Test Sürüşü: Nissan Navara Force 2.3 DCI DİESEL TURBO II PLATINUM 4X4 AT…

®
Çok Okunanlar

Türkiye Formula1 Takviminde 11-13 Haziran…!

Formula1 Türkiye iptal ya da takvimden çıkarıldı haberleri, spekülasyonları basında son 24 saattir yer almaktadır. Fakat,  Formula1 sitesinde takvimde...

Lexus, Avrupa’da da başarılı bir performans sergiliyor

Dünyada 1989 yılından bu yana yaklaşık 8 milyon adetlik satışa ulaşan, 2015 yılında gerçekleştirdiği 652 binlik satış ile son...

Akzirve Challenge Heyecanının Son Ayağı 17 Aralık’ta Gerçekleşecek

Akzirve Gayrimenkul ve İSOFF (İstanbul Off Road Kulübü) iş birliği ile 3 etapta planlanan Akzirve Challenge heyecanının son ayağı...

Corvette fabrikasını yeniden açacak

General Motors, önümüzdeki hafta Kentucky'deki Corvette fabrikasında operasyonları yeniden başlatmayı planladığını söyledi. Otomobil üreticisi, bazı çalışanların Pazartesi günü geri döneceğini ve tüm iş...

Nissan Navara Force, Türkiye’deki ilk test sürüşünü yaptık. Nissan Navara Force 2.3 DCI DİESEL TURBO II PLATINUM 4X4 AT modelini kullandım. Bir çok dış donanım kuvvetli tork ve beygir gücü ile Nissan Navara Force, inanılmaz off-road ve onroad.

Nissan Navara Force, donanımlı modeline ilkönce dışarıdan ve önden bakıp inceleyelim;

Nissan Navara Force Test Sürüşü

Nissan Navara Force’un ön ızgarasına baktığımız araç ile bütünlük sağlayan ve aynı renkte olan ön ızgarası hava girişi bölümünü görmekteyiz. Aynı renk olması aracın ön görselliği açısından iyi olmuş. Sonra, Nissan Navara Force’un ön aliminyum parlak karbon kaplamaları, sis farların etrafında ve yan taraflarda da devam ettiğini görüyoruz. Özellikle ayna etraflarında parlak aliminyum karbon kaplamaları hatta tavan raylarında ve kapı kollarında dikkat çekmekte.

Nissan Navara Force Test Sürüşü

Nissan Navara Force’un yine ön tarafına bakacak olduğumuz detaylardan biride diğer Navra modellerinde olmayan, Ön farların özel Navara imzalı sert plastik bir siyah madde ile korumaya alındığını görmekteyiz.

Bu arada aracımız aslen standart donanım ile BF Goodrich toprak ve arazi kalın dişli lastikleri ile satışa sunuluyor olsada; Şu anda Nissan Navara Force Test Sürüşü aracımızda Benim en çok beğendiğim, Bridgestone marka Blizzak Kış ve Kar Lastikleri var.

Aracımıza yandan baktığımızda ön taraflarda yer alan ve aracımızın koruması off-road özelliğinide ön planda tutan, yine Nissan Navara Force’a özel siyah korumalı çıkık ön tamponları yer alıyor.

Nissan Navara Force

Bu sayede önde ve arka’da çamurluk üzerlerinde yer alan siyah korumalı off-road donanımı ile Nissan Navara Force fark yarattığı kesin. Görüntü olarak off-road donanımlı bir pick-up.

Yan bölümlerde, ön kapıdan arka kapıya kadar uzanan ve yine Navara imzalı sert plastik korumanın kapıların alt bölgesinde koruma amaçlı oldukça iyi durduğu kesin.

Nissan Navara Force Test

Yine Nissan Navara Force Test aracımıza özel donanım olarak bulunan ve kendinden çok bahsettiren, elektrikli otomatik açılan ve kapanan yan basamakları var. Kapıları açtığınız açılır, kapattığınız ise hemen kapanıyor olması, çok güzel bir özellik.

Nissan Navara Force Test

Nissan Navara Force Test aracımız donanım olarak dışarıdan baktığımız dolu bir araç. Nissan Navara Force’un arka tarafına bakalım;

Nissan Navara Force Test

Burada ön tarafta far grubunda ki, koruma duvarı şeklinde yer alan sert plastik parça Navara imzası ile pro işçilik ve döşeme sayesinde arka gruba yerleştirildiğini gördük, Ve özellikle şunu belirtmem gerekir ki, 4WD NAVARA FORCE amblem logo yapıştırması her iki tarafta güzel durduğu özel olduğu belli.

4WD NAVARA FORCE TEST

4WD NAVARA FORCE TEST aracımızın arka sürgülü bagaj kiliti açılarak raylar yardımı ile kayar olarak koruma kapağını açmanı mümkün kılınıyor. Yine bagajı Nissan Logo’sunun olduğu yerden Arka Kapağı açmak sureti ile de eşya koymak için kullanmanız da mümkün.

