Özel Röportaj: 11Sight Türkiye Ülke Müdürü Ercan Gümüş…

®
Çok Okunanlar

Fiat, Renault ve Volkswagen olarak sıralandı…

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarında bu yılın nisan ayında en fazla satışı yapılan markalar Fiat, Renault ve...

Stellantis CFO’su Natalie Knight

Mobilitenin her alanına yaptığı yatırımlarla sektörün en büyük şirketleri arasında yer alan Stellantis’in yılın ilk çeyreğinde net gelirleri, 41,7...

Otomotivde En fazla ihracat Almanya’ya…

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, sanayi grubunda otomotiv endüstrisi 2,7 milyar dolarlık ihracat yaptı. En fazla ihracat Almanya'ya Nisan ayında...

Bp, bu yılın ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı…

Bp, bu yılın ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre, şirketin bu yılın ilk çeyreğindeki karı 2,7 milyar...

Kısaca 11Sight’dan bahseder misiniz?

11Sight Görüntülü Etkileşim Platformu, Silikon Vadisi‘de teknoloji firmaları kuran Aleks Göllü‘nün 3‘üncü startup şirketi. Şirketin kurucuları arasında Silikon Vadisi’ndeki tecrübeli bir başka girişimci Farokh Eskafi ile ben yer alıyorum. Türkiye Ülke Müdürü görevini yürütüyorum.

İki yıl süren yazılım geliştirme sürecinin ardından 2016 yılında faaliyete geçen 11Sight; iOS, Android veya web platformları üzerinden ekstra bir uygulama yüklemeye gerek kalmadan herhangi bir kişiyle anında görüntülü bağlantılı kurulmasını sağlayarak bir ilki gerçekleştiriyor. Otomotiv bayilerine müşterileriyle iletişimde kolaylık ve yüksek maliyet avantajı sağlayan görüntülü etkileşim platformu 11Sight, satış başarısıyla teknolojik verimliliğini kanıtlıyor. Türkiye‘de ilk olarak otomotiv sektöründe yerini alan 11Sight‘ın referansları arasında Fiat bayileri, FDN Grup, Kardelen Otomotiv ve Modifiye Merkezi bulunuyor.

Sistem nasıl çalışıyor?

11Sight‘ın sunduğu teknolojik yenilikten yararlanmak için firmaların sisteme üye olup 11 butonunu web sitelerine eklemeleri yeterli oluyor. Firmanın web sitesine girip 11 butonunu tıklayan müşteriler anında görüntülü bağlantı kurdukları firma yetkilisinin akıllı telefonu ya da tableti üzerinden görüntülü görüşme yapabiliyor, merak ettikleri soruların yanıtlarını öğreniyor, ürün ve hizmetler hakkında bilgi alabiliyor.

11Sight ile otomotiv bayinizden müşterilerinizle etkileşime web siteniz üzerinden başlıyorsunuz. Siteniz üzerinden müşterinizle kurduğunuz görüntülü iletişim sayesinde sitenize her ziyareti mağaza ziyaretine dönüştürüyorsunuz. Bu da size müşterilerinizi bayinize getirme imkânı sağlıyor. Araçlarınızı gösterebiliyor, tanıtabiliyor, müşterinizin görmek istediği detayları gösteriyor, sorularını yüz yüze iletişim kurarak cevaplama imkanına kavuşuyorsunuz. Birden fazla cihazla da arama cevaplayabiliyorsunuz. Aramalarınızı, mesajlarınızı, fotoğraflarınızı görmenin yanı sıra çevrimiçi olmadığınızda müşterileriniz size görüntülü veya sesli mesaj da bırakabiliyorlar. Görüntülü iletişim sesle iletişime kıyasla üç kat daha fazla ikna etme imkânı yaratıyor. Nitekim yalnızca bir yıl içinde görüntülü iletişim dünyada yüzde 100 artış kaydetti. Ayrıca 11Sight ile yaptığınız tüm görüşmeleri kayıt altına alma imkanına da sahip oluyorsunuz.

Dünyada ve ülkemizde benzeri başka platformlar var mı? Sizi diğerlerinden ayıran temel özellik ne?

Görüntülü görüşme hizmetini kendiniz geliştirmek isterseniz Twilio, Sightcall gibi bir platform üzerine kendi yazılımınızı yazmanız ve onu sürekli güncel tutmanız gerekir ki, bu da bir otomotiv firması için çok makul bir çözüm olmaz. 11Sight Görüntülü Etkileşim Platformu bu hizmeti SaaS (yazılım olarak kullanılan platform) sunuyor. 11Sight ile görüntülü görüşme hizmetine dakikalar içerisinde başlayabiliyorsunuz. Dünya genelinde müşterilerimiz var. ABD merkez ofisimizin yanı sıra İngiltere, Dubai, Hindistan ve Türkiye‘de temsilciliklerimiz bulunuyor.

