2018’de de Dünyanın En Çok Satan Otomobil Grubu Oldu…

®
Çok Okunanlar

Ardeşen Büyük Buluşmaya Hazır

2017 Türkiye Offroad Şampiyonası heyecanı 20-21 Mayıs tarihlerinde Rize Ardeşen'e taşınıyor... Ardeşen Offroad Kulübü (ARDOFF) tarafından Çaykur katkılarıyla düzenlenen...

Škoda Auto Yönetim Kurulu Başkanı Klaus Zellmer

Škoda Auto Yönetim Kurulu Başkanı Klaus Zellmer, " Müşterilerimiz Octavia'dan haklı olarak çok şey bekliyor ve bu yenileme en çok...

Oyak Renault Genel Müdürü Dr. Antoine Aoun

Otomotiv endüstrisi, elektronik bileşen eksikliğinden dolayı küresel bir tedarik sorunuyla karşı karşıya. Oyak Renault Genel Müdürü Dr. Antoine Aoun,...

Dünyanın lider otomobil İttifakı Renault-Nissan-Mitsubishi, 2018 yılında 10 milyon 756 bin 875 satış adedi gerçekleştirerek binek otomobil ve hafif ticari araç pazarında dünya lideri konumunu korudu.

Renault Clio, Captur ve Sandero; Nissan X-Trail/Rogue ve Sentra/Sylphy; ve Mitsubishi Eclipse Cross ve XPANDER gibi modellere güçlü bir talebin olduğu 2018 yılında satışlar, 2017 yılına göre yüzde 1,4 artış gösterdi.

İttifak’ın orta vadeli 2022 planının önemli bir ayağı olan CMF (Ortak platform) kullanılan araçların üretimi ve satışları da 2018 yılında arttı. Bu artı, özellikle Renault Kwid modelin uluslararası olarak satışa sunulması ve Renault ile Mercedes tarafından birlikte tasarlanan Nissan Frontier kamyonet modelinin üretiminin artması sayesinde gerçekleşti.

2018 yılına damgasını vuran bir diğer gelişme de hafif ticari araçlara güçlü talep ve Renault Kangoo, Master, Trafic, Nissan Navara ve Terra’nın yanı sıra Mitsubishi Triton gibi modellerin satışlarının önemli ölçüde artması oldu. Ortak geliştirme ve üretim sayesinde sinerji optimizasyonu, İttifak’ın dünya çapında pazar payını ve hafif ticari araç satış hacmini artırma stratejisinin merkezinde yer aldı.

İttifak, 2018 yılında sıfır emisyonlu araçlar segmentinde lider konumunu sürdürürken, 2010’dan bu yana satılan toplam elektrikli araç sayısı 724 bin 905 adede ulaşmış oldu. Bu performans, diğer elektrikli modellerin yanı sıra özellikle Renault ZOE ve Nissan LEAF modellerin satışı ile gerçekleşti.

Renault Grubu araç satışları 2018 yılında yüzde 3,2 artarak 3 milyon 884 bin 295 adede ulaştı. Aynı yıl, Nissan Motor Co. Ltd ise dünya çapında 5 milyon 653 bin 683 adet araç satarak önceki yıla göre yüzde 2,8 düşüş gösterdi. Mitsubishi Motors Corporation ise dünya çapında 1 milyon 218 bin 897 satış adedi ile 2017 yılına kıyasla yüzde 18 artış kaydetti.

İttifakın altı yıllık 2022 stratejik planı çerçevesinde ilerleme kaydedildi

Renault-Nissan-Mitsubishi, İttifak 2022 hedefleri çerçevesinde 2022 sonu itibarıyla yıllık toplam 10 milyar Euro gelir artışı elde edeceğini öngörüyor. Ortak noktalarını da artıracak olan İttifak üyesi şirketler, dört ortak platform sayesinde dokuz milyon araç üretmeyi planlıyor. Ortak motorlar, toplam satışların yüzde 75’ine ulaşacak. Ayrıca plan sonuna kadar, yüzde 100 elektrikli 12 yeni modelin yanı sıra otonom sürüş özelliklerine sahip 40 modelin lansmanı gerçekleşecek.

İttifak İlk 10 Pazar

Ülke Toplam satış
Çin 1.920.541
Amerika Birleşik Devletleri 1.611.952
Fransa 763.984
Japonya 727.823
Rusya 648.795
Meksika 355.968
Almanya 343.656
Brezilya 334.469
İtalya 277.941
İspanya 275.884

Renault Grubu İlk 10 Pazar

Ülke Toplam satış*
Fransa 689.788
Rusya 497.266
Almanya 235.609
Çin 216.699
Brezilya 214.822
İtalya 208.580
İspanya 189.480
Türkiye 115.842
Arjantin 114.348
İngiltere 103.607

* Twizy hariç

Nissan Motor İlk 10 Pazar

Ülke Toplam satış
Çin* 1.563.986
Amerika Birleşik Devletleri 1.493.877
Japonya 615.966
Meksika 314.123
Kanada 149.117
İngiltere 116.914
Rusya 106.138
Brezilya 97.512
İspanya 72.943
Tayland 72.394

*Venucia markası dahil

Mitsubishi Motors İlk 10 Pazar

Ülke Toplam satış
Endonezya 146.805
Çin 139.856
Amerika Birleşik Devletleri 118.075
Japonya 104.611
Avustralya 84.826
Tayland 84.560
Filipinler 65.894
Almanya 52.196
Rusya 45.391
İngiltere 30.952

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...