10 yıl Panamera: spor araba, lüks sedan, hibrid öncü

®
Çok Okunanlar

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Brent petrolün varili 66,57 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 66,57 dolardan alıcı buluyor. Brent petrolün dün 67,29 dolara kadar yükselen varil fiyatı, günü...

Stellantis ve Tofaş, Hafif Ticari Araç Üretim Anlaşması İmzaladı

Stellantis ve Tofaş, “K9” modelinin hafif ticari araç ve combi versiyonlarının çoklu enerji platformlarında üretimine yönelik, stratejik bir anlaşma...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Togg, IAA Mobility 2025’te – SUV ve Fastback, beş Euro NCAP yıldızıyla Almanya pazarına giriyor

Mobilite markası Togg, üretime hazır T10F fastback sedanının dünya prömiyerinin yanı sıra Münih'teki IAA Mobility 2025'te Almanya'daki pazara girişini...

BOTAŞ ile BP arasında 3 yıl geçerli olacak LNG alımı anlaşması imzalandı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, BOTAŞ ile BP arasında 3 yıl geçerli olacak bir LNG alımı anlaşması...

Stuttgart. Porsche on yıl önce yeni bir pazar segmentine girdi: Nisan 2009’da spor otomobil üreticisi ilk Gran Turismo’yu Panamera ile birlikte sundu. Diğer lüks sınıf araçlarda olduğu gibi, bu model spor otomobil tarzı performansını turne sedanının lüks ve çok yönlülüğüyle birleştiriyor. Porsche’nin yılda 20.000 ünite ile başlaması planlandıktan sonra, Panamera tüm beklentileri aştı: 235.000’den fazla ünite teslim edildi.

Daha sonra diğer modellere aktarılan yenilikler için teknoloji sürücüsü olarak Panamera, marka tarihinin son on yılını şekillendirdi,” dedi. Bugün üretim ve araştırma müdürü Michael Steiner, bugün araştırma ve geliştirme yönetim kurulu üyesi: “Güçlü hibrit çeşitleriyle çizim yapıyor Bugün, her şeyden önce Porsche’de elektromobilite için bir iz bırakıcı. “Mevcut, ikinci nesil model, Porsche’nin Leipzig tesisindeki üç farklı gövde stilinde üretiliyor. Serinin başı Mayıs 2018’den beri Thomas Friemuth.

Panamera Turbo S E-Hibrit
Panamera Turbo S E-Hibrit

356’ya göre ilk dört kişilik Porsche prototipi
Dört kişilik bir Porsche – bu, Porsche’deki mühendislerin 70 yılı aşkın şirket geçmişi boyunca meşgul olmasını sağlayan düşüncedir. 1950’lerde, 356’ya dayalı dört koltuklu rahat bir koltuk geliştirdiler. Tip 530, genişletilmiş bir dingil mesafesi, genişletilmiş kapılar ve arkada yükseltilmiş bir tavana sahiptir. Diğerlerinin yanı sıra, 911’e dayanan dört kapılı bir prototip ve 1980’lerde 928’in genişletilmiş varyasyonları inşa edildi. Bunlardan biri özel olarak Ferry Porsche kullanıyor. 1988’de Porsche, Tip 989 ile yeni bir başlangıç ​​yaptı: Dört kapılı coupé, arkada iki tam boy koltuk için yer sunar. Sürücü bir V8 ön motor tarafından devralındı. 989’un tasarım öğeleri daha sonra 911 kuşağı 993’te gerçekleştirildi. Fakat 989, ondan önceki tüm benzer kavramlar gibi, prototip olarak kaldı.