Otomotiv firmalarına ve bayilerine sağladığınız avantajlar nelerdir? Maliyetleri ne kadar düşürüyorsunuz?

Firmalara müşterileriyle iletişimde, tanıtım ve pazarlamada büyük kolaylık sağlayan 11Sight, işletmelere zamandan kazandırarak satışları hızlandırıyor. İş süreci başında online ortamda başlayan müşteri ziyaretlerini bayi ziyaretlerine düşündüren ve satış temsilcisi ile müşteri arasında güven duygusunu kuvvetlendiren 11Sight, firmalara hızlı ve sağlıklı iletişim imkanı yaratıyor. Firmaların 11Sight‘ın yenilikçi teknolojisinden yararlanmaları için herhangi bir uygulama indirmeleri de gerekmiyor, müşteri aramaları telefon ya da tabletten yanıtlanabiliyor. Kapsamlı iletişim çözümleri sunan 11Sight ile tek tıkla görüntülü arama, sesli arama, mesajlaşma, fotoğraf ve video çekme, ekranda işaretleme yapma ve arama geçmişini görüntüleme imkanları sağlanıyor.

Ercan Gümüş

11Sight otomotiv sektörüne yüksek maliyet avantajı sağlıyor ve diğer satış kanallarına kıyasla satışları ciddi ölçüde artırıyor. Bayi satışlarında form doldurmanın maliyeti kişi başı 600–700 TL‘yi bulabiliyor. Bununla birlikte uygulama indirmenin maliyeti de müşteri başına firmaya 70–80 TL arasında bir maliyet yaratabiliyor. 11Sight ile bu maliyetlerin tamamı ortadan kalkıyor. 11Sight‘ı kullanmak için uygulama indirmeniz ya da arkadaşlık isteği yapmanıza gerek yok. Türkiye‘de bayi bilgileriyle ölçümlediğimiz metriklere göre 11Sight‘ın satışlara yansıması diğer satış kanallarına göre çok yüksek. Otomotiv sektöründe hizmet verdiğimiz bayiler, 11Sight platformunu kullanarak çok daha fazla sayıda müşteriyi bayilerine getirebiliyor ki, bu geri dönüşüm epey yüksek. Bayilere aylık maliyeti ise sadece 99 dolar.

11Sight’ın satış başarınıza ilişkin verileriniz mevcut mu?

Satış başarısını ölçen metrikler, 11Sight ile yapılan yüz yüze görüşmelerin diğer kanallara kıyasla çok daha yüksek oranda müşteri geri dönüşü sağladığını ve bunun satışlara yansıdığını gösteriyor. Müşteriler %65 oranında iş saatleri dışında otomobil bakıyor. Bu da bayilerin gerçek zamanda online olarak ulaşılabilir olmasını gerektiriyor. Bir müşteri satın alma kararını vermeden önce ortalama 6 farklı marka ile iletişime geçiyor. Dolayısıyla otomotiv bayilerinin özellikle iletişimde daha etkili olmaları gerekiyor. Web sitesine yapılan ziyaretler ise ortalama 2 dakika sürüyor. Müşteri bu süre içerisinde aradığı bilgiyi bulamazsa siteyi terkediyor ve bu durum potansiyel bir müşterinin farklı bir markaya kaymasına yol açıyor. Diğer yandan ortalama her 2 ziyaretçiden 1‘i bayilerin sitesinde aradığını bulamıyor. Web sitesine gelen ziyaretçilerin ise sadece %1.5-2‘si potansiyel alıcı olarak bilgilerini bırakıyor. Müşterilerin dönüş oranı geleneksel yollarda %1.5 -2 iken, 11Sight ile bu oran %3’ün üzerine çıkıyor. Bir başka deyişle 11Sight dönüş oranını 2 kata kadar artırıyor. Müşterilerin görüntülü görüşmede güven duygusu arttığı için görüşmelerin satışa dönüşme oranı da sesli görüşmeye göre 3 kata kadar daha fazla gerçekleşiyor.

Otomotiv sektöründe satış dışında başka hangi alanlarda platform kullanılabilir?

11Sight, Otomotiv sektörünün yanı sıra finans, gayrimenkul, sağlık, eğitim gibi birçok sektörde de faaliyet gösteriyor. Finans sektöründe müşteri edinme süreçlerinin dijitalleşmesi, sağlık sektöründe telepsikoterapi, eğitim seköründe online/uzaktan eğitim uygulamaları, gayrimenkul sektöründe online talep toplama ve satış uygulamalarında şu anda 5 ülkede müşterilerimiz bulunuyor.

Son Haberler

sahibinden.com OTOBİD platformu ile 2. El araç alım-satım

Türkiye’nin ikinci el araç alım-satımı konusunda akla gelen ilk adresi sahibinden.com, sektördeki 24 yıllık uzmanlığı ve müşteri ihtiyaçları doğrultusunda...

Diğer Haberler