Lüks...

Otomobil ve hafif ticari araç pazarı yüzde 78,1 arttı

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2020 yılı Ocak-Ekim döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %78,1...

Brisa’nın toplam ihracatı 173,6 milyon dolara ulaştı…

Türkiye’de lastiğin ve yeniliğin lideri Brisa, yılın ilk 9 ayında toplam satış gelirlerinde %38 oranında büyüme kaydetti. Brisa’nın yurtiçi...

Tesla, PR ekibini kaldıran ilk otomobil üreticisi oldu

Basında çıkan haberlere göre, ABD'li elektrikli otomobil üreticisi Tesla, basın departmanını kaldıran ilk otomobil üreticisi oldu. E-mobilite konusunda uzmanlaşmış ABD...

Skoda’nın yenilenen modeli Süperb’in tanıtımı, İstanbul Sakıp Sabancı Müzesi’nde düzenlenen basın toplantısıyla gerçekleştirildi. Türkiye’de 170 bin 300 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıkarılan yeni Superb modeli, daha fazla konfor, daha fazla güvenlik ve daha verimli motor seçenekleri sunuyor. 

Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, toplantıda yaptığı konuşmada, Superb’in marka için önemli olduğunun altını çizerek, “Geçen 16 yılda da toplam olarak 45 bin adet Superb satışı gerçekleştirmemiz ne kadar sevilen bir model olduğunu doğruluyor. Bu adetlerle Avrupa’nın en çok Superb sedan satan pazarları arasında yer aldık. Ayrıca Superb Sedan satışlarında dünyada birinci sırayı alarak büyük bir başarı elde ettik.” ifadelerini kullandı.

Fotoğraf-Yasin Aras

“2019’da yüzde 4’e yakın pazar payınını hedefliyoruz”

Yeni Superb ile D segmentinde daha iddialı olduklarını ifade eden Başar, şunları kaydetti:

“Superb için 2019 yılı hedefimiz 4 bin 100 adetti. İlk 9 ayda 2 bin 100 adet satış gerçekleştirdik. 170 bin 300 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan yeni Superb’in getireceği motivasyon ile yıl sonuna kadar 2 bin adetlik daha satışa imza atıp, hedefimize ulaşacağımıza düşünüyoruz. Skoda olarak 2019 yılı hedefimiz ise, 13 bin 500 adetlik satış ile yüzde 4’e yakın pazar payına ulaşmak.

Satışlarımızın içerisinde Superb ikinci sırada yer alıyor ve ilk 9 ayda toplamda 8 bin 107 adetlik satışın 2 bin 300 adedi Superb’e ait oldu. Bugün tanıtımını gerçekleştirdiğimiz yeni Superb modelimizin getireceği sinerji ile bu hedeflere ulaşacağımızı düşünüyoruz. Bununla birlikte 2019 Türkiye binek otomobil pazarının 350-400 bin seviyesinde yılı kapatmasını öngörüyoruz.”

“Ara vermiş olduğumuz yükseliş temposuna tekrar ulaşacağımızı ön görüyoruz”

Gelecek yıla ilişkin Türkiye otomobil pazarı beklentilerine değinen Başar, “Gelecek yılı hepimiz çok merak ediyoruz. Bu tempo devam ederse sadece otomobil pazarından bahsediyorum, 500 binlik bir rakama ulaşmak ve belki de aşmak çok şaşıracak bir durum olmayacak bizim için. İşlerin düzelmeye başladığını görüyoruz bu bizi çok mutlu ediyor. 2018’in nisan, mayıs aylarında ara vermiş olduğumuz yükseliş temposuna tekrar ulaşacağımızı ön görüyoruz.” dedi.

5 yıllık planlarını da açıklayan Başar, gelecek yıl pazara sunacakları yeni modellerle otomotiv pazarında segment olarak paylarını yüzde 92’ye çıkartacaklarını bildirdi.

İstanbul

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...