6 adet yeni motor yağını piyasaya sundu…

®
Çok Okunanlar

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka...

Leapmotor B05’in Dünya, B10’un ise Avrupa Prömiyerini Bir arada Gerçekleştirdi

Elektrikli mobilitenin öncü temsilcilerinden Leapmotor, yeni nesil iki önemli oyuncusunun tanıtımını bir arada gerçekleştirdi. IAA Mobility 2025’e güçlü bir...

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F,...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de...

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur...

Wolf Lubricants, güncel ILSAC GF-6 standartlarıyla uyumlu 6 adet yeni motor yağını piyasaya sundu! Ürün yelpazesini yenilikçi adımlarla genişletmeye devam eden Wolf, bu yeni ürün yelpazesiyle sektördeki gelişmelere hakimiyetini bir kez daha kanıtlamış oldu.

Gitgide küçülen motor hacmi, turboşarj, direkt benzin enjeksiyonu gibi teknolojik gelişmelerle birlikte motor yağlarından beklentiler de arttı. Nitekim dünya genelinde motor yağlarının performans değerini belirleyen testlerde ve standartlarda değişimler görüyoruz.

Bunun en yeni örneklerinden birini geçtiğimiz Mayıs ayında Uluslararası Madeni Yağ Standardizasyon ve Onay Komitesi’nin (ILSAC) yeni GF-6 kalite standartlarını duyurmasıyla gördük. Bu standartların kabul edilmesiyle ILSAC GF-5 testlerinin günümüzde modern motor yağlarından beklenen performans kriterlerini ölçmek için yeterli olmadığı görüldü. Madeni yağ sektöründe öncü bir marka olarak Wolf, bu yeni gelişmelere hızlıca ayak uydurarak GF-6 standartlarını karşılayan 6 adet düşük viskoziteli motor yağı geliştirdi. Aynı zamanda API SP/RC spesifikasyonuyla da uyumlu bu yeni standartlar, buji ile ateşlemeli motorlar için kullanılan yağları sıkı perfromans testlerinden geçiriyor.

ILSAC ILSAC GF-5/API SN standartlarına kıyasla, yeni ILSAC GF-6/API SP/RC standartları motor yağı performansında çıtayı oldukça yükseğe çıkarıyor. GF-6 standartlarını karşılayabilmek için motor yağları, orijinal malzeme üreticilerinin belirlediği 8 farklı testten geçiyor. Bunların içinde triger kayışı aşınmasına karşı korumayı ölçen testler, çok düşük viskoziteli yağlar için geliştirilmiş testler ve düşük hızlı erken ateşlemeyi tespit eden testler de bulunuyor.

GF-5 standartlarına ek olarak getirilen API SN PLUS standartları, direk benzin enjeksiyonlu motorlarla çalışan araçlarda gözlemlenen düşük hızlı erken ateşlemeyi azaltmak için olumlu yönde bir adım olarak görülse de günümüz şartlarında daha iyi yağ çözümlerine ihtiyaç duyulduğu biliniyordu. Bu anlamda yeni API SP/RC ve ILSAC GF-6 standartları, şu önemli yenilikleri beraberinde getiriyor:

  • Mükemmel yakıt tasarrufu
  • Emisyon sistemleri ile uyumluluk
  • Düşük hızlı erken ateşleme kaynaklı sorunların ve start-stop sistemlerinin sebep olduğu aşınmaya karşı motorunuz için mükemmel koruma

GF-6 standartları iki ayrı spesifikasyondan oluşuyor: GF-6A ve GF-6B. GF-6A mevcut bütün ILSAC viskozite derecelerini (0W20/5W20/5W30/10W30) kapsarken aynı zamanda geriye dönük uyumluluk sunuyor. GF-6B ise en yeni motorların ihtiyaçlarını giderecek şekilde tasarlanmış olup 0W16 viskozite seviyesini kapsıyor.

Wolf Lubricants’ın kıdemli teknik müdürü Johan Van Hove konuyla ilgili şunları söyledi: “Yeni ILSAC GF-6 ürün yelpazemizin içinde 6 adet düşük viskoziteli motor yağı bulunuyor. Bu modern standartları karşılayan ürünleri geliştirmiş olmamız sadece sektördeki gelişmelere tam anlamıyla hakim olduğumuzu göstermekle kalmıyor, aynı zamanda ürünlerimizin üst düzey kalitesini de kanıtlıyor. Nitekim bu ürün yelpazesindeki bütün motor yağları çok sıkı testlerden mükemmel sonuçlar aldı.”

GF-6 ürünleri şu anda Wolf Lubricants’ın ürün yelpazesinde hem büyük hem küçük paketler halinde hazır bulunuyor. GF-6 ve diğer ürünler için Wolf Lubricants’ın internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...