Yerli otomobil Gen TM-480 TEKNOFEST’te…

®
Çok Okunanlar

BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde notlarını güçlendirerek 3.senesine ulaştı

Kordsa, BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde notlarını güçlendirerek 3.senesine ulaştı Kordsa, BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’ndeki çevre ile ilgili kriterlerde notunu iyileştirerek Kasım 2018-Ekim...

Mercedes-Benz 2018 CES Tüketici Elektroniği Fuarında

Mercedes-Benz, 09-12 Ocak tarihleri arasında Las Vegas’ta düzenlenecek Tüketici Elektronik Fuarı’na (CES) bu yıl da katılıyor. Marka bu yılki...

Dacia Spring The Best Buy Car of Europe 2022

Dacia Spring, Avrupa AUTOBEST Jürisi tarafından “2022 Avrupa’da Satın Alınabilecek En İyi Otomobil (The Best Buy Car of Europe...

Elektrikli Araç Üreticisi BYD, ALJ Türkiye ile Türkiye Pazarına Giriş Yapacak

Dünyanın lider elektrikli araç ve batarya üreticisi BYD (BuildYourDreams)veALJ Türkiye, BYD’ninelektrikli binek ve ticari modellerinin Türkiye distribütörlüğü için niyet...

Türkiye’de yerli ve milli imkanlarla yapılan elektrikli ve hidrojenli araçlar ile otonom sistemler, Türkiye’nin en büyük teknoloji etkinliği TEKNOFEST İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali’nde görücüye çıktı.

Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı öncülüğünde, ülkenin önemli kurum ve firmalarının destekleriyle Atatürk Havalimanı’nda düzenlenen, Anadolu Ajansının (AA) Global İletişim Ortağı olduğu TEKNOFEST, milli ve yerli imkanlarla üretilen araçların sergilenmesine de olanak sağlıyor.

Festivale katılarak stant açan kurum ve kuruluşlar, ürettikleri teknoloji araçlarını sergiledi. Kimi elektrikle, kimi hidrojenle çalışan araçlar ziyaretçilerin ilgisini gördü. Stant görevlileri, araçları tanıtırken vatandaşların merak ettikleri sorulara yanıt verdi. Bazı vatandaşların araçlar ve sistemleri yakından incelediği, bazısının da araç içi ve çevresinde fotoğraf çektirdiği görüldü.

Yerli otomobil Gen TM-480 TEKNOFEST’te

İkitelli OSB’de üretilen yerli ve milli araç Gen TM-480 de TEKNOFEST’te yerini aldı.

Yazılımı ve motoru dahil tüm sistemleri yerli ve milli imkanlarla üretilen, prototip için sadece bataryası yurt dışından temin edilen binek aracı vatandaşlar meraklı gözlerle inceledi.

Karbonfiber gövdeye sahip, saatte 180 kilometre hıza ulaşabilen, tam şarj ile 400 kilometre yol gidebilen otomobilde kablosuz bağlantı sistemlerinden park frenine, hız sabitleyicisinden dokunmatik sistemlere kadar birçok özellik yer alıyor.

Gen Otomobil Ar-Ge Direktörü Nail Güzel, AA muhabirine, yerli imkanlarla geliştirilen otomobilin yüzde 100 elektrik enerjisi ile çalıştığını söyledi.

Güzel, “Üzerindeki motor, motor sürücüsü, yazılımlar, aklınıza gelen bütün cihazlar yerli olarak geliştirilmiş. Yüzde 100 yerli araç diyebilirim, bataryaları hariç, maalesef bataryaları şu an için yurt dışından tedarik ediyoruz ama onları da ileride yerlileştirme çalışmalarımız olacak.” dedi.

Firma olarak 2014 yılından beri elektrikli araçlar üzerinde çalışma yaptıklarını, söz konusu otomobilin Ar-Ge çalışmalarının ardından bir yılda üretildiğini anlatan Güzel, festivalde otomobile gösterilen ilgiden memnun olduğunu belirtti.

