RENAULT MEGANE SEDAN 1.6LT 130PS
Yazı – Fotoğraf: Özgür SUNAY
Yeni Renault Megane Sedan 1.6 litre 130 beygir dizel manuel vites icon modelinin test sürüşünü gerçekleştirdik. Megane Sedan aracımıza dışarıdan baktığımızda Renault markasının yeni radikal ön yüzünü ve tasarımını öncelikle görmekte olup, arkadan baktığımızda ise Renault Megane yeni arka farlarını ve Talisman modeline olan benzerliğini kardeşi sınıfında tasarlanmış hali ile görmekteyiz. Özellikle hem dış hem de iç tasarım olarak Yeni Renault Megane Sedan aracımızın Talisman’dan ayıran en önemli fark tamamı ile aracın boyutları diyebiliriz. İçeriden baktığımızda ise yine Talisman’a benzerlik gösteriyor olsa da malzeme kalitesi olarak Talisman’nın daha yukarıda olduğu kesin. Yeni Renault Megane Sedan aracımızı Megane Hatcback modelinden ayırabilen en önemli farkı ise arkada bir bagaja sahip oluşu ve bu bagaj hacmini oluşturabilmek için Hatcback modelinin biraz daha uzaltılmış olması. Bunun haricinde geri kalan herşey Megane Hatcback ile aynı diyebiliriz.
Megane Sedan modeli Renault markasında önceki Fluence modelinin yerine geçen ve bunun için üretilmiş olan Sedan bir model. Bu sebeple özellikle şirket aracı ve kurumsal filo satışlarında önemli bir yere sahip genelde ticari araç anlamında da kullanılabileceğini sanıyorum. Elbette donanım olarakta tercih edenlerin daha rahat edebilecekleri bir model. Özellikle test sürüşünü gerçekleştirmiş olduğumuz 1.6 litre 130 beygirlik dizel motor aracın ağırlığı ile de çok uyumlu olduğu için oldukça ekonomik bir yakıt sarfiyatı da sunuyor. Motor ve kasa yapısına baktığımızda bu motor Megane Sedan ile bence en uyumlu motor olmuş diyebilirim. Test sürüşünü yaptığımız icon modeli aslında oldukça dolu bir donanıma sahip. Sürüşe yardımcı olan güvenlik modları ve sürüş asistanı, yol bilgisayarı bakımından bir otomobilde olması gereken herşey var diyebilirim. Megane Sedan modelinde Eco kullanım tuşu ile aracı çok daha ekonomik bir mod ile kullanmanız mümkün. Eco tuşu aktif iken aracın içindeki tüm göstergeler ve iç aydınlatma yeşil olarak renk değiştiriyor. Ön tarafta yer alan tablet büyüklüğündeki geniş ekrandan ise Eco modunda Hızlanma, Vites değiştirme ve Öngörü hesapları sizin kullanımıza bağlı olarak yapılıyor. Araç kullanım şeklinize göre Eco modunda size yıldız ve bir skor puanı veriyor. Bu puanı 100 üzerinden vermekte ve her km’de puan durumunuz sizin yakıt sarfiyatını ne şekilde kullandığınızı gözler önüne seriyor. Bendeniz kısa mesafe kullanımda 100 üzerinden en fazla 89 puana kadar gelebildim. Bu mod sayesinde yakıt sarfiyatı tüketimsiz artı km olarak size geri dönüyor. Bu işin güzel kısmı diyebilirim. Renault Megane Sedan aracımızda daha farklı sürüş modlarıda bulunuyor. Sürüş modlarını 8.5 inçlik tablet ekranımızdan ayarlamamız mümkün ilk başta Sport kullanım mevcut. Sport kullanımı seçtiğimizde ise aracımızın gösterge paneli ve iç aydınlatma renk değiştirip kırmızı oluyor. Megane Sedan ciddi anlamda çok enerjik ve atak bir araç haline dönüşüyor. Gaz tepkileri kasa yapısınında hafif olması sayesinde anında size geri dönüş sağlıyor araç kısa zamanda ivmelenerek hız kazanıyor. 1.6 litre 130 beygir dizel motor 2.0 litre dizel motor performansını size hissettiriyor. Direksiyon yapısıda daha sert spor bir kullanıma uygun hale geliyor. İkinci bir sürüş modu olarak Comfort seçeneği mevcut aracımız comfort modunda iken size standart bir kullanım sunuyor. Aynı zamanda Yeni Renault Megane Sedan aracımızda Ön Sürücü ve Yolcu koltuğunda Masaj yapma özelliğide mevcut. Koltuklarınızın masaj ayarlarını yine konsolda yer alan bu 8.5 inçlik tablet ekrandan ayarlamanız mümkün.
