Otomotivin Geleceği Buluşması, Vodafone ana sponsorluğunda gerçekleştirildi

®
Çok Okunanlar

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere...

Türk özel sektörünün öncü isimlerini bir arayan getiren en önemli etkinlikler arasında yer alan CEO Club kapsamında “Otomotivin Geleceği Buluşması”, Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde, Vodafone Türkiye’nin ana sponsorluğunda ve Ford Otosan, Koç Sistem, Mars Logistics, co-sponsorluğunda, Sarkuysan desteğiyle ve Groupe Renault katkılarıyla gerçekleştirildi. Türkiye’nin ihracat şampiyonu otomotiv sanayinin geleceği kapsamında CEO’ların yeni iş modelleri, üretim metotları ile sektördeki küresel trendler ve uygulamalarını masaya yatırdığı zirve, Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin’in açılış konuşmalarıyla başladı.

Zirvede Koç Sistem Genel Müdürü Mehmet Ali Akarca’nın ‘Otomotivde Dönüşüm’ başlığıyla yaptığı sunumun ardından, ‘Otomotivin 2019 Vizyonu’ başlığıyla düzenlenen Ekonomist Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Talat Yeşiloğlu’nun moderatörlüğünde düzenlenen “CEO Oturumuna”  Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, Mercedes Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün, MAN Türkiye Genel Müdürü Ufuk Doğrusöz, Autoliv Cankor Otomotiv Genel Müdürü Özgür Özdoğru ve Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş katıldı.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin’in moderatörlüğünde gerçekleştirilen ‘Başkanlar Oturumu’nda ise, Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Baran Çelik, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bora Koçak, Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Şahsuvaroğlu ve Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Haydar Yenigün sektörün yurt içi ve yurt dışı performansını ele aldı.

 Otomotivin Liderleri ödüllendirildi

Zirve kapsamında, sektörde geçen yılki performanslarıyla öne çıkan şirketler de ödüllendirildi. Buna göre “En Çok Satan 5 Otomobil Markası” ödülünü Renault, Volkswagen, Fiat, Hyundai ve Toyota alırken; “En Çok Hafif Ticari Araç Satan Markalar” sırasıyla Ford, Fiat, Volkswagen, Renault ve Mercedes-Benz oldu. “Binek Otomotivde Büyük Markalar” ödülüne Renault,  Fiat, Volkswagen, Ford ve Toyota layık görülürken, “2018          Yılında Adet Bazında En Çok Otomobil Üreten Şirketler” ise Oyak Renault, Toyota, Hyundai Assan, Tofaş ve Honda Türkiye oldu. “2018 Yılında Adet Bazında En Çok Kamyon Üreten Şirketler” ödüllerinin sahipleri ise Mercedes, Ford ve Anadolu Isuzu oldu. “2018 Yılında Adet Bazında Otobüs-Midibüs-Minibüs Üretim” ödülleri de Mercedes, Man Türkiye ve Temsa’ya gitti. “2018 Yılında Adet Bazında Kamyonet Pick-Up (Hafif Ticari) Üreten Şirketler” ödüllerinde birinci Ford Otosan, ikinci Tofaş ve üçüncü Karsan oldu. “2018 Yılında En Çok Otomobil İhracatı Yapan Şirketler” ile ilk 5’e giren markalar ise Oyak Renault, Toyota, Hyundai Assan, Tofaş ve Ford Otosan olarak gerçekleşti. “2018 Yılında Adet Bazında Kamyonet/Pick-Up (Hafif Ticari) İhracatı Yapan Şirketler” ödüllerinin ilk üç markası ise Ford Otosan, Tofaş ve Karsan oldu. “2018 Yılında En Fazla İstihdam Yaratan Şirketler” ödülleriyle istihdama en çok katkı sağlayan markalar da belirlendi ve birinci Ford Otosan olurken, Ford Otosan’ı sırasıyla Tofaş, Oyak Renault, Mercedes Benz, Toyota izledi. “Otomotiv Yan Sanayide En Büyük 5 Şirket” ödülleri de sırasıyla Autoliv Cankor Otomotiv, Yazaki, Beyçelik Gestamp, Delphi Automotive ve Döktaş Dökümcülük’ün oldu. Ödül töreninde otomotiv sektörünün duayenlerinden Orhan Holding Onursal Başkanı İbrahim Orhan, Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Metin Ecevit ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Üyesi Ali ihsan İlkbahar’a ise Otomotiv Onur Ödülü verildi.

 Meltem Bakiler Şahin: “Amacımız ihracat lideri otomotivde dijital sıçramayı güç birliğiyle birlikte gerçekleştirebilmek

Otomotivde yaşanacak dijital bir sıçramanın, işletmelerin yanı sıra Türkiye ekonomisini de büyüteceğini ifade eden Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, şunları söyledi:

“Dijitalleşme ile ortaya çıkan yeni ürün ve hizmetler, her sektörde, alışageldiğimiz geleneksel iş süreçlerini terk etmeye zorluyor. Otomotiv endüstrisi de dönüşen, gelişen ve en önemlisi de öncü olan yapısıyla, bu iş kollarının başında geliyor. Süper bilgisayarlar, akıllı nesneler ve birbirleriyle iletişim halinde çalışan robotlarla sektör, bugün artık yıkıcı inovasyonun lideri konumunda. Araçlar, hem otomotiv hem de teknoloji şirketleri için neredeyse sınırları olmayan bir oyun alanına dönüşmüş durumda. IoT teknolojisi, bu endüstrinin gelecek için yol haritasını çizerken, biz de 50’yi aşkın ülkede 77 milyondan fazla nesneye hayat veren ve dünyanın en büyük IoT hizmet sağlayıcısı konumunda bulunan Grubumuzdan aldığımız güçle, başta otomotiv olmak üzere Türkiye’deki tüm sektörlerin dijitalleşmesine ortak olmayı hedefliyoruz. Dijital iş ortakları olarak otomotiv sektöründe işletmelerin A’dan Z’ye tüm dijitalleşme ihtiyaçlarında, uçtan uca çözümlerimizle yanlarında oluyoruz. Türkiye’nin ihracat şampiyonluğunu üstlenen otomotivin, dijitalleşme ile kazanacağı ivmeyle, elde ettiği ihracat rakamlarını gelecekte çok daha fazla artacağına inanıyorum. Vodafone olarak hedefimiz, sektörde bu dijital sıçramayı, güç birliği ile birlikte gerçekleştirebilmek. Türkiye’nin fırsatlarla dolu dijital geleceği adına iş ortaklarımız için tek çatı altında çözümler geliştirmeye ve ekonomiye katkı sunmaya devam edeceğiz.”

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...