10 yıl Panamera: spor araba, lüks sedan, hibrid öncü

®
Çok Okunanlar

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

Stuttgart. Porsche on yıl önce yeni bir pazar segmentine girdi: Nisan 2009’da spor otomobil üreticisi ilk Gran Turismo’yu Panamera ile birlikte sundu. Diğer lüks sınıf araçlarda olduğu gibi, bu model spor otomobil tarzı performansını turne sedanının lüks ve çok yönlülüğüyle birleştiriyor. Porsche’nin yılda 20.000 ünite ile başlaması planlandıktan sonra, Panamera tüm beklentileri aştı: 235.000’den fazla ünite teslim edildi.

Daha sonra diğer modellere aktarılan yenilikler için teknoloji sürücüsü olarak Panamera, marka tarihinin son on yılını şekillendirdi,” dedi. Bugün üretim ve araştırma müdürü Michael Steiner, bugün araştırma ve geliştirme yönetim kurulu üyesi: “Güçlü hibrit çeşitleriyle çizim yapıyor Bugün, her şeyden önce Porsche’de elektromobilite için bir iz bırakıcı. “Mevcut, ikinci nesil model, Porsche’nin Leipzig tesisindeki üç farklı gövde stilinde üretiliyor. Serinin başı Mayıs 2018’den beri Thomas Friemuth.

Panamera Turbo S E-Hibrit
Panamera Turbo S E-Hibrit

356’ya göre ilk dört kişilik Porsche prototipi
Dört kişilik bir Porsche – bu, Porsche’deki mühendislerin 70 yılı aşkın şirket geçmişi boyunca meşgul olmasını sağlayan düşüncedir. 1950’lerde, 356’ya dayalı dört koltuklu rahat bir koltuk geliştirdiler. Tip 530, genişletilmiş bir dingil mesafesi, genişletilmiş kapılar ve arkada yükseltilmiş bir tavana sahiptir. Diğerlerinin yanı sıra, 911’e dayanan dört kapılı bir prototip ve 1980’lerde 928’in genişletilmiş varyasyonları inşa edildi. Bunlardan biri özel olarak Ferry Porsche kullanıyor. 1988’de Porsche, Tip 989 ile yeni bir başlangıç ​​yaptı: Dört kapılı coupé, arkada iki tam boy koltuk için yer sunar. Sürücü bir V8 ön motor tarafından devralındı. 989’un tasarım öğeleri daha sonra 911 kuşağı 993’te gerçekleştirildi. Fakat 989, ondan önceki tüm benzer kavramlar gibi, prototip olarak kaldı.


1950’lerden kalma dört kişilik prototip: 356 Tipine göre Tip 530

Mirage, Meteor ve Phantom: Panamera’nın Açılışı
Yeni binyılın başında, Porsche pazar araştırması yapar, rekabeti analiz eder ve dört kapılı bir hatchback geliştirmeye karar verir. Lüks sınıfa atılan adım en azından eski CEO Wendelin Wiedeking’in isteği üzerine gerçekleşmiyor. Spesifikasyonlar olağanüstü sürüş dinamikleri, cömert alan ve Porsche-tipik görünüm içerir. Stil Porsche Başkanı Michael Mauer: “Hızlı bir tavan çizgisi, büyük bir bagaj kapağı ve hatchback ile dört kişilik bir spor otomobil yapmak istedik.” Tasarım sürecinde üç konsept “Mirage”, “Meteor” ve “Phantom” ortaya çıkıyor. Kas görünümlü Mirage daha sonraki yapım modeline en yakın olanıdır. Sonuçta, üç değişkenin de elemanları kullanılır – ve yeni bir ad seçilir: Panamera,

Mirage, Meteor ve Phantom
1960’lardan 911 S’ye dayanan dört kapılı prototip

Her şey yeni: 2016’dan ikinci model nesil
İkinci nesil Panamera (G2) ‘nin gelişimi çok şeritli: ortak bir platformda, Gran Turismo’ya ek olarak normal ve uzatılmış dingil açıklığına sahip üçüncü bir varyant yaratılıyor: Sport Turismo. 2017’den itibaren öncü tasarımı ve gövde konsepti, otomotiv lüks sınıfına daha fazla değişkenlik getirecek. Concept Sport Turismo 2012, Paris’teki Mondial de l’Automobile’da ilk kez tanıtılacak. Saygın çalışma, 28 Haziran 2016’da Berlin’de dünya prömiyerini kutlayacak olan ikinci Panamera neslinin habercisidir.