1950’lerden kalma dört kişilik prototip: 356 Tipine göre Tip 530

Mirage, Meteor ve Phantom: Panamera’nın Açılışı
Yeni binyılın başında, Porsche pazar araştırması yapar, rekabeti analiz eder ve dört kapılı bir hatchback geliştirmeye karar verir. Lüks sınıfa atılan adım en azından eski CEO Wendelin Wiedeking’in isteği üzerine gerçekleşmiyor. Spesifikasyonlar olağanüstü sürüş dinamikleri, cömert alan ve Porsche-tipik görünüm içerir. Stil Porsche Başkanı Michael Mauer: “Hızlı bir tavan çizgisi, büyük bir bagaj kapağı ve hatchback ile dört kişilik bir spor otomobil yapmak istedik.” Tasarım sürecinde üç konsept “Mirage”, “Meteor” ve “Phantom” ortaya çıkıyor. Kas görünümlü Mirage daha sonraki yapım modeline en yakın olanıdır. Sonuçta, üç değişkenin de elemanları kullanılır – ve yeni bir ad seçilir: Panamera,

Mirage, Meteor ve Phantom
1960’lardan 911 S’ye dayanan dört kapılı prototip

Her şey yeni: 2016’dan ikinci model nesil
İkinci nesil Panamera (G2) ‘nin gelişimi çok şeritli: ortak bir platformda, Gran Turismo’ya ek olarak normal ve uzatılmış dingil açıklığına sahip üçüncü bir varyant yaratılıyor: Sport Turismo. 2017’den itibaren öncü tasarımı ve gövde konsepti, otomotiv lüks sınıfına daha fazla değişkenlik getirecek. Concept Sport Turismo 2012, Paris’teki Mondial de l’Automobile’da ilk kez tanıtılacak. Saygın çalışma, 28 Haziran 2016’da Berlin’de dünya prömiyerini kutlayacak olan ikinci Panamera neslinin habercisidir.

1990'lardan itibaren dört kapılı prototip : 989
1990’lardan itibaren dört kapılı prototip : 989

1980'lerden itibaren 928 Tipine göre dört kapılı prototip...
1980’lerden itibaren 928 Tipine göre dört kapılı prototip…

Sürekli cömert bir alana sahip olan G2 daha sportif ve daha zarif: tavan çizgisi daha erken düşüyor, arka hafif bir karşı dönüş gösteriyor, yatay arka lambalar marka kimliğini vurgulamaktadır. Spor örtüsü altında yine yeni, dijital ekran ve kontrol konsepti de dahil olmak üzere bir dizi yenilik var. Üç odacıklı hava süspansiyonu, arka aks direksiyon sistemi ve PDCC Sport elektromekanik rulo stabilizasyonu gibi süspansiyon sistemleri sayesinde, Panamera günlük kullanım ve devre için aynı derecede uygundur. Porsche’nin kurduğu Nürburgring-Nordschleife’de 7:38 dakikalık bir tur süresi, sürücü Pan Kk ile standart bir Panamera Turbo ile çalışıyor – bunun temelini oluşturuyor.Motor programı sürekli olarak daha yüksek verim ile optimize edilmiştir: Kullanılan sürekli yeni motorlar vardır, şimdi sekiz hızlı bir PDK üzerinden değiştirildi. Performans spektrumu 330 hp’de başlıyor, bugün en iyi model 680 hp’lik bir eklenti hibrid.

Mirage konsepti, ilk Panamera için stil yönünü belirliyor
Mirage konsepti, ilk Panamera için stil yönünü belirliyor

Süper spor otomobilin artırma stratejisine sahip hibrit modeller
Porsche, 2011 Panamera’da elektromobilite kursunu belirledi. Panamera S Hybrid, tüm zamanların en yakıt tasarruflu Porsche’u olan 380 beygir gücüne rağmen, lüks sınıftaki ilk paralel tam melezdir. İki yıl sonra, Panamera S E-Hybrid, bir kez daha, şimdi 416 hp ve 36 kilometre tamamen elektrik yelpazesine sahip, dünyanın ilk plug-in hibriti olarak segmentte öncü bir rol oynuyor. İkinci Panamera neslinde, Porsche, tüm model varyantlarında tamamen e-performansa dayanıyor Supercar 918 Spyder tarafından benimsenen destek stratejisi, hem 462 hp Panamera 4 E-Hybrid’de hem de Panamera’nın en iyisinde, yüksek verimlilikle birlikte sporda tipik sürüş performansı sağlıyor 680 hp sistem gücüne sahip Turbo S E-Hybrid.