Sürüş modu olarak ekranımızda Neutral ve Perso seçenekleride ayrıca Eco moduna ek olarak toplamda 5 ayrı seçenek halinde sunuluyor. Benim tercih ettiğim renk gri renk olan ve sürüş konforu bakımından genelde -Neutral- sürüş modu oldu. Çok sık aralıklar ile -Sport- mod seçili olarak Megane Sedan test aracımızı kullandım. Diğer farklı bir mod olan, en son ki Perso seçeneğinde ise aracın içindeki tüm ışıklar eflatun rengine dönüşüyor. Bu modda aracın sürüş destek modlarına önümüzde yer alan tablet ekran yardımı ile çok daha fazla müdahale ederek ayarlamanıza imkan sağlanmış. Gelelim dijital olan ve yalnızca yine bu tablet ekrandan ayarlanabilen klima yapısına işte burada ilk başlarda biraz zorlanacağınız kesin gibi. Yeni sistem ve son model otomobillerde artık çağın hastalığı diyebileceğimiz dijital göstergeler ile ayarlanabilen klima sistemleri sayesinde yeni bir kullanım tarzınada alışmamız gerekiyor. Fakat araç kullanırken klima ayarlamak sanırım artık eskisi kadar kolay olmayacak gibi. Fakat kısa zaman içerisinde bu duruma Megane Sedan aracımızı kullanırken alışabileceğinizi söyleyebilirim.
İcon test modelimizde yarım açılan şekilde bir sunroof bulunmakta. Megane Sedan modelini kullanırken dikiz aynasından baktığımda yıllar önce çocuk yaşlarda kullandığım Fiat Tempra dikiz aynasından bakıyor gibi hissettim. Arka Taraf yüksek kaldığı için içeriden dar olarak gözüken Megane Sedan aracımızın arka cam yapısı dikiz aynasından arkayı görebilmenizde biraz zayıf kalıyor diyebiliriz. Bu arada test aracımızı yağmurlu bir günde kullandığım için söylemekte yine fayda gördüğüm arka cam dışarıdan ise aksine geniş olduğu için yağmur sularını çok fazla tutmakta. Arka cam rezidans bu durumda yeterli gelmediği için arka cam tarafında ekstra olarak bir silecek olsaymış iyi olurmuş. Fakat bu arka cam silecek konusu Megane Sedan’nın tasarımına yakışır mı? ya da göz zevkini bozar mı? oda ayrı bir konu tabi ki.
Yeni Megane Sedan deri döşemelere sahip iyi kalitede koltukları ile oldukça rahat bir sürüşe sahip. Megane Sedan aracımızın fren sistemide yine oldukça başarılı olmuş. Yeni Megane Sedan modelinin beni en çok etkileyen yanı Full depo aldığım ve yaklaşık 5 gün kullandığım aracı yarım depo ile teslim etmem olmuştur. Benim gösterge panelinde gördüğüm ortalama olarak yakmış olduğum en düşük olan 6.2 litrelik veriye oranla aslında aracın yakıt göstergesine baktığımda bana çok daha uzun km vaat eden yakıtımın var olduğunu görmek şaşırtıcı idi.