Özel Röportaj: 11Sight Türkiye Ülke Müdürü Ercan Gümüş…

®
Çok Okunanlar

Aston Martin, Pirelli tarafından özel olarak geliştirilen ve Bosch Engineering

Pirelli ve Aston Martin, global İtalyan lastik devinin özel Cyber™ Tyre teknolojisini İngiliz ultra lüks performans markasının gelecekteki araçlarına...

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak...

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin...

Kerem Kazaz Şampiyona liderliğine devam ediyor

Team Petrol Ofisi sporcusu Kerem Kazaz, 12-14 Eylül tarihlerinde Eskişehir'de gerçekleşen zorlu Esok Rallisini genel klasmanda 4. sırada tamamlayarak...

Wat Mobilite ve Beefull Teknoloji, Roaming İş Birliği Sahada

WAT ve Beefull, kullanıcılara tek uygulamada elektrikli araç şarj istasyonlarına erişim imkanı sunuyor... Beefull Teknoloji ve WAT Mobilite, elektrikli araç...

Avrupa lansmanları yapılan yeni modeller FORTHING S7 REEV

DONG FENG MOTOR BÜNYESİNDEKİ FORTHING YENİ MODELLERİNİN LANSMANLARI İLE 2025 MÜNİH AUTOSHOW’DA TÜM DİKKATLERİ ÜZERİNE ÇEKTİ Çin’in lider otomobil üreticilerinden...

Kısaca 11Sight’dan bahseder misiniz?

11Sight Görüntülü Etkileşim Platformu, Silikon Vadisi‘de teknoloji firmaları kuran Aleks Göllü‘nün 3‘üncü startup şirketi. Şirketin kurucuları arasında Silikon Vadisi’ndeki tecrübeli bir başka girişimci Farokh Eskafi ile ben yer alıyorum. Türkiye Ülke Müdürü görevini yürütüyorum.

İki yıl süren yazılım geliştirme sürecinin ardından 2016 yılında faaliyete geçen 11Sight; iOS, Android veya web platformları üzerinden ekstra bir uygulama yüklemeye gerek kalmadan herhangi bir kişiyle anında görüntülü bağlantılı kurulmasını sağlayarak bir ilki gerçekleştiriyor. Otomotiv bayilerine müşterileriyle iletişimde kolaylık ve yüksek maliyet avantajı sağlayan görüntülü etkileşim platformu 11Sight, satış başarısıyla teknolojik verimliliğini kanıtlıyor. Türkiye‘de ilk olarak otomotiv sektöründe yerini alan 11Sight‘ın referansları arasında Fiat bayileri, FDN Grup, Kardelen Otomotiv ve Modifiye Merkezi bulunuyor.

Sistem nasıl çalışıyor?

11Sight‘ın sunduğu teknolojik yenilikten yararlanmak için firmaların sisteme üye olup 11 butonunu web sitelerine eklemeleri yeterli oluyor. Firmanın web sitesine girip 11 butonunu tıklayan müşteriler anında görüntülü bağlantı kurdukları firma yetkilisinin akıllı telefonu ya da tableti üzerinden görüntülü görüşme yapabiliyor, merak ettikleri soruların yanıtlarını öğreniyor, ürün ve hizmetler hakkında bilgi alabiliyor.

11Sight ile otomotiv bayinizden müşterilerinizle etkileşime web siteniz üzerinden başlıyorsunuz. Siteniz üzerinden müşterinizle kurduğunuz görüntülü iletişim sayesinde sitenize her ziyareti mağaza ziyaretine dönüştürüyorsunuz. Bu da size müşterilerinizi bayinize getirme imkânı sağlıyor. Araçlarınızı gösterebiliyor, tanıtabiliyor, müşterinizin görmek istediği detayları gösteriyor, sorularını yüz yüze iletişim kurarak cevaplama imkanına kavuşuyorsunuz. Birden fazla cihazla da arama cevaplayabiliyorsunuz. Aramalarınızı, mesajlarınızı, fotoğraflarınızı görmenin yanı sıra çevrimiçi olmadığınızda müşterileriniz size görüntülü veya sesli mesaj da bırakabiliyorlar. Görüntülü iletişim sesle iletişime kıyasla üç kat daha fazla ikna etme imkânı yaratıyor. Nitekim yalnızca bir yıl içinde görüntülü iletişim dünyada yüzde 100 artış kaydetti. Ayrıca 11Sight ile yaptığınız tüm görüşmeleri kayıt altına alma imkanına da sahip oluyorsunuz.

Dünyada ve ülkemizde benzeri başka platformlar var mı? Sizi diğerlerinden ayıran temel özellik ne?

