2024 yılında AB’de yeni kamyonet satışları, sektördeki olumlu sonuçların etkisiyle %8,3 artarak 1.586.688 adede ulaştı…
İspanya %13,7’lik kayda değer bir artışla başı çekerken, onu %8,4 ile Almanya, %1,1 ile Fransa ve %0,9 ile İtalya izledi. Buna karşılık, AB’deki yeni kamyon kayıtları 2024’te %6,3 düşerek toplam 327.896 adede geriledi.
Bu düşüş, esas olarak ağır hizmet tipi kamyon satışlarındaki %8,5’lik düşüşten kaynaklanırken, orta hizmet tipi kamyon kayıtlarındaki %5,6’lık artışla kısmen hafifletildi. Dört ana pazar arasında Almanya (% -6,9), Fransa (% -2,9) ve İtalya (% -0,7) düşüş kaydederken, İspanya% 12’lik kayda değer bir artış kaydetti.
AB’de yeni otobüs satışları 2024 yılında 35.579 adet ile 2023 yılına göre %9,2 arttı. İtalya %26,7, İspanya %10,3 ve Fransa %2,2 ile kayda değer bir çift haneli büyüme kaydetti. Almanya %2’lik bir düşüş kaydetti.
Ticari araçlar başkanı Thomas Fabian, “Sıfır emisyonlu orta ve ağır hizmet kamyonlarının kayıtlarındaki düşüş, sıfır emisyona geçiş için endişe verici bir işarettir ve Avrupa’nın dünyanın en iddialı CO2 azaltma hedeflerine ulaşmasını sağlayacak temel koşulların acilen yerine getirilmesi gerektiğini göstermektedir” diyor.