2025 Yılında Hem Sıfır Kilometre Hem de İkinci El

®
Çok Okunanlar

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

2025 Yılında Hem Sıfır Kilometre Hem de İkinci El Otomotiv Pazarı Büyüme İvmesini Koruyacak!

 Engelli Muafiyetindeki Yeni Düzenlemenin İkinci Ele Etkisi Sınırlı Olur!

Otomotiv sektörünün en büyük veri ve ikinci el fiyatlandırma şirketi Cardata’nın Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, otomotiv pazarının iyi bir yılı daha geride bıraktığını söyledi. Aralık ayı satış beklentilerinin 160 bin – 170 bin adet bandında olduğunu ifade eden Hüsamettin Yalçın, “Bu, sıfır kilometre araç pazarında 2023 yılı rekorunun kırılacağını gösteriyor. İkinci el tarafındaysa 2024 yılında toplam satışın 7 milyon adedi aşarak yeni bir rekor kırmasını bekliyoruz. Yılın son haftasında yapılan düzenlemeyle engelli muafiyetinde araç yenileme süresi 5 yıldan 10 yıla çıkarıldı. Ayrıca ÖTV muafiyetinden yararlanacak araçlar için en az yüzde 40 yerli üretim şartı getirildi. Araç yenileme süresinin 10 yıla çıkarılması, engelli bireylerin araç değiştirme sıklığını azaltacaktır. Bu durum, 2025 yılında engelli ÖTV muafiyetli araç satışlarında düşüşe neden olabilir. Yüzde 40 yerlilik şartı ise, engelli bireylerin yerli üretim araçlara yönelmesini teşvik edecektir. Bu da yerli otomobil üreticileri için bir avantaj oluşturabilir” dedi.

Türkiye’de otomotiv sektörünün, güçlü tüketici talebi, ötelenmiş tüketici talebi, yenilenen kampanyalar ve pazarın dinamik yapısıyla 2025 yılında da canlılığını sürdüreceğini vurgulayan Hüsamettin Yalçın, “Sıfır kilometre araç satışlarının 2025 yılında da 1 milyon adedin altına düşmesini beklemiyoruz. 2025’te ikinci el satışlarının ise, talebin güçlü kalması ve sıfır araç fiyatlarının yüksek seyri nedeniyle 8-9 milyon adet aralığında gerçekleşmesini öngörüyoruz. Engelli muafiyetine ilişkin düzenlemeler, sıfır kilometre araçlarda belirli segmentlerde hareketlilik yaratabilirken, ikinci el pazarında daha sınırlı bir etki yaratacaktır. Ancak genel olarak her iki pazarın da büyüme ivmesini koruyacağını öngörüyoruz” diye konuştu.

Güncel veriler ışığında pazarı değerlendiren, otomotiv sektörünün en büyük veri ve ikinci el fiyatlandırma şirketi Cardata, sıfır kilometre ve ikici el pazarında 2024 yılını değerlendirerek 2025 yılıyla ilgili öngörülerini paylaştı. Sektör için 2024’ün iyi bir yıl olarak noktalandığını söyleyen Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, “Aralık ayında 160-170 bin adetlik bir satış beklentimiz var. Bu, sıfır kilometre araç pazarında 2023 yılı rekorunun kırılacağını gösteriyor. Bu bantta bir satış gerçekleşmese bile, geçen yılın aynı dönemindeki satış rakamlarına ulaşılacaktır ki bu da pazarın güçlü yapısını bir kez daha kanıtlar nitelikte. Aralık ayında beklenen güçlü satış performansı hem pazarın genel dinamizmini hem de tüketici talebinin hâlâ canlı olduğunu ortaya koyuyor. İkinci el tarafındaysa 2024 yılında toplam satışın 7 milyon adedi aşarak yeni bir rekor kırmasını bekliyoruz” dedi.

Yerli üreticiler için bir avantaj oluşacaktır!

