Akaryakıt fiyatlarının sürekli artması ile birlikte herkesin aklına nasıl tasarruf yapabilirim sorusu geliyor. Hal böyle olunca otomobil yakıtında tasarruf yapmak isteyen araç kullanıcıları da LPG’yi tercih etmeye başladı. LPG’li araçların kapalı otoparklara alınmasına yönelik çalışmaların başlamasıyla aracını yenilemeyi planlayanların da öncelikli tercihi haline geldi. Ayrıca LPG’li araçların dizel araçlara kıyasla daha karlı olduğunu belirten dünyanın lider alternatif yakıt sistemleri üreticisi BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü, “Dizel araçlar ilk satın almadaki fiyat farkını ortalama 250.000 kilometrede amorti edebilirken, LPG’li araçlar dönüşüm maliyetini yaklaşık 20.000 kilometrede çıkararak kullanıcısını hızlı bir şekilde kâra geçiriyor. Ayrıca LPG’li otomobiller benzinli araçlara kıyasla yüzde 40 tasarruf sağlıyor. Yani bir araç 100 TL’lik benzin ile ortalama 250 km yol yaparken, aynı araç 60 TL’lik LPG’li yakıt ile 250 km yol alıyor.” dedi.
Satın alma ve bakım maliyeti benzinli araçlarla kıyasla çok daha yüksek olan dizel teknolojisi, binek otomobillerdeki görevini tamamlayarak yavaş yavaş sahneden çekilmeye başladı. Uzun dönemli kullanımda ekonomik olma avantajı sunduğu gerekçesi ile tercih edilen dizel motorlar, akaryakıt fiyatlarının eşitlenmesi neticesinde toplam sahip olma maliyeti dikkate alındığında, akılcı tercih olmaktan uzaklaştılar. Önümüzdeki dönemlerde dizel motorlu binek otomobillerin gerek sıfır km gerekse ikinci el piyasasında satışlarının azalacağı öngörülüyor. Dizel araç için ayrılan bütçeyi daha yüksek donanıma sahip benzinli bir araç sahibi olmak ve sonrasında da LPG dönüşümü yaptırmak için değerlendirmek çok daha avantajlı bir tercih haline geldi.
Özellikle büyük şehirlerde araç sahibi olmanın bir zorunluluk halini aldığı günümüzde, aileler aylık yakıt giderlerinin daha az olması için LPG’li araçları tercih ediyorlar. Dünyanın lider alternatif yakıt sistemleri üreticisi BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü, dizel ve benzin fiyatlarının birbirine yakın seyretmesinin dengeleri LPG lehine değiştirdiğine vurgu yaparak, “Akaryakıt giderinin aile ekonomisinde önemli bir yer tuttuğu günümüzde gerek ilk satın alma maliyeti, gerekse periyodik bakım masrafları çok yüksek olan dizel otomobil kullanmak artık akılcı bir tercih değil. Otomobiliniz ister 15 bin km, isterse 45 bin km ya da daha fazla yol yapsın, her halükârda LPG’li araç, dizel araca kıyasla çok daha ekonomik. Mazotun litre fiyatı benzini yakaladı, hatta bir ara geçti. Hesap ortada. Bu noktadan sonra ekonomi arayanlar için en akıllı çözüm LPG kullanmaktır. BRC’li bir araç 20.000 Km olmadan dönüşüm maliyetini karşılayarak kâr etmeye başlarken, dizelde bu süre 250.000 Km’yi buluyor. Üstelik LPG dönüşümünü bedavaya getiren kampanyalarımızla araçlar, sağladığı yüzde 40 tasarrufla dönüşüm taksitlerini de kendisi ödüyor.” dedi.
Otomobillerin yarıya yakını LPG’li
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK), 2019 yılı mayıs ayı Motorlu Kara Taşıtları İstatistiklerine göre, trafiğe kayıtlı 23 milyon 39 bin 551 adet taşıtın yüzde 54,2’sini otomobiller oluşturuyor. Buna göre, trafiğe kayıtlı 12 milyon 482 bin 475 otomobilin ise yüzde 37,7’sini oluşturan 4 milyon 710 bin 222 araç LPG kullanıyor.
5 milyon araç sahibi LPG ekonomisini yaşıyor
Türkiye yollarında yaklaşık 5 milyon LPG araç yakıt ekonomisinin rahatlığını yaşıyor. Pompa fiyatı benzinin yaklaşık yarısı düzeyinde bulunan LPG, araç sahiplerine ortalama yüzde 40 tasarruf sağlıyor.
Dünyanın en büyük otomobil markaları BRC’yi tercih ediyor
Pazar payı ile dünyanın lider oto gaz sistemleri firması BRC, 70 ülkede temsil ediliyor ve otomobil endüstrisinin dünya devleri olarak nitelenen Mercedes-Benz, Volvo, Audi, Volkswagen, Peugeot, Chevrolet, Citroen, Ford, Fiat, Honda, Kia, Mitsubishi, Subaru, Suzuki, Daihatsu gibi pek çok otomobil firması fabrika çıkışlı BRC LPG sistemleri ile donatılmış modeller üretiyor.