Test Sürüşü: Mazda CX-5’in 2.0 litrelik SKYACTIV-G

®
Çok Okunanlar

OMODA, Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı’nda

Chery Grubu çatısı altında yer alan OMODA, küresel çapta kamu refahı konusundaki atılımlarına devam ediyor. Çin’de gerçekleştirilen Pekin Uluslararası...

Yeni Sayımız Yayınlandı…

2024 Mayıs sayımız dergilik sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple,...

Turbo Akü laboratuvarı uluslararası akreditasyon ile tescillendi

AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Turbo Akü’nün, alanında birçok test olanağına sahip laboratuvarları Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından gerçekleştirilen...

Lexus LBX, çevre dostu özellikleriyle de öne çıkıyor

Lüks ve performansı bir arada sunmayı hedefleyen markanın premium SUV segmentindeki yeni ürünü LBX, İstanbul'un tarihi semti Akaretler'deki kurulan...

Yazı: Özgür Sunay
Fotoğraf: Can Aydeniz

Yeni Mazda CX-5 tamamen yenilendi. Tamamen yenilenen yeni nesil Mazda CX-5’in 2.0 litrelik SKYACTIV-G teknolojisi ile üretilmiş olan, 160 beygir gücünde otomatik ve 160 beygir gücündeki en donanımlı lüks versiyonunu test etmek üzere aldık. Doğrusunu söylemek gerekir ise aracı Mazda Türkiye otoparkından ilk aldığım dakikalar itibarı ile ciddi anlamda bu değişim beni etkilemeyi başardı. Hatta wow çok iyi olmuş bu sefer dedim. Özellikle araca ilk bindiğim kapısını açtığım andan itibaren yere vuran similasyon logo ışığını görünce ve açık renkteki deri koltuklara oturunca kendimi Jaguar F Pace Suv’da hissetmedim değil…Tabi bu hissiyatın sebebi sade ve yalnızca bu kadar ile sınırlı değil. Baştan aşağı sanki yepyeni bir model araç gibi karşıma bir anda çıkan CX-5’in bende birden büyüsüne kapıldım. Büyüsüne kapılmakta ne kadar haklı olduğumuda aracı kullandıkça daha iyi anladım.

Benim tanıdığım normal bir CX-5 te olması gerekenden daha fazlasını lüks, konfor, yüksek donanım seviyesi ile birebir bana veren bir SUV olmuş. Hatta aracı kullanır iken motor soğuk deri koltukları ısıtmak için bir anda düğmeleri aradım. Yani çift ısıtmalı deri koltuklar bu aracın olmazsa olmazları idi. Fakat elimi nereye attıysam bir anda bulamayınca şaşırdım ve nasıl yani ? şaka gibi derken, ön konsolda gizlice konuşlandırılmış klima altındaki iki adet tuşu farkettim. Gizlice dediğime bakmayın Japon kafası mühendislik yapısı onu çok iyi düşünmüş. Bu arada unutmadan söylemem gerekir ise aracımız AWD yani otomatik 4 çeker sistemine sahip. Lastiklerimiz ise Pirelli marka Kış Lastiği. Fakat Kara, Kışa gidemedik üzgünüm. Gideceğiz İnşallah bu yıl bir ara…Ben yeni Mazda CX-5 ile ilgili bu test yazımda size elbette tüm bilgileri araç ile ilgili aktaracağım. Fakat kısa sözün özü ben yenilenen CX-5’i 2018 yılının SUV’u seçtim…

