2025 Grand Prix of Thailand

®
Çok Okunanlar

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur...

Chery Grubu Ağustos Ayında 243 Bin Adetlik Rekor Satışa İmza Attı

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, küresel ölçekte satış ve ihracat başarılarına yenilerini eklemeye devam ediyor. Bu kapsamda Chery...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi...

OMODA 7 Tasarımı ve İleri Teknolojileriyle

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA, yeni D-SUV modeli OMODA 7’de en ileri...

Leapmotor B05’in Dünya, B10’un ise Avrupa Prömiyerini Bir arada Gerçekleştirdi

Elektrikli mobilitenin öncü temsilcilerinden Leapmotor, yeni nesil iki önemli oyuncusunun tanıtımını bir arada gerçekleştirdi. IAA Mobility 2025’e güçlü bir...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

Hafta sonu her iki sınıfta da en çok kullanılanlar yumuşak bileşiklerdi; Moto2™ ve Moto3™’te yeni en iyi yarış turları

· Pole pozisyonundan başlayarak Manuel Gonzalez (Kalex) , Tayland Grand Prix’sinin Moto2™ yarışını Aron Canet ve Senna Agius’un önünde, tüm Kalex podyumuyla kazandı. José Antonio Rueda (KTM), yılın ilk Moto3™ yarışını, gridde üçüncü sıradan başlayarak ve Álvaro Carpe (KTM) ve Adrián Fernandez’in (Honda) önünde bitirerek kazandı.


 
· Yüksek sıcaklıklar nedeniyle, her iki sınıfta da arka tarafta yumuşak lastikler neredeyse oybirliğiyle seçildi – Moto2™’de SC0 ve Moto3™’te SC1 – tek istisna Jakob Rosenthaler (KTM) idi; o da orta SC2’yi tercih etti. Moto2™’ de SC1’ler herkesin tercihiydi ancak Moto3™’ te sürücüler her iki bileşene de yöneldi: podyumdaki üç sürücüden Rueda ve Carpe (KTM) orta SC2’yi kullanırken, Fernandez (Honda) yumuşak SC1’i kullandı.

· Her iki sınıfta da yeni en iyi yarış turları belirlendi. Moto2™’ de Manuel Gonzalez (Kalex) dördüncü turda 1’35.390’da bunu başardı ve geçen yıl Ai Ogura’nın belirlediğinden neredeyse 4 onda bir saniye daha iyi bir derece elde etti. Moto3™’te en iyi derece, orta SC2 ön lastiğiyle dokuzuncu turda David Muñoz (KTM) tarafından 1’41.042’de belirlendi ve Luca Lunetta’nın 2024 süresini neredeyse 2 onda bir saniye geliştirdi.

“Bu yılın ilk Grand Prix’sinde, Tayland’da lastiklerimizin gösterdiği performanstan memnunuz. 60 santigrat derecenin üzerinde bile olsa, bu kadar yüksek asfalt sıcaklıklarında pist son derece kaygan hale geliyor ve kimyasal tutuşunun bir kısmını kaybediyor, bu nedenle lastikler tarafından telafi edilmesi gerekiyor. Bizim durumumuzda, yumuşak arka bileşikler her iki sınıfta da çok iyi davrandı, yarış mesafesi boyunca iyi tutuş ve düşük aşınma sağladı. Gerçekten de, yumuşak bileşikler sıcakta asfalta daha iyi nüfuz ederek pistten doğal olarak kaybolan tutuşu geri kazandırıyor. Ön lastiklere gelince, durum biraz farklı: Moto2™’de tüm sürücüler yumuşak bileşiği kullanırken, Moto3™’te her iki bileşik de eşit sonuçlarla kullanıldı, belki de orta SC2 için hafif bir performans avantajı vardı. Yarış temposu çok yüksekti, lastiklerin tutarlı davranışını kanıtladı ve yarışlar çok güzel ve zorluydu. Tayland’ı arkamızda bırakarak, iki hafta sonra Arjantin’in Termas de Río Hondo kentinde yapılacak bir sonraki Grand Prix’ye hazırız.”

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...