2025 Fransa Grand Prix’si…

®
Çok Okunanlar

DS 70. Yıldönümünü özel bir etkinlikle kutladı

DS Automobiles, DS'in 70. Yıldönümünü özel bir etkinlikle görkemli bir şekilde kutladı. Etkinlikte "DS, a work of art for...

Teknik Üstünlük ve Elektrikli Performans Bir Arada

Hyundai IONIQ 6 N, Yüksek Performansa Yeni Bir Standart Getiriyor Hyundai Motor Company, yüksek performanslı ikinci elektrikli model IONIQ 6...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor,...

Stellantis, hidrojenli araç programını durdurdu

Stellantis, hidrojen yakıt hücresi teknolojisi geliştirme programını durdurma kararını açıkladı. Hidrojen yakıt ikmali altyapısının sınırlı mevcudiyeti, yüksek sermaye gereksinimleri...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün...

Tesla, Hindistan’daki ilk showroom’unu Mumbai’de açtı

Elektrik, ülkedeki araç satışlarının sadece %2'sini karşılıyor...Tesla ilk mağazasını Ülkenin finans başkenti Mumbai'deki Hint showroom'u, Kurla alışveriş merkezinin içinde,...

Brent petrolün varili 68,56 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 68,56 dolardan işlem görüyor. Dün 69,90 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 68,29...
Gonzalez, yeni süper yumuşak arka bileşiğin de katkısıyla tüm zamanların tur rekorunu yarım saniyeden fazla geliştirdi; Kelso yeni Moto3 tur rekorunu belirledi.
Dünya Şampiyonası’nın şu anki lideri Manuel Gonzalez (Kalex), yarınki Moto2™ yarışında Le Mans pistinde 1’34.315 turla pole pozisyonunu almak için SCX arka süperyumuşak lastikle ön SC1’in birleşiminden en iyi şekilde yararlandı. İspanyol, dört seanstan üçünde en hızlısıydı ve elemelerdeki tüm sürücüler, ikinci elemeci Barry Baltus ve üçüncü Diogo Moreira da dahil olmak üzere aynı lastikleri kullandı.

Moto3™’te Maximo Quiles (KTM) için pole pozisyonu, önde sert SC2 bileşiğinde ve arkada orta SC1 bileşiğinde Pirelli lastiklerle 1’39.947’lik bir dereceyle geldi. Ön sırada ayrıca KTM sürücüleri Guido Pini , ikinci ve Joel Kelso , üçüncü vardı, her ikisi de her iki aksta orta SC1 ile kalifiye oldular.

Her iki sınıfta da yeni tüm zamanların tur rekorları kırıldı. Moto2™’ de pole pozisyonu sahibi Gonzalez’in 1’34.315’lik sıralama turu süresi 2024’e kıyasla yarım saniyeden fazla iyileşirken, Moto3™’ te yeni tüm zamanların tur rekoru Joel Kelso (KTM) tarafından FP2’de 1’39.885’lik bir süreyle kırıldı, bu David Alonso’nun 2024’te kırdığı rekordan iki onda bir saniyeden fazla daha hızlı.

Her iki sınıfta da pist rekoru turları iyileştirildi…
 
“Cuma günü, pistin en iyi koşullardan daha az olması ve zeminde çok az kauçuk olması nedeniyle, her iki sınıftaki sürücüler de çok hızlıydı, FP1’deki en iyi yarış turunun çok altında tur attılar ve Moto3™ durumunda da Antrenman’daki tüm zamanların tur rekorunun altında tur attılar, bu sonuç Moto2™’de bu sabah FP2’de elde edildi ve pole pozisyonu sahibi Gonzalez tarafından sıralama turlarında daha da geliştirildi. Moto3™ sürücüleri büyük olasılıkla sıralama turlarındaki bu süreleri daha da geliştirebilirlerdi ancak iki ana düzlükte ters yönden esen rüzgar olumsuz bir etki yarattı. Lastiklere gelince, her iki aksta da daha yumuşak bileşik olanlar en çok kullanılanlar. Özellikle, Moto2™’de Jerez’de ilk kez görücüye çıkan süper yumuşak SCX arka lastik, şimdiye kadar Le Mans’ta tartışmasız başrol oyuncusu oldu. Yarışta yarın da aynı olmasını bekliyoruz çünkü antrenman seanslarında bazı uzun sürüşler yapıldı ve bu bileşik çok düşük aşınma seviyeleri gösterdi, bu da yumuşak SC0’a tercih edilmesine yol açtı. Çoğunlukla kullanılacak “Yumuşak SC1 cephesiyle birlikte, yarın yağmur yağmaması durumunda, bu ihtimal göz ardı edilemez ve bu durum takımların ve sürücülerin ilk iki günde yaptığı çalışmaları sıfırlayabilir”.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve en yeni nesil, yenilenmiş bir...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yepyeni tasarım çizgilerine kavuşan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor, günlük kullanım ve BMW'nin karakteristik...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan peri bacalarının eteklerinde gerçekleştirildi. 40...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün yelpazesi, pazarımızda takdir edilmeye devam...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin Geleceği" sözleşmesini Avusturya ile imzaladığını...