81 ilde en az bir tane elektrikli araç şarj soketi

®
Çok Okunanlar

F1: Hamilton’un en yeni Mercedes’i maksimuma çıktı

Strapotenti Red Bull'un arkasındaki dünya şampiyon yardımcısı Mercedes, 2025 yılına kadar Ferrari ile yarışacak olan binicisi Lewis Hamilton için...

Hyundai Motor, Kona EV’leri iç pazarda kullanımdan kaldıracak

Şirket yetkilileri, Hyundai Motor Co.'nun pil yangınları nedeniyle geri çağırma sürecinden geçen modeli aşamalı olarak kaldırmak ve odağını Ioniq...

Opel Almanya’da geçici işçilere ihtiyaç duyuyor…

Opel'in yeni Astra modelini teslim etmek için birkaç binz geçici işçi tutmayı planladığı öğrenildi. Stellantis'e  ait olan ve Almanya'da...

Total’den elektrikli ve hibrit araçlara yeni motor yağı

Total, elektrikli ve hibrit araçlar için geliştirdiği yenilikçi soğutma ve yağlama ürün serisi lansmanı ile elektrikli mobilite konusundaki kilit...

Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) Başkanı Berkan Bayram, yaptığı açıklamada, dünya otomotiv sektöründe yaşanan üretim ve tedarik zincirindeki zorluklara rağmen, Türkiye’de otomobil üretim ve yıllık satış rakamlarında bir önceki yıla nazaran fark edilir bir artış olduğunu söyledi. 

2020’nin tüm süregelen normallerin yeniden tanımlandığı ve daha hijyenik ortamlara ihtiyaç duyulduğunun fark edildiği bir yıl olduğunu dile getiren Bayram, bireysel araçlara talebin artması ve elektrikli araç kullanımının yaygınlaşması sonucunda Türkiye’deki elektrikli araç şarj soket sayısının 81 ilde en az bir tane olacak şekilde yaygınlaştığını ve bu sayının toplamda 3 bini aştığını ifade etti.

Bayram, ulaştırma alanında elektrik kullanımı, yeni teknolojiler, yerlileştirme ve buna bağlı yan sanayi sektörünün gelişmesi, teknoloji ve bilgi transferleri konularında toplumsal fayda sağlamak gibi çalışmalara odaklanan bir dernek olarak bu gelişmeleri sevindirici bulduklarını kaydetti.

Tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de ulaştırma yöntemlerinde tercihlerin değiştiğini dile getiren Bayram, şöyle konuştu:

“2011-2020 döneminde Türkiye’de yüzde yüz elektrikli araç sayısı 2 bin 500’ü aştı. 2020’de Kovid-19 salgını devletler için ciddi bir değişim sürecini tetikledi. Salgın temiz havaya olan özlemi daha da artırdı. Bu durum elektrikli araç kullanımına geçiş sürecini çok daha hızlandıracak. Sağlık ve çevre bilinci de arttı. Özellikle karbon ayak izi terminolojisi, kurumsal düzeydeki bir sözcükten, halkın her kesimine ulaşan bir terim olarak daha dikkate değer bir vurgu oldu. Çevreci araçların kullanımının artırılması ve sıfır emisyonlu şehir içi trafiğine olan öneminin, yerel yönetimler tarafından da benimsenmesine ve emisyon oranı yüksek araçlara getirilen kısıtlamalar ile ön plana çıktı. Tüketiciler artık elektrikli bir araca geçiş yapılmasının, karbon ayak izinin azaltılmasında en önemli adım olarak görüyorlar. Bu kapsamda Türkiye genelindeki otomobil satışlarında hibrit araç satışları toplamda 22 bin 272’yi geçti.”

Bayram, Türkiye için 2020’nin bu çerçevede atılan adımlar açısından en önemli yıllardan biri olduğunu ve yerli otomobil projesinde tamamen elektrikli otomobil üretme tercihinin en stratejik karar olduğunu dile getirdi.

Hibrit modellerin satışında artış

Bayram, 2020’de Türkiye’de üretim yapan otomotiv markalarındaki elektrikli ve hibrit araçların üretim çeşitliliğinin sadece otomobilde değil, otobüs ve hafif ticari araç üretiminde de arttığını belirtti.

Temsa, Karsan, Ford, Toyota gibi dev markaların, Türkiye’de ürettikleri elektrikli ve hibrit modellerin yurt dışına ihraç edilmeye başladığını anlatan Bayram, şunları kaydetti:

“Otomotiv sektörünün gelişimine paralel olarak şarj istasyonları ve şebeke altyapısı da önümüzdeki yenilikçi döneme uygun olarak artmaya ve gelişmeye devam etti. Önümüzdeki dönem tüm sektör oyuncularının iş birliğiyle elektrikli, hibrit, hidrojenli araçlar, şarj istasyonları ve akü-batarya teknolojilerine odaklanılması gerektiğini gösteriyor. Toplam enerji verimliliği, emisyon ve karbon emisyonunun azaltılmasına katkı sağlayacak teknolojilerin desteklenmesi açısından, 2021 yılı önemli bir eşik olacaktır. Henüz emekleme aşamasında olan bu sektörler için, girişimci ve yatırımcılarımıza yönelik vergi teşvikleri ve destekleyici mevzuatların ortaya konulması gerekiyor.”

Diğer Haberler

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...