Gonzalez, yeni süper yumuşak arka bileşiğin de katkısıyla tüm zamanların tur rekorunu yarım saniyeden fazla geliştirdi; Kelso yeni Moto3 tur rekorunu belirledi.
Dünya Şampiyonası’nın şu anki lideri Manuel Gonzalez (Kalex), yarınki Moto2™ yarışında Le Mans pistinde 1’34.315 turla pole pozisyonunu almak için SCX arka süperyumuşak lastikle ön SC1’in birleşiminden en iyi şekilde yararlandı. İspanyol, dört seanstan üçünde en hızlısıydı ve elemelerdeki tüm sürücüler, ikinci elemeci Barry Baltus ve üçüncü Diogo Moreira da dahil olmak üzere aynı lastikleri kullandı.
Moto3™’te Maximo Quiles (KTM) için pole pozisyonu, önde sert SC2 bileşiğinde ve arkada orta SC1 bileşiğinde Pirelli lastiklerle 1’39.947’lik bir dereceyle geldi. Ön sırada ayrıca KTM sürücüleri Guido Pini , ikinci ve Joel Kelso , üçüncü vardı, her ikisi de her iki aksta orta SC1 ile kalifiye oldular.
Her iki sınıfta da yeni tüm zamanların tur rekorları kırıldı. Moto2™’ de pole pozisyonu sahibi Gonzalez’in 1’34.315’lik sıralama turu süresi 2024’e kıyasla yarım saniyeden fazla iyileşirken, Moto3™’ te yeni tüm zamanların tur rekoru Joel Kelso (KTM) tarafından FP2’de 1’39.885’lik bir süreyle kırıldı, bu David Alonso’nun 2024’te kırdığı rekordan iki onda bir saniyeden fazla daha hızlı.

Her iki sınıfta da pist rekoru turları iyileştirildi…
“Cuma günü, pistin en iyi koşullardan daha az olması ve zeminde çok az kauçuk olması nedeniyle, her iki sınıftaki sürücüler de çok hızlıydı, FP1’deki en iyi yarış turunun çok altında tur attılar ve Moto3™ durumunda da Antrenman’daki tüm zamanların tur rekorunun altında tur attılar, bu sonuç Moto2™’de bu sabah FP2’de elde edildi ve pole pozisyonu sahibi Gonzalez tarafından sıralama turlarında daha da geliştirildi. Moto3™ sürücüleri büyük olasılıkla sıralama turlarındaki bu süreleri daha da geliştirebilirlerdi ancak iki ana düzlükte ters yönden esen rüzgar olumsuz bir etki yarattı. Lastiklere gelince, her iki aksta da daha yumuşak bileşik olanlar en çok kullanılanlar. Özellikle, Moto2™’de Jerez’de ilk kez görücüye çıkan süper yumuşak SCX arka lastik, şimdiye kadar Le Mans’ta tartışmasız başrol oyuncusu oldu. Yarışta yarın da aynı olmasını bekliyoruz çünkü antrenman seanslarında bazı uzun sürüşler yapıldı ve bu bileşik çok düşük aşınma seviyeleri gösterdi, bu da yumuşak SC0’a tercih edilmesine yol açtı. Çoğunlukla kullanılacak “Yumuşak SC1 cephesiyle birlikte, yarın yağmur yağmaması durumunda, bu ihtimal göz ardı edilemez ve bu durum takımların ve sürücülerin ilk iki günde yaptığı çalışmaları sıfırlayabilir”.