2019 ve sonrasında değişimi neler tetikleyecek…

®
Çok Okunanlar

Kışlık mont fırsatı sunuluyor

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 1 Şubat - 31 Mart tarihleri arasında Mercedes-Benz yetkili servislerinin mekanik atölyelerinde tüm orijinal yedek...

Yeni Land Rover Defender ile 1.2 Milyon km Test Sürüşü…

2020’de piyasaya sürülecek olan Yeni Land Rover Defender prototip filosu tam 1.2 milyon km yol kat etti...Yeni Land Rover...

Continental lastiklerini tercih etti

Volkswagen Ticari Araçlar Grubu, VW Caddy modelini fabrika çıkışı Continental premium lastikleri ile donatacak. VW Caddy için Continental’in AllSeasonContact...

Dünya Mükemmeliyet Ödülü’ne layık görüldü…

Pirelli, 21. geleneksel Ford Dünya Mükemmeliyet Ödülleri’nde en iyi performans gösteren küresel tedarikçi olarak sürdürülebilirlik ödülüne layık bulundu. Pirelli’nin...

Ford, dünya çapında 13 binden fazla tüketiciyle görüşerek hazırladığı 2019 yılı Trend Raporu ile dünyadaki değişimi tetikleyen tüketici davranışı eğilimleri hakkındaki öngörülerini açıkladı.

İnsan merkezli tasarıma, tüketicilerin hayatlarını kolaylaştıran teknolojilere ve günün ihtiyaçlarını karşılayan mobilite çözümleri üretmeye odaklanan Ford, her yıl düzenli olarak hazırladığı Trend Raporu’nun 2019 edisyonunu yayınladı. Ford Motor Company’nin bu sene yedincisini hazırladığı rapor; Avustralya, Brezilya, Kanada, Çin, Almanya, Hindistan, İngiltere, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve ABD’de yaşayan toplam 13.012 kişinin katıldığı anket sonuçları değerlendirilerek hazırlandı.

Bu rapor doğrultusunda tüketici beklentilerini odağına alarak geleceğe yönelik önceliklerini şekillendiren Ford, yarının ihtiyaçlarını bugünden belirleyerek hedeflerini oluşturuyor. Yeni araç tasarımlarının şekillenmesinden Ford Co-Pilot360™ gibi sürücülerin kendilerini güvende hissetmelerini sağlayan yeni sürüş destek teknolojilerinin geliştirilmesine kadar pek çok alanda bu araştırmaları kullanan Ford, böylece müşterilerinin tasarımın odağında kalmasını sağlıyor.

Rakamlarla trendler

Ford Motor Company’nin raporunda özellikle yetişkinlerin teknolojiye yaklaşımına dair dikkat çeken bilgiler öne çıktı:

• Dünya çapında yetişkinlerin neredeyse yarısı, herhangi bir konuda yaşadıkları korkunun kendilerini değişime yönlendirdiğini söyledi; ankete katılanların 10’da 7’si, harekete geçme nedenlerinin değişim olduğunu belirtti.

• Ankete katılanların %87’si, günümüzde değişimin en büyük itici gücünün teknoloji olduğunda hemfikir; dünyada 10 yetişkinden yaklaşık 8’i teknolojinin “iyi bir güç” olduğuna inanıyor.

• Dünya çapında yapılan anket, yetişkinlerin %67’sinin, çocuklarının bir yabancıyla seyahat etmelerindense otonom araçta seyahat etmelerini tercih ettiğini ortaya koydu.

• Ankete katılanların %45’i, mobil cihazlarından ayrılabilen kişilere imrendiklerini belirtti; 10 tüketiciden 7’si, kullandığımız cihazlardan “zorunlu bir şekilde” uzaklaşmamız gerektiği fikrinde birleşti.

• Yetişkinlerin %84’ü, yaşamlarını iyileştirmek için 2018 yılı boyunca küçük adımlar attıklarını söyledi; bunların %92’si hâlâ bu adımlarla devam ettiklerini söylerken, %83’ü ise değişimin küçük adımlarla ilerlediğinde daha az korkutucu olduğunu kabul etti.

