Orecchini (Luiss Business School): sull’elettrico pesa più la percezione che la realtà

®
Çok Okunanlar

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında;...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata...

“Era il momento di raccontare l’auto
elettrica da un punto di vista diverso, andando oltre l’elenco
delle barriere e provando a capire come viene davvero percepita
dagli italiani”. Così Fabio Orecchini, direttore
dell’Osservatorio Auto e Mobilità della Luiss Business School,
presenta la ricerca “L’Italia e l’auto elettrica: tra percezioni
e consapevolezza”, presentata a Villa Blanc, che analizza il
divario tra l’interesse potenziale verso i veicoli elettrici e
le scelte di acquisto reali.

   
In un mercato in cui l’auto elettrica rappresenta circa il
5% delle immatricolazioni, ben al di sotto della media europea,
lo studio ha scelto di concentrarsi non tanto sugli ostacoli
strutturali, quanto sulle percezioni dei non possessori e sulle
consapevolezze di chi già utilizza un’auto elettrica. “Abbiamo
voluto osservare il lato ‘software’ della transizione – spiega
Orecchini – cioè i comportamenti, le aspettative e le narrazioni
che influenzano le decisioni delle persone”.

   
La ricerca si distingue per un approccio metodologico
innovativo, che combina un’indagine quantitativa tradizionale
con un’analisi qualitativa basata su risposte aperte, elaborate
grazie a modelli avanzati di Intelligenza Artificiale sviluppati
internamente dalla Luiss Business School. “Grazie a questi
strumenti – sottolinea Orecchini – siamo riusciti ad analizzare
in modo sistematico contenuti che finora era difficile trattare,
individuando pattern tematici e sfumature interpretative con
maggiore precisione e neutralità”.

   
Dall’analisi emerge con chiarezza che il vero nodo della
transizione non è solo tecnologico o economico, ma risiede nel
gap tra percezione e consapevolezza. Dove l’informazione è
frammentata o manca l’esperienza diretta, prevalgono timori e
incertezze; dove invece l’auto elettrica viene utilizzata
quotidianamente, molte barriere si attenuano e l’esperienza
risulta spesso positiva.

   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...