2035 Yılına Kadar Karbon Nötr Olacak

®
Çok Okunanlar

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

Dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden Mazda, geçtiğimiz günlerde markanın geleceğine yön verecek yeni stratejileri kapsamında açıklamalarda bulundu. Japon marka, 2035 yılına kadar küresel çapta tüm fabrikalarını karbon nötr hale getireceğinin taahhütünü verdi. Karbon nötr hedefine ulaşmak adına yenilenebilir enerji, enerji tasarrufu ve karbon nötr yakıt kullanımı olarak üç farklı odak alanını takip edeceğini açıklayan Mazda, 2050 yılına kadar da tüm tedarik zincirini karbon nötr hale getirmeyi hedefliyor.

Japon otomotiv devlerinden Mazda, karbon nötre geçme konusunda atacağı adımları detaylandırdı. Marka; otomobil kullanımı, lojistik yönetimi, üretim süreçleri ve geri dönüşüm de dahil olmak üzere geniş bir perspektifte CO2 emisyonunu azaltarak küresel ısınmayı engellemede otomotiv endüstrisinin üzerine düşeni yapmasını temel sorumluluk olarak gördüğüne dikkat çekti.  Aktif olarak hali hazırda “karbon nötr” pozisyonuna geçmek üzere çalışmalarını sürdüren Mazda, 2035 yılına kadar dünya çapındaki tüm fabrikalarında sıfır karbona geçmek üzere enerji tasarrufu, yenilenebilir enerji kaynaklarına geçiş ve marka içi ulaşımlarda sıfır karbonlu yakıt kullanımı olmak üzere üç farklı alana odaklanacak.

Alternatif yakıtlar ve direkt ile dolaylı yoldan enerji tasarrrufu odak noktası olacak

İlk odak noktası olan enerji tasarrufu konusunda Mazda, yüksek düzeyde CO2’ye sebep olan otomobil üretim süreçleri sırasında enerji tasarrufu konusu üzerinde çalışacak. Örneğin düşük sıcaklıkta kürleşen boyaların geliştirilmesi yoluyla termal enerjinin azaltılmasını ve işleme teknolojisini optimize ederek enerji dönüşüm verimliliğinin iyileştirilmesi ilk ayaklardan biri olacak.

Öte yandan yenilenebilir enerji kaynaklarına geçişle ilgili olarak Mazda, yalnızca şirketin karbon nötrlüğüne yönelik adımlar atmanın değil, aynı zamanda fabrikalarının bulunduğu yerel ekonominin büyümesine katkıda bulunmanın da kritik öneme sahip olduğunu belirtiyor. Mazda, Japonya’daki fabrika bölgesi genelinde karbon nötr elektriğin arz ve talebini genişletmeyi amaçlayan Chugoku’daki “Karbon Nötr Elektrik Teşvik Alt Komitesi”nin çabalarına proaktif olarak katılacağını açıklıyor. Mazda ayrıca tesislerinde düşük/karbonsuz elektrik üretimi ve yenilenebilir enerji tedarikçilerinden elektrik tedariki gibi çeşitli karbonsuzlaştırma biçimlerini de gelecek planları arasına ekliyor.

Japonya’daki AR-GE çalışmaları tüm fabrikalara adapte edilecek

Üçüncü alan olan karbon nötr yakıtların daha aktif kullanımı adına ise, faaliyetler arasında Mazda’nın yeni nesil biyoakıtların pratik kullanımını teşvik eden Hiroşima Otomotiv Endüstrisi-Akademi-Devlet İşbirliği Konseyi ile işbirliği içinde kurum içi ulaşım için karbon nötr yakıt kullanmaya yönelik çalışmaları yer alıyor. Mazda, Japonya’da yürütülen girişimlerden ortaya çıkacak AR-GE çalışmalarından yararlanarak Japonya dışındaki her tesis için en uygun yaklaşımı uygulamayı amaçlıyor. Tüm bu girişimlerle birlikte Mazda, 2050 yılına kadar tüm tedarik zincirini karbon nötr hale getirme konusundaki daha büyük mücadeleye doğru kararlı adımlar atmaya devam edecek.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...