10 milyar 374 milyon Euro gelir elde etti

®
Çok Okunanlar

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi,...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında;...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...
  • Renault Grubu 2020’nin üçüncü çeyreğinde 10 milyar 374 milyon Euro gelir elde etti…

 *Renault Grubu’nun gelirleri, yılın üçüncü çeyreğinde 10 milyar 374 milyon Euro’ya (%-8,2) ulaştı. Döviz kurlarının sabit kalması durumundaki azalma %-3,2 olacaktı.

 *Grubun üçüncü çeyrekteki satışları %6,1’lik düşüşle 806 bin 320 adet olarak gerçekleşti.

 *Özellikle Avrupa’da Eylül ayında görülen pozitif ivme sayesinde Grup satışlarındaki artış, %3 büyüyen pazarda %8’i buldu.

 *Üçüncü çeyrekte %150’den fazla artış gösteren ZOE satışları, Renault Grubu’nun 2020 için koyduğu CAFE hedeflerini karşılama yolunda önemli bir gelişme olarak kayda geçti.

 Renault Grubu CEO’su Luca de Meo: “Üçüncü çeyrek sonuçları, Grup olarak ticari politikamızdaki değişimi yansıtıyor. Artık satış adetinden ziyade kâra odaklanıyoruz. Elektrikli araçlardaki performansımız, çok olumlu tepkiler alan E-TECH hibrit modellerimiz, likidite rezervlerimiz ve pozitif enerjimiz bize Renault Grubu’nun toparlanma planlarına dair güven veriyor” dedi.

 Ticari sonuçlar: üçüncü çeyreğin öne çıkanları

2020’nin üçüncü çeyreğinde küresel otomobil pazarında iyileşme eğilimi görüldü. Yılın ilk yarısındaki %28’lik düşüşe kıyasla bu dönemdeki düşüş yalnızca %4 ile sınırlı kaldı. 

Renault Grubu üçüncü çeyrekte 806 bin 320 araç satışı gerçekleştirdi. Bu sayı 2019’un aynı dönemine göre satışların sadece %6,1 oranında azaldığı anlamına geliyor. Renault markası elektrikli araçlarda liderliğini güçlendirirken, Avrupa’da E-TECH hibrit ve şarjlı hibrit ürün gamını da hızlandırıyor. Grup ayrıca, üçüncü çeyrek boyunca fiyat disiplini politikasını güçlendirdi. 

Avrupa’da pazar payı %10,3 oldu Grup, %5 oranında düşüş yaşayan Avrupa pazarında, üçüncü çeyrekte gerçekleştirdiği 405 bin 223 satış adediyle (%-2,9) olumlu gidişatını sürdürdü. Pazar payı ise 0,2 puan artış ile %10,3 oldu.

 Renault markasının satışları, her biri kendi segmentinde lider olan Clio, Captur ve ZOE’nin performansları sayesinde %0,8 arttı. 

Dacia tarafında ise 2019’un üçüncü çeyreğindeki yüksek baz etkisinden dolayı satışlar %9,9 oranında geriledi.

 Gelişen pazarın lideri: ZOE Renault, %107,2’lik artış gösteren Avrupa elektrikli araç pazarının lideri konumunda. ZOE, üçüncü çeyrek boyunca %157,4 artışla 27 binden fazla satış adetine ulaşarak en çok satan elektrikli araç oldu. 

Hibrit ve %100 elektrikli araçlar için verilen siparişlerin sayısı, Renault Grubu’nun 2020 yılı CAFE hedeflerine ulaşma yolunda elini güçlendiriyor. 

Avrupa dışı pazarlarda görünüm Satış adetinden çok karlılığa odaklanan politika değişikliği ve toplam pazardaki ciddi düşüş nedeniyle Grubun Brezilya’daki satışları %9 oranında geriledi. Brezilya’daki toplam pazardaki gerileme ise %50,9’u buldu.

 Renault Grubu’nun ikinci büyük pazarı olan Rusya’da LADA satışları, %3,7 oranında büyüyen pazarın üzerine çıkarak üçüncü çeyrekte %4,5 arttı. Pazarda en çok satan iki araç olan LADA Granta ve LADA Vesta’nın başı çektiği satışlarda Renault Grubu, %28,8 pazar payıyla lider konumunda bulunuyor.

 Türkiye’de güçlü performans Renault Grubu, çok güçlü bir toparlanma (%+178,0) yaşayan Türkiye pazarında ise satışlarını %131,1 artırdı.

 Üçüncü çeyrek gelirleri 2020’nin üçüncü çeyreğinde Grup gelirleri, %8,2’lik düşüşle 10 milyar 374 milyon Euro olarak gerçekleşti.

 Döviz kurlarının sabit kalması durumunda, Grup gelirleri %3,2 oranında azalmış olacaktı.

 AVTOVAZ haricinde otomotiv gelirleri %7,4’lük bir düşüşle 8 milyar 948 milyon Euro oldu. Bu düşüş, temelde kısmen stok ayarlamalarına bağlı olarak işlem hacimlerindeki düşüşle (-6,8 puan) açıklanabilir.

 Ortaklara yönelik daha düşük araç ve parça üretimi, ortaklarımıza yaptığımız satışlarda 3.3 puan gerilemeye neden oldu.

 Grup, gelişen piyasalardaki kur etkisinden 4,2 puanlık düşüşle olumsuz etkilendi. 

Olumlu 5,5 puanlık fiyat etkisi ise, devalüasyonlarını ve fiyat disiplin politikasını kapsayacak artışlardan geldi.

 Ürün etkisi ise olumlu şekilde 1,1 puan şeklinde gerçekleşti. Burada artan ZOE satışları artışta etkili oldu. 0,3 puanlık olumlu katkı ise diğer unsurların etkisiyle oluştu. 

AVTOVAZ‘ın Grup gelirlerine katkısı üçüncü çeyrekte 663 milyon Euro oldu. Bu durum, 153 milyon Euro’luk olumsuz döviz kuru etkisi hesaplandıktan sonra %16,2’lik bir düşüş anlamına geliyor. Döviz kurlarının sabit kalması durumunda, AVTOVAZ katkısı %3,2 olacaktı.

 Mobilite Hizmetleri 2020 üçüncü çeyrek gelirlerine 5 milyon Euro değerinde katkı sağladı.

Satış Finansmanı (RCI Banque) 2019’un aynı dönemine göre %10,1’lik bir düşüşle 2020 üçüncü çeyrekte 758 milyon Euro gelir elde etti. 

Otomotiv faaliyeti 30 Eylül 2020 itibarıyla 15,2 milyar Euro’luk likidite rezervini elde tutuyordu. Bu rezerv, Fransız Devleti garantisinden faydalanan 5 milyar Euro’luk kredi tahsis anlaşmasını da içeriyor. Likidite rezervleri, temelde işletme sermayesi gereksinimleri ve borç ödemelerinin mevsimselliğinden kaynaklı olarak 30 Haziran’dan bu yana 1,6 milyar Euro’luk düşüş gösterdi. Bütün bunlara rağmen, Renault Grubu yılın ikinci yarısında otomotiv açısından olumlu bir operasyonel serbest nakit akışı sağlamalı.

Diğer Haberler

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında; model bazlı 1 milyon TL’ye...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE ile ödül koleksiyonuna bir yenisini...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı....

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...