TürkTraktör, ilk 5 aylık rakamlara göre, Türkiye’nin toplam traktör üretiminin %71’ini de tek başına gerçekleştirdi.
Artan yurt içi satışları, pazardaki konumunu güçlendirdi.
Traktör devi, yurt içinde gerçekleştirdiği toplam 7 bin 326 adetlik traktör satışıyla, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre satışlarını %68 oranında artırırken; aynı zamanda 13 yıldır kesintisiz şekilde lideri olduğu traktör pazarındaki konumunu da güçlendirdi.
130’dan fazla ülkeye ihracat yapan TürkTraktör, ilk 6 ayda 5 bin 786 adet traktör ihracatı ile Türkiye’nin toplam traktör ihracatının %86’sını da tek başına gerçekleştirdi.
TürkTraktör yılın ilk altı ayını 2 milyar 179 milyon TL toplam ciro ile kapattı. Şirketin brüt kârı 380 milyon TL, brüt kâr marjı %17,4 olarak gerçekleşirken, faaliyet kârı 211 milyon TL ve FAVÖK tutarı 278 milyon TL oldu. Şirketin faaliyet kâr marjı ve FAVÖK marjı ise sırası ile %9,7 ve %12,8 olarak gerçekleşti. TürkTraktör’ün net kârı ise 161 milyon TL olarak kaydedildi.
TürkTraktör Genel Müdürü Aykut Özüner:
“Zor bir dönemden geçsek de, üretim ve ekonomiye olan katkımızı sürdürüyoruz”
2020 yılının ilk yarısına ilişkin finansal sonuçları değerlendiren TürkTraktör Genel Müdürü Aykut Özüner, “Son 2 yıldır zorlu pazar koşullarına rağmen, liderliğimizi 13. yılına taşımıştık. Yaşanmaya başlanan salgın süreci ise karşımıza farklı zorluklar getirdi. Ancak 65 yılı aşan deneyimimiz ve güçlü finansal yapımızla yeni şartlara uygun çizdiğimiz yol haritamızla ara verdiğimiz üretim faaliyetlerimize hızlı bir şekilde dönerken; salgın öncesindeki üretim seviyemizi geçmeyi de başardık ve pazardaki konumumuzu güçlendirdik.” dedi.