Volkswagen, Türkiye’deki Ford fabrikalarında minibüs üretecek

®
Çok Okunanlar

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve...

EGEA 944 bin 964 TL’den başlayan iddialı fiyatıyla

Türkiye’nin 6 yıldır aralıksız pazar lideri markası unvanını koruyan FIAT, temmuz ayı boyunca yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal...

Mercedes-Benz’de ikonik tasarım tamamen elektrikli GLC

Geleceğin yüzü: Mercedes-Benz’deki ikonik tasarımın yeni çağı tamamen elektrikli GLC ile başlıyor... Mercedes-Benz, otomotiv tarihinin en ikonik tasarım öğelerinden birini...

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, Volkswagen’in Türkiye’de minibüs üretme konusunda Ford Otosan ile hemen hemen anlaşmış durumda olduğunu belirterek, “Bu kesin… Türkiye’de Ford Transit’lerin üretildiği fabrikalarda Volkswagen minibüsleri üretilecek.” dedi.

Kanca, Türkiye’de otomotiv sektörünün her yıl bir önceki yılın üzerinde büyüdüğünü, otomotiv sektörü olarak yeteri güce, kaynağa, insan kaynağına ve teknolojiye sahip olduklarını söyledi.

Türkiye’nin, sektörde uluslararası tecrübesi de olduğunu ifade eden Kanca, “Dünyanın dört bir yanına mal satıyoruz. Gönül istiyor ki 2019 yılında çok daha iyi bir başarı gösterelim. İhracatta, Türkiye ortalaması yüzde 7 iken, biz yüzde 11 artış sağlamışız.” diye konuştu.

“Türk firmalarının Hindistan’a yönelmesi için çalışıyoruz”

Alper Kanca, sektör açısından potansiyel taşıyan yeni pazarlara değinirken, son dönemde dünyada Hindistan’a doğru bir yöneliş olduğunu belirterek, “Çin’deki büyüme hızı azalıyor ve siyasi olarak ABD, Çin’i köşeye sıkıştırmaya çalışıyor. Hal böyle olunca ABD şirketleri, ABD’li şirketlerle çalışan Avrupa şirketleri, Çin yerine Hindistan’a yöneliyor. Bunu görebiliyoruz. Türk firmalarının da oraya yönelmesi için çalışıyoruz. Hindistan büyük bir pazar ve orada büyümek gerekiyor. Hindistan bu zamana kadarki çalışmalarımızdan çok daha fazla önem kazanacak ve Türk firmaları burada mutlaka ya iş alacak ya da ortaklık kuracak.” şeklinde konuştu.

“Türkiye’nin özellikle Doğu tarafında lojistik sorunu var”

TAYSAD Başkanı Kanca, yeni pazarların yeni lojistik ihtiyaçlarını beraberinde getirdiğini ifade ederek, Türkiye’nin özellikle doğu tarafında lojistik sorunu bulunduğunu, lojistik sorununun çözülmesi kapsamında TAYSAD olarak bakanlıkla ortaklaşa bir çalışma yürüttüklerini aktardı.

Kanca, devamla şunları kaydetti:

“Avrupa’daki lojistik problemini çözmek üzere devletin de desteğiyle bir çözüm bulduk. TAYSAD olarak bugünlerde bu projeyi hemen hemen bitirmek üzereyiz. Birkaç Avrupa ülkesinde birkaç Türk lojistik firmasıyla anlaştık. Devlet, bu lojistik firmalarını destekleyecek. Böylece küçük ve orta ölçekli Türk firmalarının nakliyeden dolayı dezavantajlarını ortadan kaldıracağız.

Küçük ve orta ölçekli bir firmanın Avrupa’nın 4-5 yerinde depo açması mümkün değil. Halbuki bizim kuracağımız bu organizasyonda o Türk firmaları oradaki depolardan faydalanacak ve çok da ucuz bir şekilde mallarını oraya sevk edebilecek. Aynı şekilde bunu, o bahsettiğimiz pazarlarda, mesela Hindistan’da yapmak mümkün.”

“Yatırımlar için en doğru yer Türkiye”

Alper Kanca, yaptıkları çalışmaya göre, Almanya’da Türkiye ile iş yapan Almanların bu ülkeye olumlu baktığını ifade ederek, gelecek dönemde iki ülke arasındaki ilişkiler ve ticaret hacminin artmasını beklediklerini kaydetti.

Yatırımın gelmesi için hep birlikte çalışılması gerektiğini vurgulayan Kanca, “Bunun siyasi bir karar olmaması lazım. İnsan bulunmayan Bulgaristan’a gitmemesi lazım bu yatırımın. Altyapısı olmayan Romanya’ya gitmemesi lazım. Bunun en doğru yeri Türkiye…. Ekonomik olarak en doğru yeri Türkiye… Ford Otosan ile Volkswagen’in Türkiye’de bir ticari araç üretme hedefi var. Bence bu başlarsa, Almanların o kafasındaki ön yargı kırılırsa bundan sonrası kolay gelir.” diye konuştu.

İSTANBUL – Abdulselam Durdak

Diğer Haberler

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve zarif aksesuar seçenekleri ile çok...

Suzuki Üstün 4×4 Teknolojisi ile 55 Yıl

Üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, 4x4 teknolojisindeki 55 yıllık köklü mirasını devam ettiriyor. İlk kez 1970 yılında pazara sunulan Jimny...

Ferrari, Roma’nın yerini alacak olan Amalfi

Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, ön-ortadan, çift turbo V8 motorlu, 2+ coupési Amalfi’yi tanıttı.Ferrari’nin yüksek performansını günlük kullanımda çok yönlülükle bir araya...

Jeep Markası Jurassic World ile Yeniden Doğuş

80 yılı aşkın süredir SUV segmentinde küresel lider konumundaki Jeep®, Universal Pictures ve Amblin Entertainment efsanevi ortaklığını sürdürüyor ve bu yaz Jurassic Park serisinin...

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci

Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD, 225 firmanın katılımıyla gerçekleştirdiği Rekabetçilik Anketi ile sektörün mevcut durumunu ve öncelikli sorunlarını ortaya koydu. Ankete...

PEUGEOT cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

Mercedes-Benz’de ikonik tasarım tamamen elektrikli GLC

Geleceğin yüzü: Mercedes-Benz’deki ikonik tasarımın yeni çağı tamamen elektrikli GLC ile başlıyor... Mercedes-Benz, otomotiv tarihinin en ikonik tasarım öğelerinden birini yeniden yorumluyor. Yeniden tasarlanan ikonik ızgara;...