2012 yılında piyasaya sürülen Mazda CX-5, firmanın hem KODO (Hareketin Ruhu – Soul of Motion) hem de SKYACTIV TEKNOLOJİSİNE sahip ilk jenerasyon modeli. Mazda’nın Jinba Ittai “sürücü-araç bütünlüğü” anlayışının etkinliğini kanıtlayan ve insan merkezli tasarım ve mühendislik felsefesinin ürünü olan CX-5, sadece dinamik tasarımı ve heyecan verici sürüş performansı ile değil, aynı zamanda şirketin yıllık satışlarının yaklaşık % 25’ini oluşturmasıyla da dikkatleri üzerine çekiyor. Bugüne kadar 120 ülkede 1.5 milyondan fazla CX-5 satılmış. Tamamen yenilenmiş Mazda CX-5’in bu başarısının altında, Mazda’nın benzersiz tasarım yaklaşımı ve kapsamlı SKYACTIV teknolojileriyle her noktası yenilerek, SUV müşterileri için yeni bir sürüş zevki sunan şık, ilham verici ve akıllı bir modelin oluşturulması hikayesi yatıyor. Öncelikle yeni Mazda CX-5 aracımızn dış tasarım unsurlarından bahsedecek olursak; ‘Zarif dayanıklılık’ gelişim konsepti kapsamında tamamen yenilenen Mazda CX-5, şirketin benzersiz KODO-Hareketin Ruhu tasarım felsefesini yeni sofistike seviyelere taşıyor ve deneyimli SUV müşterilerinin beklentilerine karşılık verecek farklı ve dinamik bir kişilik sunmakta. Markanın ön tasarımında yapılan üç boyutlu değişimin temelinde, CX-5 tasarımındaki asıl amaç, cesur, olgun ve şık hatlar arasındaki geçişlerin minimize edilmesiyle benzersiz gövde tasarımın daha fazla ön plana çıkmış. İlk defa yeni Mazda CX-5 ‘te yenilik olan, Elektrikli bagaj kapağı sistemi ilk defa bir Mazda modeli üzerinde uygulanmış. Bagaj kapağı anahtarlıktan, sürücü koltuğundan veya kapağın kendisinden açılabiliyor. LED farlar ve gündüz seyir ışıkları ile Mazda’nın ön tasarımındaki güçlü, üç boyutlu değişim özelliğini vurgulamayı başarıyor. Yeni 17 inç ve 19 inç alüminyum jant tasarımı göze hitap eder gibi büyük olmuş. 4.550 mm uzunluk, 1.840 mm genişlik ve 1.680 mm yüksekliğe sahip tamamen yenilenmiş CX-5, önceki modele göre 10 mm daha uzun ve 35 mm daha alçak yapıda. Dingil mesafesi 2.700 mm olarak kalmış. Lastikler mümkün olduğunca kaportanın dış köşelerine yakın yerleştirilmiş. Genel gövde yapısı, 35 mm daha arka tarafa konumlandırılan A sütunu ve değişen ön aks konumu ile yenilenmiş ve A sütunu güçlendirilmiş. Ön farlardan başlayarak arka lastiklere kadar uzanan eşsiz, güçlü gövde hatları arka tarafta yeni, elektrikli bagaj kapağını oluşturan ikizkenar bir yamuk şekli ile birleşimi gayet başarılı bir dış tasarım olmuş. Üç taraflı piramit tasarıma sahip ızgara örgüsü içeriye doğru hafifçe kıvrılarak, amblemin görsel gücünü güçlendirmekte ve hava akımı girişini kolaylaştırmış.

