Test Sürüşü: MINI COOPER S ELECTRIC

®
Çok Okunanlar

Beklenen Nano Otomobil Silence S04

Doğan Trend Otomotiv’in premium elektrikli mobilitedeki Avrupalı markası Silence, S01 ve S02 modellerinin ardından nano araç segmentinde ilk ve...

Honda’dan Şubat ayına özel sıfır faizli Civic fırsatı

Honda, Şubat ayı boyunca geçerli olmak üzere başlattığı kampanya ile Civic Sedan sahibi olmak isteyen müşterilerine 30 bin TL’lik...

Rota Optimizasyonu teknolojisi, Rusya’dan sonra ilk kez Türkiye’de

Lojistik ve tedarik zinciri sektörü son yıllarda dijital dönüşüm yaşarken, Yandex teslimat sürecinin merkezinde yer alan harita teknolojileri ile...

İşte Yeni Nissan Juke ve Tüm Ayrıntılar…!

Dünyada SUV sınıfının öncüsü olan Nissan, Intelligent Mobility özellikleriyle donatılmış Yeni Juke’u Türkiye’de satışa sundu. Heyecan verici tasarımı, genişleyen...

Tarzı tipik MINI. Sadece dışarıdan görülen detaylar, yeni MINI Cooper S’nin yalnızca elektrikle ve yerel olarak hiç emisyon yaratmadan çalıştığını gösterir. Elektrikli motor sayesinde, sadece 7,3 saniye içinde 0’dan 100 km/s’ye ulaşır, tipik Go­kart hissi ise Autodrom pisti dar virajlarda büyük bir sürüş keyfi sunuyor.

Akım pedalıyla MINI Cooper SE’yi güçlü bir şekilde hızlandırabilir ya da hassas bir şekilde frenleyebilirsiniz. Özel “Rejeneratif frenleme teknolojisi” ile her frenlemede hareket enerjisinin bir kısmını geri kazanıyorsunuz. Mobiliteyi değiştirmek ve kentsel alanları yaratıcı bir şekilde kullanmak MINI’nin ayırt edici özelliğidir. Tamamen elektrikli MINI Cooper SE, bu geleneği ileriye dönük bir şekilde sürdürüyor. Egzoz ve egzoz dumanı olmadan CO2 ayak izinizi azaltarak atmosfer için faydalı bir şeyler yapıyor. Kullanılan akım eğer yenilenebilir kaynaklardan geliyorsa, yolculuğun CO2 yükü sıfıra bile düşürülebilir.

Sessiz elektrikli motoru trafk gürültüsünü azaltır ve yolculuklarınızı daha ekonomik hale getirir. 232 kilometreye* kadar bir menzile yetecek enerjiyi, Türkiye’deki 600’den fazla şarj istasyonu noktasında veya evde şarj edebilirsiniz. İçten yanmalı motor yerine anlık tork. 135 kW/184 BG ve 270 Newtonmetre tork ile yeni MINI Cooper SE heyecan verici hamleler sunuyor. Elektrikli motor, devir sayısından bağımsız güç sağlıyor, şehir içi trafği için oldukça güçlü bir argüman. Düşük ağırlık merkezi ve özel Active Slip Regulation (ASR) çekiş sistemi, sportif yol tutuşu sağlamakta. MINI Sürüş Modları ile MINI Cooper SE’nin tepki davranışı her an değişim gösterebiliyor.

SPORT’tan MID’e ve GREEN’den çok tasarrufu GREEN+’a. Sonraki şarj istasyonunu gösteren hassas navigasyon, hızlı şarj ve 2 standart şarj kablosu sayesinde daha uzun yolculukların tadını çıkarabilirsiniz. Üstelik MINI Cooper SE gerekirse herhangi bir ev prizinde de şarj edilebilir. Günde 100 kilometre yol alırsanız, bir DC hızlı şarj istasyonundan ihtiyacınız olan enerjiyi yaklaşık 23 dakika içinde, bir AC şarj istasyonundan veya Wallbox’unuzdan yaklaşık 2 saat 15 dakika içinde ve basit bir ev prizinden ise 6 saatte şarj edebilirsiniz.

Elektrikli motorlar içten yanmalı motorlardan daha az hareketli parça içerir. Böylece bakım işleminde tasarruf edersiniz. Elektrikli motorlar yağ değişimi gerektirmez, debriyaj gerektirmez ve geri kazanım sayesinde fren aşınması daha düşüktür. İvmelenme 0–100 km/s 7,3 saniye. Arka tarafta ise 60’a 40 oranda bölünmüş arka koltukları yatırdığınızda, yaklaşık 731 litrelik kargo alanı ile planlarınız için daha fazla alan elde ediyorsunuz. MINI’de yeni dijital gösterge grubu, geleneksel hız göstergesinin yerini almış. Tamamen elektrikli MINI’ye özel gösterge grubu, şık Siyah Panel tasarımı ve 5,0 inç renkli ekranıyla dakikada devir sayısı, hız, yakıt seviyesi, kilometre, sıcaklık ve navigasyon talimatları gibi bilgiler sağlamakta. Arka tamponun yeni tasarımı, daha dinamik ve etkileyici bir görünüm sağlamış. Ayrıca, sarı S’ logosu ve ince çizgili krom vurgusu çekici.

Yazar | Nuray ÇİLEKÇİ

 

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...