Cuma, Mayıs 30, 2025

2. El’de Elektrikli Araçlara Talep Artıyor…

®
Çok Okunanlar

AB’de yeni otomobil satışları nisanda yıllık bazda yüzde 1,3 arttı

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin nisan ayına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, AB ülkelerinde yeni...

EQUIP AUTO PARIS 2025 fuarı…

Otomotiv Endüstrisinin Geleceğine Yön Veren Uluslararası Buluşma, 50. Yılını Kutluyor 14-18 Ekim 2025 | Paris Expo Porte de Versailles Konuşma...

Bayramda Yola Çıkacakları Uyarıyor

Türkiye'nin lider lastik üreticisi Petlas, Kurban Bayramının yaklaşmasıyla birlikte yola çıkacak olanlarla uyarı ve önerilerini paylaştı... Bayram sadece sevdiklerimizle bir...

Elektrikli araç ve C-SUV segmentinde zirvede

Togg, bu yıl en değerli ve güçlü markalar arasında Türkiye'nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, “Türkiye 125-Türkiye'nin...

Auto King Oto Servis Gelecek Rotasını Belirledi

Auto King Oto Servis Bayi Toplantısında Gelecek Rotasını Belirledi... Araç bakım ve onarım hizmetlerinde Türkiye’nin öncü markalarından Auto King Oto...

Maserati GranTurismo ve GranCabrio Serisi

Maserati GranTurismo ve GranCabrio Serisi Eve Dönüyor: Modena'da Yeni Bir Dönem Başlıyor  Maserati'nin coupé ve cabriolet modelleri Tridente'nin kalbi olan...

CyberGlad Karavan, Bitcoin ile satışı sunuldu

HOTOMOBİL, TESLA CYBERTRUCK İÇİN ÜRETTİĞİ KARAVANI BİTCOİN KONFERANSI'NDA TANITTI Avrupa Karavan Birliği'ne (CIVD) üye olan ilk ve tek Türk markası...

2024 yılı, ikinci el araç pazarında önemli değişimlerin yaşandığı bir yıl oldu. Elektrikli araçların online satışları önceki yıla göre yüzde 127 artarak 18.620 adede ulaştı. Bu yükseliş, tüketicilerin çevre dostu teknolojilere olan ilgisinin hızla arttığını gösterirken, geleneksel yakıt türlerine olan talep de varlığını korudu. Dizel araçlarda online satışlar yüzde 5 artışla 1,2 milyona yaklaşırken; benzinli araç satışları yüzde 22’lik bir büyüme ile 800 bin sınırına dayandı. Online satışlarda otogazlı araçlardaki yükseliş de devam etti. Hibrit araç satışları ise bir önceki yıla göre gerilemiş olsa da, sürdürülebilir mobiliteye olan ilginin devam ettiği gözlemlendi. Bu veriler, ikinci el otomobil pazarında elektrikli araçların yükselişini ve yakıt türleri arasındaki dengenin değiştiğini ortaya koyuyor…

Aylık satışlarda zirve: Ekim ayı öne çıktı

2024 yılında, yalnızca online satışlarda değil, tüm satış kanallarında dikkat çeken bir performans sergilendi. Bu kapsamda, otomobil ve hafif ticari araç pazarında en yüksek satış oranına Ekim ayında ulaşıldı. Toplam satışların yüzde 10,53’ü bu ayda gerçekleşirken, Eylül ve Kasım ayları da yüksek satış rakamlarıyla dikkat çekti. Yılın en düşük satış oranı ise yüzde 6,80 ile Haziran ayında kaydedildi.

“Çevre dostu araçlara ilgi artıyor”

Otoshops Genel Müdürü Melih Mutlu, elektrikli araçlara olan talebin yükselişine dikkat çekerek şunları söyledi:

“2024, elektrikli araçlar açısından tarihi bir yıl oldu. Bu ilgi, tüketicilerin çevre dostu teknolojilere olan eğiliminin arttığını gösteriyor. İkinci el araç pazarında yaşanan dinamizm, ekonomik ve çevresel ihtiyaçlar arasında bir denge kurulduğunu kanıtlıyor. 2025 yılında, elektrikli ve hibrit araçların ikinci el pazarındaki payının daha da artmasını bekliyoruz. Otoshops olarak ekspertiz süreçlerimizi elektrikli araçlara uygun şekilde geliştirerek uzman kadromuzu bu alanda eğittik. Böylece ikinci el elektrikli araç taleplerine başarıyla yanıt veriyoruz.”

C segmenti liderliğini korudu

2024 yılında ikinci el araç pazarında en çok tercih edilen segment, yüzde 51,58’lik payla C Segmenti oldu. Bu segment özellikle Marmara, İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerinde yüksek talep gördü. Yüzde 29,41’lik satış oranıyla B Segmenti ikinci sırada yer aldı.

İstanbul’da satış rekoru

İstanbul, 1.938.790 adetlik 2. el araç satış rakamı ile ülke genelinde en çok satışın gerçekleştiği şehir oldu. Onu Ankara 991.373 adet, İzmir 477.883 adet, Antalya 359.705 adet ve 346.129 adet ile Bursa takip etti.

Satışların yaş ve yakıt tercihleri

Satılan araçların yüzde 55,91’i, 10 yaş ve üzerindeki gruptan oluştu. 1 yaşındaki araçlar, sıralamayı yüzde 6,40 ile takip ederken, 4 yaşındaki araçlar yüzde 5,57 ile üçüncü sırada yer aldı. Yakıt türünde ise dizel araçlar 1.199.578 adetle en çok tercih edilen seçenek olurken, benzinli araçlar 799.574 adetle ikinci sırada yer aldı.

Diğer Haberler

Hyundai Motor Türkiye, “İSO 500” listesinde ilk 10

Hyundai Motor Türkiye CEO'su Alex Kim, "Küresel ticaret dinamiklerinin ve ekonomik gelişmelerin hızla değiştiği bir süreçten geçerken İSO 500 listesinde elde ettiğimiz bu başarının,...

Stellantis’in yeni CEO’su Antonio Filosa oldu

Stellantis'in yeni Üst Yöneticisi (CEO) Antonio Filosa, 23 Haziran'da göreve başlayacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Stellantis NV, Yönetim Kurulu Özel Komitesi'ni topladı ve şirketin yeni...

EQUIP AUTO PARIS 2025 fuarı…

Otomotiv Endüstrisinin Geleceğine Yön Veren Uluslararası Buluşma, 50. Yılını Kutluyor 14-18 Ekim 2025 | Paris Expo Porte de Versailles Konuşma Yapanlar: Claude Cham- Fransa Araç...

Bayramda Yola Çıkacakları Uyarıyor

Türkiye'nin lider lastik üreticisi Petlas, Kurban Bayramının yaklaşmasıyla birlikte yola çıkacak olanlarla uyarı ve önerilerini paylaştı... Bayram sadece sevdiklerimizle bir araya gelmenin değil, aynı zamanda...

Elektrikli araç ve C-SUV segmentinde zirvede

Togg, bu yıl en değerli ve güçlü markalar arasında Türkiye'nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, “Türkiye 125-Türkiye'nin En Değerli Markaları” listesinde bir...

Auto King Oto Servis Gelecek Rotasını Belirledi

Auto King Oto Servis Bayi Toplantısında Gelecek Rotasını Belirledi... Araç bakım ve onarım hizmetlerinde Türkiye’nin öncü markalarından Auto King Oto Servis, 'Yenilenen Auto King, Güçlü...

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika İstanbul’da... 12–15 Haziran tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek olan Automechanika İstanbul fuarı, bir kez daha...