Görüntülü görüşme hizmetini kendiniz geliştirmek isterseniz Twilio, Sightcall gibi bir platform üzerine kendi yazılımınızı yazmanız ve onu sürekli güncel tutmanız gerekir ki, bu da bir otomotiv firması için çok makul bir çözüm olmaz. 11Sight Görüntülü Etkileşim Platformu bu hizmeti SaaS (yazılım olarak kullanılan platform) sunuyor. 11Sight ile görüntülü görüşme hizmetine dakikalar içerisinde başlayabiliyorsunuz. Dünya genelinde müşterilerimiz var. ABD merkez ofisimizin yanı sıra İngiltere, Dubai, Hindistan ve Türkiye‘de temsilciliklerimiz bulunuyor.

Otomotiv firmalarına ve bayilerine sağladığınız avantajlar nelerdir? Maliyetleri ne kadar düşürüyorsunuz?

Firmalara müşterileriyle iletişimde, tanıtım ve pazarlamada büyük kolaylık sağlayan 11Sight, işletmelere zamandan kazandırarak satışları hızlandırıyor. İş süreci başında online ortamda başlayan müşteri ziyaretlerini bayi ziyaretlerine düşündüren ve satış temsilcisi ile müşteri arasında güven duygusunu kuvvetlendiren 11Sight, firmalara hızlı ve sağlıklı iletişim imkanı yaratıyor. Firmaların 11Sight‘ın yenilikçi teknolojisinden yararlanmaları için herhangi bir uygulama indirmeleri de gerekmiyor, müşteri aramaları telefon ya da tabletten yanıtlanabiliyor. Kapsamlı iletişim çözümleri sunan 11Sight ile tek tıkla görüntülü arama, sesli arama, mesajlaşma, fotoğraf ve video çekme, ekranda işaretleme yapma ve arama geçmişini görüntüleme imkanları sağlanıyor.

Ercan Gümüş

11Sight otomotiv sektörüne yüksek maliyet avantajı sağlıyor ve diğer satış kanallarına kıyasla satışları ciddi ölçüde artırıyor. Bayi satışlarında form doldurmanın maliyeti kişi başı 600–700 TL‘yi bulabiliyor. Bununla birlikte uygulama indirmenin maliyeti de müşteri başına firmaya 70–80 TL arasında bir maliyet yaratabiliyor. 11Sight ile bu maliyetlerin tamamı ortadan kalkıyor. 11Sight‘ı kullanmak için uygulama indirmeniz ya da arkadaşlık isteği yapmanıza gerek yok. Türkiye‘de bayi bilgileriyle ölçümlediğimiz metriklere göre 11Sight‘ın satışlara yansıması diğer satış kanallarına göre çok yüksek. Otomotiv sektöründe hizmet verdiğimiz bayiler, 11Sight platformunu kullanarak çok daha fazla sayıda müşteriyi bayilerine getirebiliyor ki, bu geri dönüşüm epey yüksek. Bayilere aylık maliyeti ise sadece 99 dolar.

11Sight’ın satış başarınıza ilişkin verileriniz mevcut mu?

Satış başarısını ölçen metrikler, 11Sight ile yapılan yüz yüze görüşmelerin diğer kanallara kıyasla çok daha yüksek oranda müşteri geri dönüşü sağladığını ve bunun satışlara yansıdığını gösteriyor. Müşteriler %65 oranında iş saatleri dışında otomobil bakıyor. Bu da bayilerin gerçek zamanda online olarak ulaşılabilir olmasını gerektiriyor. Bir müşteri satın alma kararını vermeden önce ortalama 6 farklı marka ile iletişime geçiyor. Dolayısıyla otomotiv bayilerinin özellikle iletişimde daha etkili olmaları gerekiyor. Web sitesine yapılan ziyaretler ise ortalama 2 dakika sürüyor. Müşteri bu süre içerisinde aradığı bilgiyi bulamazsa siteyi terkediyor ve bu durum potansiyel bir müşterinin farklı bir markaya kaymasına yol açıyor. Diğer yandan ortalama her 2 ziyaretçiden 1‘i bayilerin sitesinde aradığını bulamıyor. Web sitesine gelen ziyaretçilerin ise sadece %1.5-2‘si potansiyel alıcı olarak bilgilerini bırakıyor. Müşterilerin dönüş oranı geleneksel yollarda %1.5 -2 iken, 11Sight ile bu oran %3’ün üzerine çıkıyor. Bir başka deyişle 11Sight dönüş oranını 2 kata kadar artırıyor. Müşterilerin görüntülü görüşmede güven duygusu arttığı için görüşmelerin satışa dönüşme oranı da sesli görüşmeye göre 3 kata kadar daha fazla gerçekleşiyor.

Otomotiv sektöründe satış dışında başka hangi alanlarda platform kullanılabilir?

11Sight, Otomotiv sektörünün yanı sıra finans, gayrimenkul, sağlık, eğitim gibi birçok sektörde de faaliyet gösteriyor. Finans sektöründe müşteri edinme süreçlerinin dijitalleşmesi, sağlık sektöründe telepsikoterapi, eğitim seköründe online/uzaktan eğitim uygulamaları, gayrimenkul sektöründe online talep toplama ve satış uygulamalarında şu anda 5 ülkede müşterilerimiz bulunuyor.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...