Fiat’ın “az daha çoktur” felsefesini yansıtıyor…

®
Çok Okunanlar

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Fiat, Cenevre Otomobil Fuarı’nda, sürpriz bir konsept otomobili gün yüzüne çıkardı. Fiat’tan yapılan açıklamaya göre, geleceğe yön veren özellikleriyle öne çıkan Fiat Concept Centoventi konsept otomobil, elektrikli mobilite çözümleri konusunda yeniliklere imza atıyor.

Markanın köklü geçmişinin gelmiş olduğu en son noktayı temsil eden konsept, geçmiş yılların yansıması olarak İtalyancada “yüz yirmi” anlamına gelen Centoventi adını taşıyor.

Marka, Fiat 500 modeliyle endüstriyel ve kültürel bir devrime yol açtığı 1950’lerde olduğu gibi elektrikli çözümlere geçiş sürecinde olan otomobil dünyasına modülerlik konusunda devrim yaratan tasarım özellikleriyle yeni bir yaklaşım getiriyor.

– Kişiselleştirme konusunda sınırları aşan bir konsept otomobil

Fiat Concept Centoventi, satın alma aşamasında herhangi bir özelleştirme kısıtlaması olmaksızın, müşterinin zevkine ve ihtiyacına göre kişiselleştirmeye ve renklendirmeye hazır “boş bir tuval” olarak nitelendiriliyor.

Otomobilin, üretim sürecini basitleştirmek için sadece tek tip olarak ve tek renk ile üretilmesi planlanıyor. Fakat son kullanıcı, “4U” programını kullanarak 4 farklı tavan tipi, 4 farklı tampon, 4 farklı jant ve 4 farklı dış kaplama seçenekleriyle otomobili kişiselleştirebiliyor.

Otomobil modern cihazlar gibi, dış gövde renkleri, iç mekan mimarisi, çıkarılabilir ve eklenebilir tavan yapısı ile bilgi-eğlence sistemi de dahil tamamen özgün bir şekilde yapılandırılabiliyor. Üstelik buna batarya çözümleri de dahil ediliyor ve kolaylıkla konsepte ekstra pil yerleştirilebiliyor.

Konsept otomobili özel kılan en önemli özelliklerden biri de sürekli olarak güncellenebilmesi oluyor. Fiat Centoventi kullanıcısının, markanın yeni versiyon, özel seri veya makyaj gibi güncellemelerini beklemesi gerekmiyor. Kullanıcı, talep etmesi halinde istediği zaman arzu ettiği değişikliği yaparak otomobilini güncelleyebiliyor.

– Fiat’ın “az daha çoktur” felsefesini yansıtıyor

Uygulama son derece hızlı ve düşük maliyetli yapısıyla dikkati çekerken, toplamda 120 aksesuardan oluşan çözüm paketiyle devrim niteliğinde bir iş modeli ortaya çıkarıyor.

Fiat Concept Centoventi, markanın işlevsel ruhunu somutlaştırırken, aynı zamanda 120 yıllık köklü geçmişten elde edilen bilgi birikimi ve deneyimi geleceğe taşıyor ve bunu yaparken de 1980’lerin Panda’sına gönderme yapan bazı tasarım ögelerini modern bir şekilde ele alarak “benzersiz” bir tasarım ruhu ortaya koyuyor.

İtalyan tasarımından ilham alınan Fiat Concept Centoventi, Fiat’ın “az daha çoktur” felsefesini yansıtıyor. Bu, gereksiz olandan arınarak araç içinde daha fazla yaşama alanı oluşturma (More You), çevreye ve topluma karşı daha duyarlı olma (More Care), değer ve görünüm olarak markanın DNA’sına sadık kalma (More Fiat) olmak üzere 3 temel kavramın harmanlanması anlamına geliyor.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...