Yılın son haftasında devreye alınan yeni düzenlemeleri de değerlendiren Hüsamettin Yalçın, şöyle devam etti: “Yapılan düzenlemeyle engelli muafiyetinde araç yenileme süresi 5 yıldan 10 yıla çıkarıldı. Ayrıca ÖTV muafiyetinden yararlanacak araçlar için en az yüzde 40 yerli üretim şartı getirildi. Araç yenileme süresinin 10 yıla çıkarılması, engelli bireylerin araç değiştirme sıklığını azaltacaktır. Bu durum, 2025 yılında engelli ÖTV muafiyetli araç satışlarında düşüşe neden olabilir. Yüzde 40 yerlilik şartı ise, engelli bireylerin yerli üretim araçlara yönelmesini teşvik edecektir. Bu da yerli otomobil üreticileri için bir avantaj oluşturabilir. Bunların yanında ÖTV muafiyet limiti artışı, engelli bireylerin daha yüksek fiyatlı ve donanımlı araçları tercih etmesine olanak tanıyacaktır ki bu durum da, satışların niteliğinde bir değişime yol açabilir. Sonuç olarak, 2025 yılında engelli ÖTV muafiyetli araç satış adetlerinde bir düşüş beklenirken, yerli üretim araçlara talebin artması ve daha yüksek fiyat segmentindeki araçların tercih edilmesi gibi eğilimler öngörülmektedir. Çinli üreticilere benzinli ve hibrit araçlar için getirilen ek vergi ise, fiyat artışlarına yol açacağı için kısa vadede Çinli markalar için dezavantajlı bir durum ortaya çıkabilir. Vergi yükü, fiyat hassasiyeti yüksek olan tüketicilerin Çinli markaları tercih etme olasılığını düşürebilir. Bu ancak Çinli markaların agresif fiyatlama stratejileriyle aşılmaya çalışılabilir. Ayrıca Avrupalı markaların hibrit ve benzinli araçları, Çinli rakiplerin fiyat avantajını kaybetmesiyle daha cazip hale gelebilir. Diğer markalar ise hibrit ve benzinli araçlarını daha cazip hale getirmek için fiyatlama ve kampanya stratejileri geliştirebilir.”

Sıfır da ikinci el de 2025’te büyüme ivmesini koruyacak!

Türkiye’de otomotiv sektörünün, güçlü tüketici talebi, ötelenmiş tüketici talebi, yenilenen kampanyalar ve pazarın dinamik yapısıyla 2025 yılında da canlılığını sürdüreceğini vurgulayan Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, “Sıfır kilometre araç satışlarının 2025 yılında da 1 milyon adedin altına düşmesini beklemiyoruz. Elektrikli ve hibrit araç segmentinin artan cazibesi, sıfır kilometre araç pazarında büyümeyi destekleyecek önemli faktörlerden biri olacak. Yıl boyunca markalar tarafından sunulan finansman destekleri, kampanyalar ve yerel üretim teşvikleri, pazarın canlı kalmasını sağlayacaktır” diye konuştu. İkinci el araç pazarındaki büyüme trendinin 2025 yılında da devam edeceğini ifade eden Hüsamettin Yalçın, “2025’te ikinci el satışlarının, talebin güçlü kalması ve sıfır araç fiyatlarının yüksek seyri nedeniyle 8-9 milyon adet aralığında gerçekleşmesini öngörüyoruz. Fiyat avantajı, daha hızlı erişim ve geniş araç seçeneği gibi faktörler, ikinci el araçlara olan ilgiyi sürdürecektir. İkinci el araç fiyatlarının artık normale dönmesiyle; sıfır kilometre ve ikinci el araç fiyatları arasındaki farkın artması, ikinci el araçlara olan talebi artırabilir. Engelli muafiyetine ilişkin düzenlemeler, sıfır kilometre araçlarda belirli segmentlerde hareketlilik yaratabilirken, ikinci el pazarında daha sınırlı bir etki yaratacaktır. Ancak genel olarak her iki pazarın da büyüme ivmesini koruyacağını öngörüyoruz” dedi.

2024 YILI İKİNCİ EL OTOMOBİL PAZARI İSTATİSTİKLERİ

  • En Çok Tercih Edilen Gövde Tipi: Sedan
  • En Çok Tercih Edilen Yakıt Tipi: Dizel
  • En Çok Tercih Edilen Şanzıman Tipi: Otomatik

Gövde tipleri

  • Sedan: %30.98
  • Hatchback: %30.69
  • SUV: %18.07
  • Çift Kabin Pick-Up: %3.40
  • Crossover: %3.29
  • Station Wagon: %2.80
  • Coupe: %2.72
  • Diğer gövde tipleri toplamı: %7.05

Yakıt tipi tercihleri

  • Dizel: %48.80
  • Benzin: %45.26
  • Hibrit ve elektrikli (toplam): %6.00

Şanzıman tipi tercihleri

  • Otomatik: %57.51
  • Manuel: %42.49

2024 YILI SIFIR KİLOMETRE OTOMOTİV PAZARI İSTATİSTİKLERİ

Ortalama fiyat:

  • Dizel: 1.500.000 TL
  • Benzin: 1.300.000 TL
  • Hibrit ve Elektrikli: 2.000.000 TL’yi aşan ortalamalarla premium segmentte öne çıkmıştır.

Genel eğilim:

  • Sürdürülebilirlik ve elektrifikasyon: Elektrikli ve hibrit araçların pazar payı, artan çevre bilinci ve devlet teşvikleriyle giderek yükselmektedir.
  • Otomatik şanzıman talebi: Trafik yoğunluğu ve konfor beklentisi nedeniyle otomatik şanzımanlı araçların pazar payı hızla artmaktadır.
  • SUV pazarının yükselişi: Hem bireysel hem de ticari kullanıcılar SUV araçlara yönelmektedir.

Diğer Haberler

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...