Tamamen yeni Mazda CX-5’in alt kısmı biraz daha düşürülerek profilden daha çekici bir görünüme kavuşturulurken, B ve C sütunlarında koyu renkler kullanılarak geniş yan cam alanı vurgulanmış ve yeni ve daha ince ayna tasarımı, 17 inç çelik, 17 inç koyu gümüş veya 19 inç metalik alaşımlı jant tasarımı ile araca mükemmel bir profil görüntüsü kazandırılmış. Özetle, tamamen yenilenmiş CX-5’in stil tasarımındaki asıl amaç, karakter hat vurgularının en aza indirgenmesi ve gövdeden yansıyan ışıkta değişim yaratmak için gövde yüzeyleri arasındaki geçişlerin vurgulanmasıyla cesur, olgun ve şık hatların oluşturulması sağlanmış. Şimdi yeni Mazda CX-5 aracımızın birazda İç Tasarım ve Sürüş özelliklerine göz atalım; En son üretilen tüm Mazda araçlarında olduğu gibi, kabin mimarisinin tasarımında sürücü için pratik kullanımı kolaylaştıran akıllı bir kokpit dizaynı hedeflenmiş. Japonlar bu konuda oldukça başarılı ve tüm mühendislik harikası deneyimlerini bence yeni Mazda CX-5 ‘in üzerinde kullanmışlar. Kabin dizaynında pratik kullanım ve şıklık ön planda tutulur iken yüksek kalitelden ödün vermeyen seçkin malzemeler yeni CX-5’te kullanılmış. Net ve kolay okunabilen üç hatlı sürücü gösterge paneli ve ön konsolun üzerine yerleştirilmiş yeni 7 inç net bilgiler sunan ekrandan, pencere kenarlarına yerleştirilen buğu çözücü ve Bose ses sistemi, A sütununa yerleştirilen küçük hoparlörlerler ve CD / DVD çalar yerleştirilmesi için bırakılan ince 10 mm’lik yuvaya kadar her detaya önem verilmiş. Gelişmiş Mazda Anahtarsız Giriş (Uzaktan Kumanda) düğmesi aracılığıyla da açılıp kapanabilen bagaj kapağının açılma derecesi de kontrol edilebilirken, dokunma sensörleri sayesinde de kapanma sırasında herhangi bir şeyin sıkışması da önlenmiş. Yükleme kapasitesi ise 506 litreye çıkartılmış. Yine alt bagaj alanı yeniden düzenlenmiş ve bu alanın kapasitesi 10 litreden 30 litreye çıkartılmış. Bagaj bölümünde en önemli bence bir diğer yenilik ve herhangi bir rakibinde olmayan; özel kargo filesi kancaları yükleme alanını pratikliği artırılmış. Sürüş özellikleri ise tamamen yenilenmiş. Size komple yeni bir araç olduğundan yazımın başında ayrıca bahsetmiştim. Son üretilen modellerde uygulanan mükemmel sürüş kontrol pozisyonu ve pedal yerleşimi, tamamen yenilenmiş Mazda CX-5 modelinde daha da geliştirilerek koltuk yerleşim dizaynı yenilenmiş ve ek fonksiyonlarla daha konforlu kullanım imkanı sağlanmış. Taban konsolunun yükseltilmesiyle vites kolu 60 mm (otomatik şanzıman) ve 40 mm (manuel şanzıman) yukarı kaldırılmış ve böylece direksiyona daha yakın olması sağlanarak kullanım kolaylığı elde edilmiş. CX-5, yeni jenerasyon direksiyon ile donatılmış. Birinci sınıf deriyle kaplı direksiyon, daha modern yapısı ve daha küçük orta bölümüyle mükemmel bir dokunma ve sürüş hissi veriyor. Yeni direksiyon simidi ayrıca ısıtmalı. Yeni sürücü ve ön yolcu koltuk yapısı ise dikkat çekiyor;

Ön koltuklar, sürücü ve yolcunun sırtını güvenli bir şekilde saran ve vücut baskısını her alana eşit bir şekilde dağıtan yeni süspansiyonlu sırtlık sistemine sahiptir. Sırtlığın sertlik derecesi optimize edilerek, kalçaları, beli ve sırtı daha iyi desteklemesi sağlanmış ve böylece, vücudun üst kısmı ile başın sallanması en aza indirgenmiş. CX-5’in SKYACTIV-BODY, SKYACTIV-CHASSIS ve SKYACTIV ARAÇ DİNAMİKLERİ teknolojileri sayesinde elde edilen üstün tepki gücü ve kontrol dinamikleri ile araç üzerinde tam hakimiyet hissi sağlanarak, sürücünün hızlanma, manevra ve fren yapma talepleri anında ve eksiksiz bir şekilde karşılanmış. CX-5, her zamankinden daha konforlu, hassas ve tepki gücü yüksek bir yapıya kavuşturulmuş. Tamamen yeni CX-5’in SKYACTIV-CHASSIS teknolojisine sahip direksiyon, süspansiyon ve fren sistemleri daha hassas bir hale getirilerek, zaten oldukça konforlu bir sürüş sunan CX-5’in yol tutuş dengesi geliştirilmiş ve böylece sürüş deneyimi zevki daha ileri bir seviyeye taşınmış. CX-5’in kabininde, sürücü ve yolcuların sürüş esnasında stressiz bir şekilde sohbet etmelerini sağlamak için oldukça sessiz bir ortam sağlanmış.

 

Son Haberler

Mercedes-Benz’in 210 milyon TL’lik yatırım

Mercedes-Benz Otomotiv, Gebze’de kurduğu ve tüm Türkiye’deki acentelere parça tedariği sağlayacağı yeni Parça Lojistik Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. 15 bin...

Diğer Haberler