Türkiye’de yayın yapan 41 ulusal ve yerel TV kanalında eş zamanlı olarak yayınlanan Peak.com reklamı, Türkiye’de en çok konuşulan konular arasına girdi. İnternet medyasında da gündem olan reklam filminin ise daha önce yayınlandığı ortaya çıktı. Peka.com ise kampanyanın durdurulduğunu ve reklam şirketine dava açacaklarını duyurdu.
Türkiye’de mobil oyun sektörünün değerli firmalarından olan Peak, yayınladığı reklamla bir anda ülkenin gündemine oturdu. 41 televizyon kanalında eş zamanlı olarak yayınlanan reklam, Twitter’da ve sözlük sitelerin de en çok konuşulan konular arasına girdi.
SOSYAL MEDYADA DA GÜNDEM OLDU
Sıradan bir sigorta reklamıyla ve geleneksel reklamcılık anlayışıyla başlayan film, bir anda görüntünün gitmesi ve kanalın “hacklenmesi” ile devam ediyor. Asıl konsept fikri ise bu aşamadan sonra ekrana yansıyor. Peak, mesajını bir yazılım şirketinin diliyle veriyor.
Sosyal medyada da reklam filmiyle ilgili çok sayıda yorum yer aldı. Söz konusu yorumlarda reklam filminin aynı anda birçok kanalda yayınlanmasının etkili olduğu görülüyor. Reklamı yorumlayan sosyal medya kullanıcıları reklamı başarlı bir çalışma olarak değerlendiriyor.
REKLAM FİLMİNİ DAHA ÖNCE AUDİ KULLANMIŞ
Ancak işin aslının farklı olduğu ortaya çıktı. Peak.com’un reklamının konuşulduğu saatlerde söz konusu reklam konseptinin aslında daha önce otomobil markası Audi’nin Safety Code “Güvenlik Kodu” isimli reklam filminde kullanıldığı ortaya çıktı. Bu gerçek üzerine ise harekete geçen Peak.com bir açıklama yaparak reklam kampanyasının durdurularak reklamı hazırlayan şirkete dava açılacağını bildirdi.