Almanya'da üretildi: Panamera tamamen Leipzig'deki Porsche tesisinde üretildi
Almanya’da üretildi: Panamera tamamen Leipzig’deki Porsche tesisinde üretildi

“G2’de performans odaklı hibrid stratejisini 918 Spyder’dan lüks segmente transfer etmeyi başardık” diyor Panamera serisinin başı 2011’den 2018’e kadar olan Gernot Döllner, Porsche’de ürün konseptinin geliştirilmesinden sorumlu. Bu strateji müşteriler tarafından iyi karşılandı: 2018 yılında, Avrupa’da teslim edilen tüm Panamera modellerinin yüzde 67’sinde hibrit bir sürüş vardı.

Panamera Turbo: 
yakıt tüketimi 10.4 l / 100 km; CO 2 emisyonu kombine 238 g / km

Panamera 4 E-Hibrit: 
Kombine yakıt tüketimi 2.7 – 2.6 l / 100 km; Kombine güç tüketimi: 16.1 – 16.0 kWh / 100 km; CO 2Kombine emisyonlar 62 – 60 g / km

Panamera Turbo S E-Hibrit:
Kombine yakıt tüketimi 3,3 l / 100 km; Kombine güç tüketimi: 16.0 kWh / 100 km; Toplam CO 2 emisyonu 74 g / km

Tüketim ve CO 2 emisyon değerleri yeni WLTP ölçüm metodu kullanılarak belirlenmiştir. Şimdilik, bundan türetilen NEDC değerleri şu an için belirtilmelidir. Bu değerler önceki NEDC ölçüm yöntemine göre belirlenen değerlerle karşılaştırılamaz.

Diğer Haberler

BOTAŞ ile BP arasında 3 yıl geçerli olacak LNG alımı anlaşması imzalandı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, BOTAŞ ile BP arasında 3 yıl geçerli olacak bir LNG alımı anlaşması imzalandığını bildirdi. Bayraktar, Gastech 2025 Forumu...

Brent petrolün varili 66,57 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 66,57 dolardan alıcı buluyor. Brent petrolün dün 67,29 dolara kadar yükselen varil fiyatı, günü 66,65 dolar seviyesinde tamamladı. Bugün saat...

Togg, Münih’in tarihi meydanı Königsplatz’da boy gösteriyor

Otomobil üreticileri, teknoloji şirketleri, startup'lar ve sürdürülebilir ulaşım alanındaki öncüleri bir araya getiren IAA Mobility 2025, Münih'te kapılarını ziyaretçilere açtı. Dünyanın önde gelen tüm...

Başlangıç Seviyesi için Gerekli Motosiklet Aksesuar Listesi

Motosiklete başlamak, özgürlük hissini tatmak ve yollarda rüzgârı hissetmek kadar güvenliğe ve konfora da yatırım yapmayı gerektirir. Özellikle başlangıç seviyesindeki sürücüler için doğru motosiklet...

Stellantis ve Tofaş, Hafif Ticari Araç Üretim Anlaşması İmzaladı

Stellantis ve Tofaş, “K9” modelinin hafif ticari araç ve combi versiyonlarının çoklu enerji platformlarında üretimine yönelik, stratejik bir anlaşma imzaladı. Yeni üretim anlaşması, Tofaş'ın...

Togg, IAA Mobility 2025’te – SUV ve Fastback, beş Euro NCAP yıldızıyla Almanya pazarına giriyor

Mobilite markası Togg, üretime hazır T10F fastback sedanının dünya prömiyerinin yanı sıra Münih'teki IAA Mobility 2025'te Almanya'daki pazara girişini kutluyor. Togg, tamamen elektrikli SUV...

Mercedes-Benz Group AG Yönetim Kurulu Başkanı Ola Källenius

Mercedes-Benz “Welcome Home” vizyonunu somutlaştıran, ikonik tasarım ve dijital zekânın standartlarını yeniden tanımlayan, her yönüyle bir süperstar olan tamamen elektrikli yeni GLC ile Mercedes-Benz...