65. yılını kutlayan, sektörün öncü markası TürkTraktör, 2019 yılının ilk 9 ayında ki performansı ile sektördeki kesintisiz liderliğini 13. yılına taşıyor. TürkTraktör, Ocak-Eylül 2019 döneminde 6 bin 893 adet yurt içi traktör satışı ile pazar payını artırarak, %45’e ulaştı. 2018’i traktör ihracatında yurt dışı ciro rekoruyla tamamlayan TürkTraktör’ün başarı grafiği bu sene de yükseliyor. Şirket, 2019 yılının ilk 9 ayında yurt dışı satış adetlerini geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %15 oranında artırarak, toplam 11 bin 905 adede ulaştı. Bu sonuç ile, Türkiye’nin toplam traktör ihracatının da %89’unu yine tek başına gerçekleştirmiş oldu.
The first automaker in the world to conduct carbon fiber materials science research
TürkTraktör yurt içi ve yurt dışı pazarlara sunduğu traktörleriyle ise Ocak-Eylül 2019 döneminde toplam satışta 18 bin 798 adede ulaştı.
TürkTraktör, 2019’un ilk 9 ayında 15 bin 695 adet traktör ve 9 bin 296 adet motor üretti. Açıklanan pazar verilerine göre şirketin ilk 9 ayda üretimini yaptığı traktörler ile Türkiye’nin toplam traktör üretiminin %76’sını tek başına karşıladı.
TürkTraktör, 2019’un ilk 9 ayını 2 milyar 723 milyon TL toplam ciro ile kapatırken, şirketin yurt dışı cirosu ise 1 milyar 664 milyon TL oldu.
TürkTraktör’ün ilk 9 aylık dönemdeki brüt kârı 363 milyon TL, FAVÖK tutarı ise 245 milyon TL oldu.
TürkTraktör’ün 2019’un 3. çeyreğinde bir önceki çeyreğe kıyasla net karı %61 oranında artarak 22 milyon TL’ye ve Eylül sonu itibariyle ise 9 aylık karı 44 milyon TL’ye ulaştı.
Şirketin brüt kâr marjı ve FAVÖK marjı ise sırasıyla %13,3 ve %9,0 olarak gerçekleşti. Çeyrek bazlı bakıldığında ise, 2019 yılının 3. çeyreğinde 2. çeyreğine kıyasla brüt kar ve FAVÖK rakamları sırasıyla %10 ve %11 artış gösterdi.
TürkTraktör Genel Müdürü Aykut Özüner:
“Pazardaki kesintisiz liderliğimizi 13. yılına taşıyoruz’
2019 yılının ilk 9 aylık dönemine ait finansal sonuçları değerlendiren TürkTraktör Genel Müdürü Aykut Özüner şu açıklamalarda bulundu: “TürkTraktör olarak, değişen ve zaman zaman zorlu şartlara rağmen ülke tarımını daha ileriye götürecek ve çiftçilerimizin hayatını kolaylaştıracak teknoloji yatırımlarımıza devam ediyoruz. Bu yılın ilk 9 aylık döneminde ulaştığımız %45’lik pazar payı, sektördeki kesintisiz liderliğimizi 13. yılına taşıyacağımızı gösteriyor. Her geçen yıl yurt dışı satış grafiğinde de çıtayı yükseltmeye devam ediyoruz. Uluslararası pazarlara sunduğumuz traktörlerimizin adedi 2019’un ilk 9 ayında, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %15 oranında artarak 11 bin 905 adede çıktı. Dünyada daha fazla sayıda çiftçinin Türkiye’deki fabrikalarımızda ürettiğimiz traktörleri kullanması bizler için ayrı bir gurur kaynağı olmaya devam ediyor.”
VW makes vocational training fit for transformation and future..
Aykut Özüner farklı alanlarda imza attıkları yeni çalışmalara ilişkin bilgiler de verdi: “2019 yılında da yine müşterilerimizin ihtiyacına yönelik yeni ürün ve hizmetlerle üçünü çeyreği bitirdik. Mart ayında çiftçilerimizin beğenisine sunduğumuz Türkiye’nin ilk yarı otomatik şanzımana sahip yerli üretim traktörleri New Holland ve Case IH markalarımızla pazarda yerlerini almıştı. Bunun ardından Eylül ayında yine ülkemiz adına bir ilki gerçekleştirdik
ve uydu destekli otomatik dümenleme sistemine sahip olan ilk yerli üretim traktörlerimizi lanse ettik. Yeni lansmanlarımızla, bir yandan çiftçilerimizi son teknolojiyle buluşturmayı hedeflerken aynı zamanda onların bu
teknolojilere erişimini kolaylaştıracak imkanlar yaratıyor ve kampanyalar düzenliyoruz. Değişen ekonomik şartlar çerçevesinde, ihtiyaç sahibi olan çiftçilerimize TürkTraktör Finans hizmetimiz ile 0.87’den başlayan çok uygun oranlarla kredi imkânı sağladık.Pazara sunduğumuz tüm ürünlerimiz, hız kesmeden yatırım yapmaya devam ettiğimiz Ar-Ge çalışmalarımızın da bir sonucudur. Yerli üretim, ülke tarımını geliştirme, tarımda mekanizasyon ve teknoloji kullanımı ile verimliliği artırma yaklaşımımız doğrultusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz.”