2023’te 100 milyon litre üretim barajını aştı

®
Çok Okunanlar

HAVAŞ servisleri en ekonomik seçenek…

Antalya'dan Trabzon'a Uçak Bileti | En Uygun Fiyatlar - Gezi Rehberi... Türkiye'nin iki güzel şehri arasında seyahat etmek için ne...

Bayramda Yola Çıkmadan Önce Önleminizi Alın

Yola çıkmadan önce araç bakımlarının yapılmış olması önemli, ancak daha da önemlisi, arıza nedeniyle yolda kalma durumuna karşı arıza...

Audi fabrikalarında daha fazla verimlilik

Audi, fabrikalarında yapay zekanın giderek yaygınlaşmasıyla birlikte inşaat verimliliğinin iyileştirilmesini hızlandırıyor, üretim standartlarını daha da yükseltiyor ve lojistik yönetimini...

Yeni Bentayga Speed: Şimdiye kadarki en güçlüsü

Yeni Bentayga Speed, şimdiye kadarki en güçlü, en dinamik ve en heyecan verici Bentley SUV'sidir. Övgüye değer W12 motorlu...

Karsan Great Place to Work2025 Sosyal Sorumluluk

“Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla dünyada toplu ulaşımın elektrikli ve otonom araçlara dönüşümünde öncü rol oynayan Karsan,...

Almanya’da 20 bin çalışan Volkswagen’den ayrılıyor

Alman Bild gazetesinin haberine göre, Sendikalarla yapılan bir anlaşmanın parçası olarak; Volkswagen'de 20 bin çalışan, şirketin teklifini kabul ederek...

Isuzu D-Max 13. kez ‘En İyi İş Kamyoneti’ ödülü

Isuzu D-Max, 2025 Ticari Van Sürücü Ödülleri'nde üst üste 13. kez 'En İyi İş Kamyoneti' ödülünü kazandı Isuzu D-Max, 2025...

Castrol’ün Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya (TUCA) Genel Müdürü Nilay Tatlısöz, madeni yağ pazarının 2023 performansını, 2024 hedeflerini ve Castrol’de TUCA’nın giderek artan önemini düzenlenen basın toplantısında değerlendirdi.

5,5 milyon dolarlık yatırımla kapasitesi ve operasyonel verimliliği artırılan Gemlik Üretim Tesisi 2023’te 100 milyon litre üretim barajını aştı.

Castrol TUCA Genel Müdürü Tatlısöz: Castrol, Türkiye’de güçlü bir şekilde büyümeye devam ediyor ve stratejik olarak belirlediğimiz ve odaklandığımız her alanda lideriz. 13 binden fazla noktadan müşterilerimize ulaşıyoruz. Türkiye’nin bütün noktalarına ulaştığımız bir ağa sahibiz.Türkiye’deki araç sahiplerinin yüzde 44’ünün araç bakımı denildiğinde akıllarına ilk olarak yağ bakımı/yağ değişimi geliyor. Tüketicilerin %99.8’i araçlarında kullanılan yağın markasını biliyor.

Castrol tarafından stratejik yatırım yapılacak pazarlardan biri olarak belirlenen TUCA’nın bu noktaya gelmesinde uzun yıllardır uyguladıkları etkili stratejinin yattığını söyleyen Tatlısöz ,“Castrol TUCA olarak Gemlik üretim tesisimiz, ürünlerimiz, organizasyonumuz ve müşteri ağımızile 2030’a kadar uzanacak süreçte önemli atılımlar yapmaya hazırlanıyoruz.Türkiye dışında Ukrayna ve Orta Asya’da da büyüme hedefiyle planlar yapıyoruz.PET-DER verilerine göre Türkiye’de stratejik olarak belirlediğimiz ve başta otomotiv olmak üzere odaklandığımız her alanda lideriz. Trafikteki her 10 aracın 3’ünün karterinde Castrol madeni yağı var. Türkiye genelinde 13 binden fazla noktadamüşterilerimize ulaşıyoruz. Türkiye’nin tüm noktalarına ulaştığımız bir ağa sahibiz” diyerek olmak istedikleri her noktada yer almalarını sağlayacak bir yapı oluşturduklarının altını çizdi.

Gemlik üretim tesisinden 24 ülkeye ihracat

Castrol’ün Avrupa’daki 8 üretim tesisinden birinin Gemlik olduğunu belirten Nilay Tatlısöz, “2023 yılı başında gerçekleştirilen 5,5 milyon dolarlık yatırımla lojistik ve üretim açısından güçlenerek hedefimiz olan 100 milyon litre madeni yağı ürettik. Burada üretilen madeni yağı iç pazar dışında bölgeye de ihraç ediyoruz. Son iki yılda ihracat gelirlerini dolar bazında ikiye katlayarak ülkemizin ekonomisine katkıda bulunuyoruz. Önümüzdeki yıllarda da yapılacak yatırımlardan Gemlik tesisimiz yine büyük bir pay alacak” diyerek üretim kapasitesinin artırılacağını, yeni tank ve depo yatırımlarının yapılacağını vurguladı.

Araç bakımı denildiğinde ilk akla gelen madeni yağ

Basın toplantısında ayrıca bağımsız bir araştırma kuruluşu tarafından 13 ilde 24-65 yaş arası bin 500’den fazla araç sahibinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları da açıklandı. Öne çıkan sonuçlar şu şekilde:

  • Araç bakımı denildiğinde katılımcıların yüzde 44’ünün aklına yağ bakımı/yağ değişimi geliyor.
  • Türkiye’de araç kullanıcıları madeni yağ konusunda servisteki ustaya güveniyor. Yağ markasına çoğunlukla, doğrudan veya dolaylı olarak, usta karar veriyor (yüzde 77). Madeni yağa usta karar verse de araçta kullanılan madeni yağın markasını neredeyse tüm sürücüler biliyor (yüzde 99,8).

Diğer Haberler

Stellantis modelleri için yeni LIQUI MOLY motoryağı

Top Tec 6320 5W-30 öncelikle Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot ve Toyota markalarının PSA motorları bulunan benzinli ve dizel araçlar için geliştirilmiştir. LIQUI MOLY'nin...

C3 Aircross’ta 200 bin TL indirim vadeli

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini haziran ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin keyfini...

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeriyle güvenlikte yeni bir dönem başlatıyor Volvo Cars, bugün emniyet kemerine yönelik önemli bir güvenlik iyileştirmesini duyurdu. Dünyada...

Automechanika Istanbul 2025’te

Uluslararası otomotiv satış sonrası endüstrisi, 12 - 15 Haziran’da Automechanika Istanbul 2025’te buluşuyor  İstanbul, 03.06.2025. Otomotiv satış sonrası sektörünün Türkiye’de ve çevre ülkelerdeki en büyük ticaret ve iş platformu Automechanika Istanbul, “satış sonrası pazarının güç merkezi” mottosuyla 12-15 Haziran 2025 tarihleri arasında 18’inci kez...

Nissan Haziran ayına özel servis kampanyası

Haziran indirimleriyle Nissan’ınızı tatile hazırlayın! Nissan sahipleri tatillerine güven ve konfor içinde çıkıyor. Nissan Türkiye Haziran ayına özel servis kampanyasıyla, Niskasko sahiplerine periyodik bakımda 10%...

Opel Yaz Mevsimini Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, haziran ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çoğu modelinde de nakit indirim seçeneği sunuyor. Başarılı hafif ticari...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...