Londra’dan Pekin’e ve Kaliforniya’ya, siyasi liderler 2030 gibi erken bir tarihte içten yanmalı motorlu araçları aşamalı olarak durdurma planlarını kabul ettiler. Sera gazı emisyonlarını azaltma baskısı, önemli yeni yatırımları daha az mantıklı hale getiriyor. İmalat sektöründeki binlerce iş şu anda Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık, Almanya, Fransa, Japonya ve diğer ülkelerde içten yanma ile bağlantılı.
COVID-19 salgını, mevcut otomobil üreticilerinin elektrikli araca titiz bir geçişi finanse etmek zorunda kaldıkları satış ve karlardan mahrum bıraktı. Çin’in salgından hızlı toparlanması, sanayi yatırımları üzerinde daha da güçlü bir çekim kuvveti uyguladı.
Aynı zamanda GM patronu Mary Barra ve diğer üst düzey endüstri yöneticilerinin Tesla’yı kopyalamaya başladıkları yıldı ve elektrikli araç pillerinin maliyetlerinin yakında içten yanmalı teknolojiyle aynı seviyeye ulaşabileceğine dikkat çekiliyor.
Yine de, özellikle Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüketicilerin petrol yakıtlı kamyonlara ve SUV’lara veda etmeye istekli olup olmadıkları zamanla görülecek.
Elektrikli araçlara geçiş, araçların, değerlerinin çoğunu zengin ekranlara ve otomatik sürüş sistemleri gibi özelliklere güç veren yazılımlardan alan büyük ölçüde dijital makinelere paralel bir dönüşümünü hızlandırıyor.
Sektör genelinde Daimler AG gibi asırlık üreticiler, programcıları ve yapay zeka uzmanlarını işe almak için acele ediyor.
Peugeot ve Fiat Chrysler kombinasyonuna liderlik edecek olan Peugeot SA’nın başkanı Carlos Tavares, “Sadece Darwin ruhuna sahip en çevik olan hayatta kalacak” dedi.
İSPANYA – Umut Özgür Sunay