2. El’de Elektrikli Araçlara Talep Artıyor…

®
Çok Okunanlar

Jeep Markası Jurassic World ile Yeniden Doğuş

80 yılı aşkın süredir SUV segmentinde küresel lider konumundaki Jeep®, Universal Pictures ve Amblin Entertainment efsanevi ortaklığını sürdürüyor ve...

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme...

EGEA 944 bin 964 TL’den başlayan iddialı fiyatıyla

Türkiye’nin 6 yıldır aralıksız pazar lideri markası unvanını koruyan FIAT, temmuz ayı boyunca yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere...

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci

Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD, 225 firmanın katılımıyla gerçekleştirdiği Rekabetçilik Anketi ile sektörün mevcut durumunu ve...

Mercedes-Benz’de ikonik tasarım tamamen elektrikli GLC

Geleceğin yüzü: Mercedes-Benz’deki ikonik tasarımın yeni çağı tamamen elektrikli GLC ile başlıyor... Mercedes-Benz, otomotiv tarihinin en ikonik tasarım öğelerinden birini...

2024 yılı, ikinci el araç pazarında önemli değişimlerin yaşandığı bir yıl oldu. Elektrikli araçların online satışları önceki yıla göre yüzde 127 artarak 18.620 adede ulaştı. Bu yükseliş, tüketicilerin çevre dostu teknolojilere olan ilgisinin hızla arttığını gösterirken, geleneksel yakıt türlerine olan talep de varlığını korudu. Dizel araçlarda online satışlar yüzde 5 artışla 1,2 milyona yaklaşırken; benzinli araç satışları yüzde 22’lik bir büyüme ile 800 bin sınırına dayandı. Online satışlarda otogazlı araçlardaki yükseliş de devam etti. Hibrit araç satışları ise bir önceki yıla göre gerilemiş olsa da, sürdürülebilir mobiliteye olan ilginin devam ettiği gözlemlendi. Bu veriler, ikinci el otomobil pazarında elektrikli araçların yükselişini ve yakıt türleri arasındaki dengenin değiştiğini ortaya koyuyor…

Aylık satışlarda zirve: Ekim ayı öne çıktı

2024 yılında, yalnızca online satışlarda değil, tüm satış kanallarında dikkat çeken bir performans sergilendi. Bu kapsamda, otomobil ve hafif ticari araç pazarında en yüksek satış oranına Ekim ayında ulaşıldı. Toplam satışların yüzde 10,53’ü bu ayda gerçekleşirken, Eylül ve Kasım ayları da yüksek satış rakamlarıyla dikkat çekti. Yılın en düşük satış oranı ise yüzde 6,80 ile Haziran ayında kaydedildi.

“Çevre dostu araçlara ilgi artıyor”

Otoshops Genel Müdürü Melih Mutlu, elektrikli araçlara olan talebin yükselişine dikkat çekerek şunları söyledi:

“2024, elektrikli araçlar açısından tarihi bir yıl oldu. Bu ilgi, tüketicilerin çevre dostu teknolojilere olan eğiliminin arttığını gösteriyor. İkinci el araç pazarında yaşanan dinamizm, ekonomik ve çevresel ihtiyaçlar arasında bir denge kurulduğunu kanıtlıyor. 2025 yılında, elektrikli ve hibrit araçların ikinci el pazarındaki payının daha da artmasını bekliyoruz. Otoshops olarak ekspertiz süreçlerimizi elektrikli araçlara uygun şekilde geliştirerek uzman kadromuzu bu alanda eğittik. Böylece ikinci el elektrikli araç taleplerine başarıyla yanıt veriyoruz.”

C segmenti liderliğini korudu

2024 yılında ikinci el araç pazarında en çok tercih edilen segment, yüzde 51,58’lik payla C Segmenti oldu. Bu segment özellikle Marmara, İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerinde yüksek talep gördü. Yüzde 29,41’lik satış oranıyla B Segmenti ikinci sırada yer aldı.

İstanbul’da satış rekoru

İstanbul, 1.938.790 adetlik 2. el araç satış rakamı ile ülke genelinde en çok satışın gerçekleştiği şehir oldu. Onu Ankara 991.373 adet, İzmir 477.883 adet, Antalya 359.705 adet ve 346.129 adet ile Bursa takip etti.

Satışların yaş ve yakıt tercihleri

Satılan araçların yüzde 55,91’i, 10 yaş ve üzerindeki gruptan oluştu. 1 yaşındaki araçlar, sıralamayı yüzde 6,40 ile takip ederken, 4 yaşındaki araçlar yüzde 5,57 ile üçüncü sırada yer aldı. Yakıt türünde ise dizel araçlar 1.199.578 adetle en çok tercih edilen seçenek olurken, benzinli araçlar 799.574 adetle ikinci sırada yer aldı.

Diğer Haberler

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve zarif aksesuar seçenekleri ile çok...

Suzuki Üstün 4×4 Teknolojisi ile 55 Yıl

Üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, 4x4 teknolojisindeki 55 yıllık köklü mirasını devam ettiriyor. İlk kez 1970 yılında pazara sunulan Jimny...

Ferrari, Roma’nın yerini alacak olan Amalfi

Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, ön-ortadan, çift turbo V8 motorlu, 2+ coupési Amalfi’yi tanıttı.Ferrari’nin yüksek performansını günlük kullanımda çok yönlülükle bir araya...

Jeep Markası Jurassic World ile Yeniden Doğuş

80 yılı aşkın süredir SUV segmentinde küresel lider konumundaki Jeep®, Universal Pictures ve Amblin Entertainment efsanevi ortaklığını sürdürüyor ve bu yaz Jurassic Park serisinin...

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci

Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD, 225 firmanın katılımıyla gerçekleştirdiği Rekabetçilik Anketi ile sektörün mevcut durumunu ve öncelikli sorunlarını ortaya koydu. Ankete...

PEUGEOT cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

Mercedes-Benz’de ikonik tasarım tamamen elektrikli GLC

Geleceğin yüzü: Mercedes-Benz’deki ikonik tasarımın yeni çağı tamamen elektrikli GLC ile başlıyor... Mercedes-Benz, otomotiv tarihinin en ikonik tasarım öğelerinden birini yeniden yorumluyor. Yeniden tasarlanan ikonik ızgara;...