Güzel, “Teknofest’te de insanların ilgisi oldukça yoğun, özellikle genç arkadaşların ilgisi yoğun. Biz de gururluyuz, çünkü genç kardeşlerimize Türkiye’de böyle şeylerin yapılabildiğini gösteriyoruz. O yüzden mutluyuz biz de.” ifadesini kullandı.

Otomobilin TEKNOFEST’in amacına uygun olduğunu dile getiren Güzel, şöyle devam etti:

“Festivalin sloganı ‘milli teknoloji hamlesi’. Biz de milli imkanlarla geliştirilmiş, öz sermayesi tamamen Türk olan, mühendisleri tamamen Türk olan, neredeyse her parçası Türkiye’de üretilmiş olan bir aracı getirdik burada sunuyoruz, halkımızla buluşturuyoruz. İnsanlar gerçekten şaşırıyorlar, bunu burada mı yaptınız diye. Biz de bunu insanlara yavaş yavaş tanıtacağız. İnşallah bütün Türkiye bizim aracımızı tanıyacak kısa zaman içerisinde.”

Güzel, projeye yaklaşık 7 milyon dolar civarında para harcandığını, seri üretime dair çalışmaların devam ettiğini, 2021 yılının sonlarına doğru otomobili bantlardan indirmeyi hedeflediklerini kaydetti.

“Yarı otonom sürüş destek modülü” ilk kez tanıtıldı

ODTÜ Teknokent’te geliştirilen, kendi kendine direksiyon hakimiyetini sağlayabilen “Yarı otonom sürüş destek modülü” de TEKNOFEST’te sergilendi.

Yapay zeka ile çalışan, geliştirilen yazılım ile kendi kendini kontrol edebilen sistem sürücüye ihtiyaç duymadan yolda direksiyon hakimiyetini sağlayabiliyor. Sistem marka ve model ayrımı olmaksızın tüm araçlara uygulanabiliyor.

Sistemin geliştiricisi Gears adlı firmanın kurucusu Baran Tunç, sistemin montajının bitmesine rağmen henüz araştırma ve geliştirme aşamasında olduğunu, yol testlerinin henüz başlamadığını ifade etti.

Tunç, “Modülü aktive ettiğiniz zaman araç kendi kendine idare edebiliyor, şeridinde kalıyor, önündeki araca göre hızını ayarlayabiliyor, dur-kalk yapabiliyor. Bunun dışında oluşan tehlikelere reaksiyon gösterebiliyor ve bir insanın verdiği tepki süresinin yaklaşık 4 katı kadar reaksiyon gösterebiliyor.” diye konuştu.

Gelecek sene modülün seviye 2’den seviye 3’e geçileceğini aktaran Tunç, böylelikle haritadan seçilen alana aracın gidebileceğini vurguladı.

Tunç, “Şu an araç bulunduğu şeritte seyrini devam ettirebiliyor. Seviye 3’e çıktığı zaman şerit değiştirip etrafındaki objeleri de algılayabiliyor. Böylece 360 derece algıyla görüntü işlemeyle daha kabiliyetli bir otonom sürüş yapabiliyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Tunç, yol testlerinin başarılı olmasıyla sistemi ürünleştirme yoluna gideceklerine, herkesin alabileceği maliyetlerle satışa sunacaklarına dikkati çekti.

Hidrojen enerjili araç

İstanbul Üniversitesi öğrencilerinden oluşan “Hidroist” takımı tarafından geliştirilen hidrojen enerjili araç, festivalde ilgi gören araçlar arasında yer alıyor.

Elektrik Elektronik Mühendisliği birinci sınıf öğrencisi Samet Özçadıroğlu, “Hidrojen enerjisiyle çalışan bir araç yapıyoruz. Aslında aracımız elektrikli ama biz elektriği bir bataryadan kullanmak yerine hidrojenden elde ederek kullanıyoruz.” dedi.

Geleceği hidrojende gördüklerinin altını çizen Özçadıroğlu, “Çünkü elektriği üretmek sandığınız kadar kolay değil. Elektriği üretmek için de yine bir doğal kaynak harcamak zorundasız ama hidrojeni üretmek elektriğe karşı çok çok kolay.” ifadesini kullandı.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...