• Ankete katılan yetişkinlerin %84’ü şirketlerin yan fayda olarak “zihinsel sağlık günleri” düzenlemesi gerektiğini belirtti. Bu yanıtı verenler, farklı görüşlerin olumlu değişime sevk ettiğine inanıyor.

• Ankete katılanların büyük bir çoğunluğu, satın alma işlemi yaptıklarında, genellikle çevresel etkilerini göz önünde bulundurduklarını ifade etti.

• Katılımcıların %67’si ise teknolojinin işe gitmeyi kolaylaştırdığını belirtti.

2019 ve sonrasında değişimi neler tetikleyecek

Dünya çapında 13 binden fazla tüketiciyle görüşülerek hazırlanan raporda ayrıca dünyadaki değişimi tetikleyen tüketici davranışı eğilimleri hakkında öngörülerde bulunuldu:

1. Teknolojik Ayrım: Teknoloji, gelecekte de dünyaya nasıl bağlandığımız ve dünyayı nasıl gördüğümüz konusunda, her zamankinden daha fazla ve derin bir etkiye sahip olacak. Ancak teknolojiye erişimi olan ve teknolojinin “iyi bir güç” olduğuna inananlar ile teknolojiye erişimi olmayanlar arasında temel bir ayrım yaşanacak.

2. Dijital Detoks: İnsanların büyük çoğunluğu hâlâ elektronik cihazlarına bağlı olmalarına karşın, gelecekte bu eğilimin değişeceği öngörülüyor. Araştırmaya göre, birçok insan elektronik cihazlarına bağımlı olduklarını giderek daha fazla fark ediyor ve bu bağımlılıktan endişe duyuyor. Bu farkındalığı geliştiren insanlar, çevrimiçi mecralarda harcadıkları süre nedeniyle kendilerini hesap verebilir kılmanın yollarını arıyor.

3. Kontrolün İadesi: Kontrolün pek çok kişi için erişilmez göründüğü bir dünyada, en önemlisinin kendisini geliştirmek olduğunu düşünen tüketiciler, hayatlarında kontrolü geri kazanmaya çalışıyor.

4. Kişilerin Farklı Yüzleri, Seçimlerini Etkiliyor: Sosyal medya, günümüzde tüketicilerin hayatında büyük rol oynuyor. Tüketiciler, gerçekte oldukları kişi ile çevrimiçi mecralarda kendilerini tanıttıkları kişi olarak farklı karakterler üstleniyor. Bu durumun, tüketicilerin satın alımlarını ve teknoloji seçimlerini daha çok etkilemesi bekleniyor.

5. Yaşamak İçin Çalışıyorlar: Rapor, iş hayatına dair algıların değiştiğini ortaya koyuyor. Dünya çapında birçok tüketici, artık, çalışmak için yaşamıyor, yaşamak için çalışıyor. Şirketler de bu nedenle çalışanlarına yan haklar, ücretli izin ve uzatılmış izinlerle birlikte zihinsel gelişime destek olacak fırsatlar sunmaya başlıyor.

6. Eko-Momentum: Her ne kadar yaşam boyu süren alışkanlıkları değiştirmek zor olsa de artık tüketiciler, çevresel gelişimin insan davranışındaki değişikliklere bağlı olduğunu kabul ediyorlar. Birçok tüketici, artık çevresel ayak izlerini nasıl ve nerede bıraktıkları ve bunu nasıl iyileştirebilecekleri konusunda rehberlik arıyor.

7. Kolay Cadde: Günümüzde mobilite eskiden olduğu gibi, A noktasından B noktasına gitmek kadar basit görülmüyor. İnsanlar, bir noktadan başka bir noktaya giderken yol boyunca geçirdikleri zamanı da önemsiyorlar. Örneğin Amerikalılar, otomobillerinde tatil için aldıkları izin süresinden daha fazla zaman harcıyorlar. Bu nedenle insanlar artık yoldayken işlerini halledebilme becerisine sahip olmayı istiyor ve bu eğilim, eskinin yolculuk deneyimini değiştiriyor.

Diğer Haberler

Türkiye’nin En Büyük Oto Yedek Parça Firmaları Nelerdir?

Otomotiv sektörü Türkiye’nin en dinamik ve büyüyen sektörlerinden biri. Araç sahipleri için ise güvenilir oto yedek parça temini hayati bir önem taşıyor. İster bireysel...

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...