Ibiza, pazara sunulduğu 1984 yılından bu yana kesintisiz inovasyonla geçen 40 yılını kutluyor. Şirketin başarısında dönüm noktası niteliği taşıyan model, beş nesliyle 6 milyon adetten fazla bir satış rakamına ulaştı.
En yeni teknolojileri ve inovasyonları herkesin erişebileceği bir otomobilde bir arada sunan SEAT Ibiza, özellikle genç müşteriler için büyük değer yarattı.
Birinci nesil SEAT Ibiza, şirket için bir dönüm noktasıydı: Markanın artık bağımsız bir üretici olarak devam edeceği yolculuğun başlangıcıydı.
Markanın teknoloji ortağı olmadan geliştirdiği ilk otomobil olan SEAT Ibiza MK1’in ortaya çıkış sürecinde şirket içi uzmanlığın yanı sıra, dış tasarımda Giorgetto Giugiaro, iç mekan tasarımında Karmann ve güç aktarma organlarında Porsche gibi ortakların uzmanlığından yararlanıldı.
Her biri 1,2 ve 1,5 litrelik benzinli motor seçeneklerine sahip üç farklı donanım seviyesi mevcuttu: L, GL ve GLX. Öne çıkan model, sınıfının en iyisi 85PS SEAT Ibiza 1.5 GLX oldu. 85PS SEAT Ibiza 1.5 GLX, en yüksek standartları karşılayacak şekilde tasarlanmıştı. Bunun en iyi kanıtı da tüm sürücülerin aynı 1.5 GLX Ibiza’ları kullandığı tek otomobilli ralli Inter-Ibiza Şampiyonası’ydı.
İlk nesil SEAT Ibiza’nın formu da işlevi kadar üst düzeydi. Spor tasarımlı alaşım jantlar, otomobilin görür görmez tanınmasını sağlayan dış tasarımına ekstra bir cazibe katmanı ekleyerek modelin piyasada kendine sağlam bir yer edinmesini sağladı.
Bu modelin tarihsel önemi düşünüldüğünde SEAT koleksiyonunda iki örneğinin bulunması şaşırtıcı değil: iki adet 1.5 GLX. 407 şasi numaralı ilk otomobil, üretilen 1,3 milyon birinci nesil Ibiza’nın ilk örneklerinden biri ve tarihî rallilerde sıklıkla kullanıldı. Hatta 2018 yılında Katalonya Rallisi’ni kazandı. SEAT’ın koleksiyonundaki ikinci otomobil ise bir SEAT bayii tarafından özenle korunan tertemiz bir araç. 64 kilometredeki otomobil, şu anda tarihî araç olarak kayıtlı.
İkinci nesil SEAT Ibiza, 1990’ların başında piyasaya sürüldü. Yine Giorgio Giugiaro tarafından Martorell Tasarım Merkezi ile yakın iş birliği içinde tasarlanan otomobilde daha yuvarlak hatlı, aerodinamik ve sportif yönü ağır basan bir estetik anlayış benimsendi.
Daha gelişmiş donanım ve daha fazla mekanik inovasyon barındıran otomobilin en büyük etkisi, SEAT’ın Martorell’deki merkezini bir adım ileri taşıması oldu. Mühendislik süreçleri Martorell Teknik Merkezi’nde tamamlanan otomobilin piyasaya sürülmesi, bu tesislerdeki fabrika operasyonlarının başlangıcını işaret ediyordu. Bu gelişme, SEAT için büyük bir dönüm noktası oldu.