4WD NAVARA FORCE TEST

4WD NAVARA FORCE TEST aracımızda arka da eşya bağlantısını sağlayan mat siyah güçlü roolbar’lar bulunmakta.

4WD NAVARA FORCE TEST

4WD NAVARA FORCE TEST

4WD NAVARA FORCE TEST aracımızda bu şekilde bu donanımlar ile güçlü bir bütünlük ve görsellik elde edilmiş. Arka camların da koyu siyah oluşu güzel. Tam bir off-road’a hazır araç. Bir tek yükseltme kiti ve snorkel montajı eksik.

4WD NISSAN NAVARA FORCE TEST

4WD NISSAN NAVARA FORCE TEST aracımız, 2.3 litrelik motora sahip yaklaşık olarak 2298cc. 190 beygir güç üretiyor. 4WD NISSAN NAVARA FORCE diğer modellerine göre torku da daha yüksek. 450Nm torka sahip. 4WD NISSAN NAVARA FORCE’un Hafif arazi yolları için 4WD HI (4×4 Yüksek Hız); kum, kar ya da yoğun çamur gibi zorlu araziler için 4WD LO (4×4 Düşük Hız) ve asfalt yollar için 2WD (4×2 Sadece Arkadan İtiş) olmak üzere üç farklı sürüş modu yer alıyor.

4WD NISSAN NAVARA FORCE

ABLSD SİSTEMİ

Kum, kar ya da yoğun çamurlu arazilerde patinaj yapan tekerleklere fren uygulayarak kilitli diferansiyel fonksiyonunu gerçekleştirir. Böylece aracınız en zorlu koşullarda bile güvenli ve performanslı sürüş sağlıyor.

4WD NIISAN NAVARA FORCE TEST

YOKUŞ KALKIŞ DESTEK SİSTEMİ

10 derece üzerindeki eğimli yollarda durduktan sonra tekrar gaza bastığınızda geriye kaymanızı önler.

4WD NIISAN NAVARA FORCE TEST

YOKUŞ İNİŞ DESTEK SİSTEMİ

Yokuşu güvenle inebilmeniz için frenleri kullanarak hızınızı 7 km/s’de sınırlamanıza yardımcı olur.

4WD NIISAN NAVARA FORCE TEST aracımızı sürekli olarak şehir için asfalt yollarda 4×2 modunda kullanmanızı tavsiye ederim. Sürekli 4×4 özelliğinde aracın hızlanması yavaşladığı için ağır hareket etmenizi sağlıyor. Bu tarz pick-up araçlar diğer Suv all4 otomatik 4 çekerler gibi sürekli 4×4 modunda kullanılamaz. Ancak arazide ve zor koşullarda, karlı hava şartlarında kullanılabilir. Oldukça ekonomik bir yakıt sarfiyatı var; 100km de ortalama 7.0 litre uzun yoldas şehir dışında yakmakta. Şehir içinde test aracımızda ortalama 8.5 litre yakıt sarfiyatımız oldu.

4WD NIISAN NAVARA FORCE TEST

Ön tarafta navigasyon ve kullanıcı ekranı olarak dokunmatik 7 inç lik bir dsiplay ekran yer alıyor. Bu ekranın geri tepkime süresi normal çok yavaş ya da çok hızlı değil. Ekran bu tarzda donanıma sahip son model bir Navara için artık basit ve ufak kalmakta. Benim gözümü dolduracak uygulaması ve kullanımı daha kolay sürücü tarafı odaklı tasarım ile yeni bir donanım ile sunulursa iyi olacak. Ekranın sürücüye dönük açı ile daha büyük tasarlanmasını isterim. Ticari bir araç sonunda ve pilot (sürücü) odaklı olmasında fayda var.

Ses ve radyo kalite sistemi de ayrıca arttırılması gerekiyor. Şu anda çok iyi bir performans ses sisteminden ve raadyo çekim gücünden almamız mümkün değil. Tatmin edici. Kliması ve aşağı iniş kontrol sistemi iyi.

Performans ve vites geçişleri atikliği oldukça iyi. 7 ileri otomatik şanzıman oldukça iyi çalışıyor. Deri koltuk rahat. Aracın hızlanmasında ve yol tutuşunda bir problem yaşamadım. Genelde pick-up araçlar motorun kuvvetli gelmesi ve arka kasanın hafif olması sebebi ile virajlı eğimli yollarda araç sollarken arkadan kayma yapabilir. 4WD NIISAN NAVARA FORCE  modelinde gaza sonuna kadar yüklenmediğiniz sürece böyle bir problem yaşayacağınızı tahmin etmiyorum.