1990'lardan itibaren dört kapılı prototip : 989
1990’lardan itibaren dört kapılı prototip : 989

1980'lerden itibaren 928 Tipine göre dört kapılı prototip...
1980’lerden itibaren 928 Tipine göre dört kapılı prototip…

Sürekli cömert bir alana sahip olan G2 daha sportif ve daha zarif: tavan çizgisi daha erken düşüyor, arka hafif bir karşı dönüş gösteriyor, yatay arka lambalar marka kimliğini vurgulamaktadır. Spor örtüsü altında yine yeni, dijital ekran ve kontrol konsepti de dahil olmak üzere bir dizi yenilik var. Üç odacıklı hava süspansiyonu, arka aks direksiyon sistemi ve PDCC Sport elektromekanik rulo stabilizasyonu gibi süspansiyon sistemleri sayesinde, Panamera günlük kullanım ve devre için aynı derecede uygundur. Porsche’nin kurduğu Nürburgring-Nordschleife’de 7:38 dakikalık bir tur süresi, sürücü Pan Kk ile standart bir Panamera Turbo ile çalışıyor – bunun temelini oluşturuyor.Motor programı sürekli olarak daha yüksek verim ile optimize edilmiştir: Kullanılan sürekli yeni motorlar vardır, şimdi sekiz hızlı bir PDK üzerinden değiştirildi. Performans spektrumu 330 hp’de başlıyor, bugün en iyi model 680 hp’lik bir eklenti hibrid.

Mirage konsepti, ilk Panamera için stil yönünü belirliyor
Mirage konsepti, ilk Panamera için stil yönünü belirliyor

Süper spor otomobilin artırma stratejisine sahip hibrit modeller
Porsche, 2011 Panamera’da elektromobilite kursunu belirledi. Panamera S Hybrid, tüm zamanların en yakıt tasarruflu Porsche’u olan 380 beygir gücüne rağmen, lüks sınıftaki ilk paralel tam melezdir. İki yıl sonra, Panamera S E-Hybrid, bir kez daha, şimdi 416 hp ve 36 kilometre tamamen elektrik yelpazesine sahip, dünyanın ilk plug-in hibriti olarak segmentte öncü bir rol oynuyor. İkinci Panamera neslinde, Porsche, tüm model varyantlarında tamamen e-performansa dayanıyor Supercar 918 Spyder tarafından benimsenen destek stratejisi, hem 462 hp Panamera 4 E-Hybrid’de hem de Panamera’nın en iyisinde, yüksek verimlilikle birlikte sporda tipik sürüş performansı sağlıyor 680 hp sistem gücüne sahip Turbo S E-Hybrid.

Almanya'da üretildi: Panamera tamamen Leipzig'deki Porsche tesisinde üretildi
Almanya’da üretildi: Panamera tamamen Leipzig’deki Porsche tesisinde üretildi

“G2’de performans odaklı hibrid stratejisini 918 Spyder’dan lüks segmente transfer etmeyi başardık” diyor Panamera serisinin başı 2011’den 2018’e kadar olan Gernot Döllner, Porsche’de ürün konseptinin geliştirilmesinden sorumlu. Bu strateji müşteriler tarafından iyi karşılandı: 2018 yılında, Avrupa’da teslim edilen tüm Panamera modellerinin yüzde 67’sinde hibrit bir sürüş vardı.

Panamera Turbo: 
yakıt tüketimi 10.4 l / 100 km; CO 2 emisyonu kombine 238 g / km

Panamera 4 E-Hibrit: 
Kombine yakıt tüketimi 2.7 – 2.6 l / 100 km; Kombine güç tüketimi: 16.1 – 16.0 kWh / 100 km; CO 2Kombine emisyonlar 62 – 60 g / km

Panamera Turbo S E-Hibrit:
Kombine yakıt tüketimi 3,3 l / 100 km; Kombine güç tüketimi: 16.0 kWh / 100 km; Toplam CO 2 emisyonu 74 g / km

Tüketim ve CO 2 emisyon değerleri yeni WLTP ölçüm metodu kullanılarak belirlenmiştir. Şimdilik, bundan türetilen NEDC değerleri şu an için belirtilmelidir. Bu değerler önceki NEDC ölçüm yöntemine göre belirlenen değerlerle karşılaştırılamaz.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...