London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Taksilerde kısa mesafeye indi-bindi ücreti de çözüm olmadı

®
Çok Okunanlar

“BAE’de Gece” sahnesi

MHERO I, Dubai'de Görücüye Çıktı ve Orta Doğu Pazarında Yeni Bir Off-Road Furyası Başlattı... Dongfeng Motor Group bünyesindeki lüks elektrikli...

Trafik Sigortası: Neden Her Sürücünün İhtiyacı Var?

Trafik sigortası, araç sahiplerinin yaptırmasının zorunlu olduğu bir sigorta ürünüdür. Motorlu taşıt sahibi olan herkesin trafiğe çıkmadan önce mutlaka...

Araba Paspası Seçimi: Aracınızı Korurken Şıklığınızı Tamamlayın

Araba paspasları, genelde göz ardı edilse de aracınızın iç mekanını korumada ve temiz tutmada oldukça önem arz eder. Doğru...

Volkswagen Binek ID.4 satışa sunuldu

Volkswagen'in modüler elektrikli araç platformunda (MEB) inşa edilen ve markanın ilk tamamen elektrikli SUV'u olma özelliğine sahip modeli ID.4,...

Taksilerde özellikle kısa mesafelerde yolcu alınmamasına çözüm olarak getirilen indi-bindi ücreti çözüm olmadı. Vatandaşlar ve tüketici dernekleri, taksicilerin kısa mesafede yolcu almamayı sürdürdüğünü, bu durumun özellikle sabah ve akşam saatlerinde, turistik ve kalabalık bölgelerde yoğunlaştığını belirtiyor.

Taksiler konusunda dile getirilen şikâyetlerin başında gelen kısa mesafede yolcu almama problemine çözüm olarak 2017’de uygulanmaya başlayan ve hâlihazırda 10 TL olan indi-bindi ücretine ilk dönemde tüketicilerden ciddi itirazlar gelse de kısa mesafe ve benzeri problemlerin çözümüne katkı sunacağı düşünülmüştü.

Ancak aradan geçen sürede taksicilerin kısa mesafede indi-bindi uygulamasına rağmen yolcu almamayı sürdürdüğü belirten vatandaşlar, problemin çözümü noktasında bir gelişme sağlanamadığını kaydediyor.

Vatandaşlar, özellikle sabah ve akşam saatlerinde (işe gidiş ve iş çıkışı), turistlerin bulunduğu ve kalabalık bölgelerde, yağmurlu havalarda tüm ısrarlara rağmen taksicilerin istisnalar hariç yolcu almamayı sürdürdüğünü vurguluyor.

Bu alanda kesin çözüm talep eden vatandaşlar, denetimlerin ve cezaların artırılması, yolcu almayanlara caydırıcı cezaların getirilmesini talep ediyor.

“Taksici müşteriyi istediği yere götürmemezlik yapamaz”

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, hiçbir taksicinin, “arabayı teslim edeceğim, değişime gidiyorum” diye bir mazereti olmayacağını belirterek, “Bankaya 16.50’de girdiğinizde size ‘banka kapandı, çıkın’ diyemezler. 17.00’de veya 1-2 dakika kala kapı kilitlenir, içerideki müşterilerin işlemi bitene kadar beklenir. Veya marketler 22.00’de kapanıyorsa siz içerideyseniz ve 22.02’de kasaya gittiğinizde hizmet verilmemesi gibi bir şey olamaz.” dedi.

Ağaoğlu, “Taksiciler, genelde müşteriyi aldıktan ve gideceği yeri öğrendikten sonra değişime gideceğini söylüyor. Taksici, aracına binen müşteriyi istediği yere götürmek zorunda. Ancak burada emekçiler değil yüksek gelir hedefleyen plaka sahipleri kabahatli.” diye konuştu.

Yaklaşık 30 yıl önce taksi plakalarının açık artırmayla satışa çıkarıldığını, o günden bu yana sisteme yeni plaka girmediğini dile getiren Ağaoğlu, “Yaklaşık 18 bin civarında tahditli plaka var İstanbul’da. Bunun bir düzene girmesi lazım. Piyasada rekabet olması gerekiyor.” ifadelerini kullandı.