Son olarak,

  • Yaklaşma Açısı (°) 32.2

  • Ayrılma Açısı (°) 25.1

  • Yerden Yükseklik (mm) 230

  • Hoparlör – 4 Adet

  • Bluetooth (Bas-Konuş Sistemi)

  • Aux-in Bağlantısı

  • USB Bağlantısı

  • Gösterge Paneli – Monochrome

  • Navigasyon

  • 7” Dokunmatik Ekran

  • Hoparlör – 6 Adet

  • Çevre Görüş Sistemi (AVM)

  • Geri Görüş Kamerası

  • Gösterge Paneli – Gümüş Detaylı Renkli TFT

  • ABS

  • EBD

  • ESP

  • Fren Destek Sistemi (Brake Assist)

  • Immobilizer

  • Sürücü & Yolcu Hava Yastığı

  • Çocuk Koltuğu Sabitleme Mekanizması (ISOFIX)

  • Frenler – Ön: Disk Arka: Kampana

  • 4×4 Geçiş Düğmesi

  • Yokuş Kalkış Destek Sistemi

  • Yokuş İniş Destek Sistemi

  • Yan ve Perde Hava Yastıkları

  • Sürücü Diz Hava Yastığı

  • Bardak Tutucu – 2 Adet

  • İçecek Gözü – Ön Kapı x 2, Arka Kapı x 2

  • Manuel Klima

  • Hız Sabitleyici (Cruise Control)

  • Hız Sınırlayıcı (Speed Limiter)

  • Süspansiyon – Ön: Çift Salıncak Arka: Multi-link (5link)

  • Siyah Yan Aynalar

  • Elektrik Kumandalı Yan Aynalar

  • Far Yükseklik Ayarı

  • Gecikmeli Sönen Ön Far Aydınlatma Sistemi

  • Gündüz Farları

  • Gündüz Farları Üzerinde Krom Detaylar

  • Arka Sis Farı

  • Gövde Rengi Tampon

  • Gümüş Rengi Ön Izgara

  • Yan Basamaklar

  • Krom Cam Çerçeveleri

  • Çamurluk

  • Siyah Dış Kapı Kolları

  • Otomatik Yanan Ön Farlar

  • Bagaj Kapaği Spoiler’i

  • Motor Kaputu Yalıtımı

  • Tam Boy Stepne (Çelik Jant)

  • Krom Yan Aynalar

  • Otomatik Katlanan Yan Aynalar

  • Isıtmalı Yan Aynalar

  • Krom Arka Tampon

  • Krom Dış Kapı Kolları

  • Krom Detaylı Bagaj Açma Kapağı

  • Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası

  • Yan Aynalara Entegre Edilmiş Sinyal

  • Ön Sis Farı

  • Gölgelendirilmiş Ön Cam

  • Motor Kapağı

  • 3 Kollu Deri Direksiyon Simidi

  • Karartılmış Arka Camlar

  • Otomatik Far Yükseklik Ayarı

  • LED Farlar

  • Krom Ön Izgara

  • Tavan Rayı

  • Far Yıkama Sistemi

  • 18” Alüminyum Alaşımlı Jantlar (255/60R 18)

  • Tam Boy Stepne (Alüminyum Alaşımlı)

  • 3 Kollu Üretan Direksiyon Simidi

  • Üretan Vites Topuzu

  • Üretan Park Freni

  • Direksiyondan Kumandalı Müzik Sistemi

  • Elektrik Kumandalı Ön ve Arka Camlar

  • Sürücü Tarafı Tek Dokunuş Özellikli Otomatik Camlar

  • Merkezi Kilit Sistemi

  • Güç Soketi (12V) – 3 Adet

  • Arka Havalandırma Kanalları

  • Ön Kol Dayama

  • Siyah Renk İç Kapı Kolları

  • Kumaş Koltuklar (Visia Tipi)

  • Sürücü Koltuğu – 6 Yöne Ayarlanabilen

  • Yolcu Koltuğu – 4 Yöne Ayarlanabilen

  • Sürücü Tarafı Tutunma Kolu

  • Aktif Ön Koltuk Kafalıkları

  • Deri Vites Topuzu – Krom Detaylı

  • Deri Park Freni

  • Parlak Siyah Orta Konsol

  • Makyaj Aynası – Sürücü ve Yolcu Tarafı Aydınlatmalı

  • Kumaş Koltuklar (Tekna Tipi)

  • Süet Tipi Kapı Döşeme

  • Krom İç Kapı Kolları

  • Çift Bölgeli Otomatik Klima

  • Akıllı Anahtar – Anahtarsız Giriş

  • Anahtarsız Çalıştırma – Start / Stop Düğmesi

  • Pusula

  • Deri Koltuklar

  • Sürücü Koltuğu – Elektrikli 8 Yöne Ayarlanabilen

  • Sürücü Koltuğu – Elektrikli Bel Destekli

  • Isıtmalı Ön Koltuklar

  • Koltuk Arkası Cebi

  • Deri Kapı Döşemesi

    Yazı-Test ve Fotoğraf: Umut Özgür Sunay

 

 

 

 

 

 

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...