Test Sürüşü: YENİ HONDA CITY

®
Çok Okunanlar

MAN SafeStop Assist

MAN SafeStop Assist, otobüs kazalarını önlemeye yardımcı oluyor... MAN Truck & Bus, güvenli sürüş alanındaki yeniliklerine devam ediyor. Tüm yeni...

Yeni Ford Bronco Off-Road Lastikleri

Yeni Ford Bronco General Tire Off-Road Lastikleri İle Donatılıyor... Off-road tuning uzmanı delta 4x4, bir Continental markası olan General Tire’a...

Brent petrolün varil fiyatı 82,89 dolar

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol tüketicileri olan ABD ve Çin'deki talep belirsizlikleri nedeniyle Pazartesi günü geriledi. Uluslararası gösterge Brent...

Akıllı Trafik Sistemleri Fiziksel Düzenlemeler Olmadan Etkili Olmaz

Akıllı kavşak uygulamaları ile dikkat çeken ISSD Yönetim Kurulu Başkanı Çağrı Yüzbaşıoğlu, Büyükşehirlerde  trafik sorunlarının arttığına dikkat çekerek kavşaklardaki...

Yeni Honda City lansmanı hemen sonrasında yeni Honda City aracını test için teslim alıyorum. Aracı ilk kullanmaya başladığımda ise gördüğüm ve beni en çok etkileyen motorunun Honda kalitesi ve performansı oldu diyebilirim. Özellikle araca eklenen otomatik vites şanzıman daki F1 vites kulakçıkları aracı sportif bir şekilde virajlarda kullanarak performansının keyfini çıkarta-bilmeme yardımcı oldu.

Aracın kliması dahi açıkken sonuna kadar aracın motoru hiç bir şekilde bu durumdan etkilenmedi. İvmelenmesinde herhangi bir zorluk ya da enerji düşüklüğü araçta yaşamadım. Araç bir sedan aile aracı olmasının yanı sıra kullanımında o hafif sertlik ve sportif ruhu beni aslında Honda motorun sesi ve kalitesi daha çok etkiledi diyebilirim. Yeni Honda City, yakıt verimliliği ile ön plana çıkan 1.5 litre i-VTEC motoru ve sürüş konforu vaat eden CVT şanzımanı ile çok ekonomik.

Hem şehir içi hem şehir dışı yollarda keyifli bir sürüş konforu sunan City; fonksiyonel kullanım alanları ve kabin içi dizaynı ile dikkat çekiyor. Yeni City’nin 10’uncu nesil Civic’e göre 20 mm daha geniş arka yolcu diz mesafesi oldukça ferah bir iç mekan sunuyor. Yeni City, 16” alaşım jantları ve LED farları ile modern ve güçlü bir tasarım sunmuş. 8” multimedya ekranı, Apple CarPlay ve Android Auto’yu destekleyen bilgi-eğlence sistemi, anahtarsız giriş – çalıştırma düğmesi ve 519 litrelik geniş bagaj hacmi ile kullanıcılarına hitap ediyor. Yeni City, çok daha güçlü ve dinamik bir görünüm sergilerken; ayrıca konforlu, fonksiyonel ve rahat iç mekanıyla dikkat çekiyor.

Yeni City’nin genel tasarımını DRL (Gündüz Sürüş Farı) ve otomobilin genişlik algısını artıran LED teknolojisine sahip stop lambaları dikkat çekiyor. City’de önden arkaya doğru karakter çizgisi A sütunun alt noktasından arkaya kadar uzanıyor ve böylece yandan bakıldığında normalde olduğundan daha uzun görünüyor. Görüş açılarını daha da iyileştirmek için aynalar kapı sacına monte edilmiş; uzun burun tasarımına ek olarak daha alçak ve uzun tasarlanan bagaj da otomobilin modern tasarımına katkı sağlamış.

Accord ve Civic’te de kullanılan ön ızgara tasarımı yeni City’ye güçlü ve modern bir görünüm kazandırmış. Halojen veya LED olmak üzere iki farklı versiyona sahip olan ön farlar entegre DRL (Gündüz Sürüş Farları) ile markanın güncel tasarım dilini yansıtmayı başarmış. Modern ve teknolojik tasarıma sahip DRL farlar tüm versiyonlarda standart olarak sunuluyor. Yeni City’de, 10’uncu nesil Civic’e göre 20 mm daha geniş arka yolcu diz mesafesi oldukça ferah bir iç mekan sunuyor. Yeni City’nin sıralı dört silindirli 1.5 litre i-VTEC benzinli motoru 121 PS (89 kW) maksimum güç ve 145 Nm maksimum tork üretiyor. i-SRS hava yastıkları, yeni City’nin güvenlik donanımları arasında bulunuyor.

Yazar | Özgür SUNAY

Son Haberler

DS Automobiles Chantilly Arts & Elegance Richard Mille

DS Automobiles, 15 Eylül'de Château de Chantilly bahçesinde gerçekleştirilecek olan Chantilly Arts & Elegance Richard Mille otomobil yarışmasında tamamen...

Diğer Haberler