“500 binin altında kapatacağız.” dedi…

®
Çok Okunanlar

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Europcar Türkiye’de Esra Mine Tanrısevdi Ülke Direktörü Atandı

Araç kiralama sektörünün global markalarından Europcar, Türkiye operasyonunu deneyimli bir isme emanet etti. Sektördeki 15 yıla yakın bilgi birikimi ve...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak...

Aston Martin, Pirelli tarafından özel olarak geliştirilen ve Bosch Engineering

Pirelli ve Aston Martin, global İtalyan lastik devinin özel Cyber™ Tyre teknolojisini İngiliz ultra lüks performans markasının gelecekteki araçlarına...

Wat Mobilite ve Beefull Teknoloji, Roaming İş Birliği Sahada

WAT ve Beefull, kullanıcılara tek uygulamada elektrikli araç şarj istasyonlarına erişim imkanı sunuyor... Beefull Teknoloji ve WAT Mobilite, elektrikli araç...

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, “2018 yılı ve 2019 yılı olarak baktığımız zaman bulunmamız gereken yerden çok uzağız. Ama yine de olumlu bakıyoruz resme. Yılın bitmesine 2 hafta kaldı. Bu 2 hafta içinde büyük bir değişiklik olmayacak, dolayısıyla yılı 500 binin altında kapatacağız.” dedi.

2018 yılı ve 2019 yılı olarak bakıldığı zaman bulunmaları gereken yerden çok uzakta olduklarını ifade eden Yenigün, “Ama yine de olumlu bakıyoruz resme. Yılın bitmesine 2 hafta kaldı. Bu 2 hafta içinde büyük bir değişiklik olmayacak, dolayısıyla yılı 500 binin altında kapatacağız.” dedi.

Bu rakamın 2017’nin 1 milyonuna göre yarı yarıya düşmüş bir pazar anlamına geldiğine işaret eden Yenigün, “2020 yılında bir miktar kıpırdanma bekliyoruz. Umarım yüzde 20 veya üstünde bir kıpırdanma olur, yani 600 binler telaffuz edilir.” şeklinde konuştu.

“Esas enerjiyi ihracat tarafından alıyoruz” 

Haydar Yenigün, ihracat tarafında ise işlerin daha iyi gittiğini ifade ederek, şunları kaydetti:

“İhracat tarafında neyse ki iyi gidiyoruz. Esas enerjiyi oradan alıyoruz. Ancak orada da Avrupa’da bir miktar duraklama var. Negatif faizlerin etkisiyle bir miktar açılsa bile işler hala durağanlık var. Hatta bazı ülkelerde yüzde 4-6 seviyesinde gerilemeler var. Bütün bunları izliyoruz ama tabii yapabileceklerimiz sınırlı, Türkiye’deki iç pazarın düzelmesi lazım. Bir yandan da ihracatın onu kompanse etmesini sürdürmemiz lazım. Bütün bunlara baktığımız zaman 2020, yine 2017’den uzak bir yıl olacak. Gelecekle ilgili planlarımızı, projelerimizi gözden geçirdiğimiz bir yıl olacak.”

“Avrupa’daki endüstride çok artış gözükmüyor”

Avrupa’daki satışlarda aylık artışa çok iyimser bakmadığını belirten Yenigün, “Çünkü bunların nedeni çeşitli konjonktürel şeyler olabiliyor. Bazı ülkelerde kayıt tarihleri vardır, bazı ülkelerde teşvikler vardır. Dolayısıyla aylık verilere değil, çeyreklere, yarıma ve tüm yıla bakmak lazım. Böyle baktığımız zaman Avrupa’daki endüstride çok artış gözükmüyor. ‘Ama bu gelecek dönemde ne olur’ diye ele alırsak olumlu bakıyoruz. Bir miktar düzelme olacağını düşünüyorum. Bu tamamen Avrupa’nın ekonomik motivasyonuyla, ekonomik girdileriyle alakalı… Ama her zaman Türkiye otomotiv ekonomisinin lokomotivi ihracat olmuştur. Bu yine böyle olmaya devam edecek.” şeklinde konuştu.

“Çalışmalarımızı ve tekliflerimizi yapıyoruz, bakanlarımızla görüşüyoruz”

OSD Yönetim Kurulu Başkanı Yenigün, devletin sektörü canlandırmak için bazı önlemler aldığını ancak bu önlemlerin geçici olduğunu ve esasında sisteme çok da fayda sağlamadığını söyledi.

Yenigün, sektörde yapılması gereken düzenlemelerle ilgili görüşmeler gerçekleştirdiklerini de aktararak, şunları kaydetti:

“Belli bir dönem ÖTV-KDV, belli bir dönem faiz, belli bir dönem başka bir destek oluyor ama bunların bir süreklilik arz etmesi gerekiyor ve bir ekosistem olarak bunu düşünmek gerekiyor. Burada mesela, yıl sonu itibarıyla hurda teşviki bitiyor. Geçen sene başlamıştı. Yine yıl sonu itibarıyla faiz desteği bitiyor. Dolayısıyla sanki 1 milyonluk endüstri varmış gibi 1 Ocak 2020’den itibaren bir otomotiv endüstrisi beklentisi var maalesef. Buna karşı pek de söylenecek bir şey yok. Bir şeylerin değişmesi gerekiyor. Bunlarla ilgili çalışmalarımızı ve tekliflerimizi yapıyoruz, bakanlarımızla görüşüyoruz. Umarım önümüzdeki dönemde yine teşvik edici bir mekanizma içinde satışların artmasını bekleyeceğiz.”

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...