2020 Araştırma Sonuçları Açıklandı…

®
Çok Okunanlar

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Her yıl TEB Arval’in de desteğiyle, filo sektörünün durumunu değerlendirmek ve mobilite trendlerinin geleceğine ışık tutmak amacıyla gerçekleştirilen Arval Mobility Observatory Barometre’nin 2020 yılı sonuçları açıklandı. Arval Mobility Observatory filo ve mobilite sektöründeki köklü araştırma ve endüstri bilgi alışverişi platformlarından biri olarak kabul ediiyor.

 20 ülkenin dahil edildiği araştırmada bu sene, 300’ü Türkiye’den olmak üzere toplamda 5 bin 600 filo yöneticisinin görüşlerine başvuruldu.

 Türkiye’de filolarda araç sayıları daha az, ancak yenilenme sıklıkları daha yüksek 

Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’deki şirketlerin binek ve hafif ticari ortalama filo sayısı 44 araç iken, araştırmaya katılan diğer ülkelerde şirketlerin ortalama filolarındaki araç sayısı 99 olarak görünüyor. Türkiye’deki şirketlerin filo adetleri dünyadaki diğer ülkelere göre çok daha az seviyelerde seyrediyor.

 Türkiye’deki şirketler ortalama 26 araçlık binek, 18 araçlık hafif ticari filosuna sahipken, dünyadaki şirketler ortalama 67 araçlık binek, 32 araçlık bir hafif ticari araç filosuna sahip.

Türkiye’de filolardaki araçlar 4.8 yılda bir yenilenirken, diğer ülkelerde bu süre 5.4 yıl olarak gerçekleşiyor. Yenileme sıklığı ise özellikle orta ve büyük çaplı şirketlerde daha yüksek oranlarda oluyor.

 10’dan az çalışanı olan küçük işletmelerde araç kullanımları neredeyse 6 yıla kadar çıkarken, 250 ve üzeri çalışanı olan daha büyük kurumlarda araç kullanım süreleri 4 yıla kadar düşüyor.

 Önümüzdeki dönemde Operasyonel Kiralamanın geliştirilmesi planlar dahilinde

Şirket araçlarının nasıl finanse edildiğinin de araştırıldığı Arval Mobility Observatory araştırmasında Türkiye’den katılan şirketlerin yüzde 48’inin peşin satın alımı, yüzde 16’sının operasyonel kiralamayı, yüzde 27’sinin taşıt kredisini, yüzde 10’unun finansal kiralamayı tercih ettiği görülüyor.

 Çalışan sayısı 99’dan az olan küçük ve orta ölçekli işletmelerde %54 ile peşin satın alım yöntemi finansman metodları arasında ön plana çıkarken operasyonel kiralama %9 oranında tercih ediliyor.

 100 ve üzeri çalışanı olan büyük filolara sahip şirketlerde ise operasyonel kiralamanın finansman yöntemi olarak tercih edilme oranı %24 ile ön plana çıkıyor.

 Türkiye’den araştırmaya katılan şirketlerin filo yöneticilerine önümüzdeki birkaç yıl içinde operasyonel kiralamayı geliştirme tarafındaki planları sorulduğunda ise, tüm ölçeklerde bu oranın geçtiğimiz seneye göre 8 puanlık bir artışla %40’a çıktığı görülüyor. Bu oran da yine dünya ortalamasının üzerinde.

 Metodoloji

Arval Mobility Observatory Barometre kapsamında Türkiye’de 2 Ocak – 16 Mart 2020 tarihleri arasında Kantar tarafından veri toplama modellerinin bir karışımıyla 300 Filo Yöneticisi Mülakatı gerçekleştirilmiştir. Telefonla yapılan tam bir mülakat veya telefonla işe alım ve anketi online olarak tamamlamak için gönderilen bir bağlantı. Bu kapsamdaki şirketler, en az bir şirket aracı işlettikleri yerlerdir.

 Parametreler aşağıdaki gibidir:

– Şirketlerin% 33’ü 10’dan az çalışanı olan

– Şirketlerin% 20’si 10 ila 99 çalışanı olan

– Şirketlerin% 27’si 100 ila 249 çalışanı olan

– Şirketlerin% 20’si 250 çalışanı ve daha fazlası olan

Bu bağımsız anket için Kantar tarafından Ocak ve Mart 2020 ortaları arasında 5 bin 600 Filo Yöneticisi Mülakatı (4794’ü Avrupa’dan) gerçekleştirildi.

 Bu yıl genişletilen kapsamda (20 ülke) birçok Avrupa ülkesi (Avusturya, Almanya, Belçika, İspanya, Fransa, İtalya, Lüksemburg, Hollanda, Polonya, Portekiz, İngiltere, Çek Cumhuriyeti, İsviçre, Finlandiya) , Danimarka, Norveç, İsveç) artı Rusya, Türkiye ve Brezilya’nın önemli filoları.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...