Ağaoğlu, plaka sahiplerinin taksi şoförlerinden yüksek gelir beklediğini, günlük bedelle çalışan şoförlerin bu yüzden daha fazla para kazanma hırsına sahip olduğunu belirterek, bu şoförlerin hangi şartlarda çalıştığının da denetlenmesi gerektiğini savundu.

“Aracın değişim saatiyse müşteriyi ya hiç almamalı, aldıysa götürmeli”

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Aziz Koçal, kısa mesafeye gidecek yolcuların alınmaması problemine çözüm olarak indi-bindi ücretinin getirildiğini belirterek, kendilerinin bu uygulamaya ilk günden beri karşı çıktıklarını söyledi.

Koçal, “Bu uygulama dahi soruna çözüm olmadı. Kısa mesafede yolcu alınmaması problemine ilişkin şikâyetler her geçen gün artarak devam ediyor.” diye konuştu.

Taksicilerin özellikle 14.00-16.00 saatleri arasında şoför değişimi gerekçesiyle gideceği yeri beğenmediği yolcuları almadığını dile getiren Koçal, “Bu konudaki sıkıntıları bizzat ben dahi yaşıyorum. Taksici araç bekleyen yolcunun yanında duruyor, onu alıyor, gideceği yeri duyduğunda beğenmiyorsa değişime gittiğini söylüyor.” dedi.

Koçal, taksicilerin böyle bir hakkı olmadığının altını çizerek, şu ifadeleri kullandı:

“Eğer değişime gidiyorsa hiç durmayacak veya yolcuyu aldığında gideceği yeri duymadan ‘Ben şuraya gidiyorum yol üzeriyse alabilirim.’ diyecek. Bu taksicinin ana hizmeti, bu hizmeti sunmuyor ya da ayıplı sunuyor. Ayrıca taksi plakalarının tahditli olmaması gerektiğini düşünüyoruz. Bize göre taksicilik şartlarını yerine getiren herkes aracıyla bu işi yapabilmeli veya başka çözümler getirilmeli. Denetimler ve cezalar artırılmalı.”

Diğer Haberler

Volkswagen Binek ID.4 satışa sunuldu

Volkswagen'in modüler elektrikli araç platformunda (MEB) inşa edilen ve markanın ilk tamamen elektrikli SUV'u olma özelliğine sahip modeli ID.4, lansmana özel fırsatlarla Türkiye’de satışa...

JAECOO Yeni Kapsamlı Ürün Yelpazesiyle SUV’da Zirveyi Hedefliyor

JAECOO Türk Tüketicilere Kapsamlı Çevre Dostu Ürün Yelpazesini Sunacak! Çinli sofistike off-road SUV markası JAECOO, kullanıcılara şehir içi kullanımdan üstün off-road sürüşü ve birinci sınıf...

“BAE’de Gece” sahnesi

MHERO I, Dubai'de Görücüye Çıktı ve Orta Doğu Pazarında Yeni Bir Off-Road Furyası Başlattı... Dongfeng Motor Group bünyesindeki lüks elektrikli off-road markası MHERO, BAE saatiyle...

Fenerium ürünleri Ford Trucks Özel Tasarım F-MAX araçları ile

Fenerium ürünleri Ford Trucks Özel Tasarım F-MAX araçları ile Türkiye yollarına çıkıyor… Ağır ticari araç üretiminde Türkiye’nin lider markalarından Ford Trucks tarafından Fenerium için sarı-lacivert renklerde...

Trafik Sigortası: Neden Her Sürücünün İhtiyacı Var?

Trafik sigortası, araç sahiplerinin yaptırmasının zorunlu olduğu bir sigorta ürünüdür. Motorlu taşıt sahibi olan herkesin trafiğe çıkmadan önce mutlaka trafik sigortası yaptırması gerekir. 2918...

PEUGEOT’NUN 7 KOLTUKLU SUV’U YENİ 5008 TÜRKİYE’DE

PEUGEOT, yeni nesil 7 koltuklu SUV modeli 5008 ve E-5008'i Türkiye’de satışa sundu. Yeni PEUGEOT 5008 ve E-5008, tasarımdaki yeni marka imza kodlarını, geniş...

Araba Paspası Seçimi: Aracınızı Korurken Şıklığınızı Tamamlayın

Araba paspasları, genelde göz ardı edilse de aracınızın iç mekanını korumada ve temiz tutmada oldukça önem arz eder. Doğru paspas seçimi, arabınızın iç döşemesini...