Test Sürüşü: BMW S 1000 RR

®
Çok Okunanlar

“İkinci el otomobil talebinde keskin artış!”…

Otomotiv sektörünün gündeminde bulunan ve daha önce iki defa uzatılan ÖTV teşviki, hem pazar hem de araç satın almak...

Alfa Romeo CEO’su Jean-Philippe Imparat

Alfa Romeo Üst Yöneticisi (CEO) Jean-Philippe Imparato, Türkiye’yi ikinci defa ziyaret ederek markanın gelecek hedefleri ve Türkiye pazarının önemi...

Son Dakika: Formula1’de İşte Beklenen Açıklama:

Haziran ayında Intercity İstanbul Park’ta olamayacağız... Intercity İstanbul Park’ta, T.C. Cumhurbaşkanlığı himayelerinde 11 – 12 - 13 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilmesi...

2017 Pirelli Takvimi, Paris’te basın mensubu, konuk ve koleksiyonerlere tanıtıldı

Dünyanın en büyük fotoğrafçılarından Peter Lindbergh tarafından hazırlanan 2017 Pirelli Takvimi, Paris’te basın mensubu, konuk ve koleksiyonerlere tanıtıldı. Takvimin...

Yazar: Özgür Sunay

Superbike segmentindeki yeni nesli ile S 1000 RR , gelişmiş tork üretimi, 113 Nm tepe tork değeri, 6 bg artışla 199 bg’ye yükseltilen motor gücü, 4 kg hafifletilerek tam dolu depoyla 204 kg’a düşürülen ağırlığı ve Race ABS (opsiyonel donanım) özellikleriyle karşımıza çıkıyor. Yeni S 1000 RR’ dan daha iyi bir performans elde etmenin yanı sıra S 1000 RR’ ın daha fazla sürücü dostu olan tasarımına da özen gösterildi. İster günlük sürüş sırasında, ister şehir dışı yollarda, virajları hızla dönerken veya yarış pistlerini aşarken, yeni S 1000 RR her açıdan kusursuzdur. Güç ve tork özelliklerinde iyileşme sağlayan bir diğer temel faktör de ön susturucuyla dağıtım yapan ve yaklaşık 3 kg daha hafifletilmiş olan yeni egzoz sistemidir. Sürüş ve hareketsiz halden başlayarak elde edilen tepki, yaklaşık 5.000 dev/dak’nın üzerindeki tork artışının yanı sıra sürücünün 9.500 (112 Nm) ve 12.000 dev/dak (113 Nm) arasında maksimum çekiş gücünü kullanabilmesini sağlayan geniş tork aralığından faydalanır.

Çok uzun zamandır bu motoru kullanabilmeyi deyim yerinde ise tadına bakmayı hayal ediyordum. Test edeceğim gün ise motoru almak için sabırsızlanmakta idim. Soluğu İstinye Borusan Otomotiv’de aldım. Üzerine ilk oturduğum anda sanki motorların kralına binmiş gibi bir hissiyat kapladı. Racing – SuperBike olmasına rağmen çok rahat hissetmiştim. Marşa bastım ve 3 günlük S 1000 RR maceram başladı. Henüz ilk dakika’da gazı hissetmek yerine direk olarak tadına bakmak için gaza yüklendim. BMW S 1000 RR daha önce HP4 genlerini taşıyan tamamı ile yenilenmiş son versiyonu ile sunulmakta idi. Daha çok hafifletilmiş ve güvenli şasi yapısı üzerinde bir çok elektronik kaymayı önleyici güvenlik sistemi ile beraber daha fazla beygir ve tork üreten yeni motor yapısı ile baştan yaratılmış kadar en az yenilenmişti. Hemen gaz elciğine yakın olarak konuşlandırılmış olan Mode tuşu düğmesi ile motoru yol ve hava şartlarına göre 3 farklı (“Rain” – “Sport” – “Race”) seçenekleri olmak kaydı ile kullanmanız mümkündü. Bunu yapar iken havanın biraz yağışlı olabileceğini düşünerek temkinli ve daha güvenli davranmak adına “Rain” seçeneği ile kullanmayı uygun bularak başta tercih ettim. Motor zaten uçuyor idi 10 beygirin lafımı olur değil mi? 🙂

Motoru tanımak adına temkinli olarak gitmeye gayret göstersem de maalesef altınızdaki 999 cc tam tamına 199 beygir güç üreten ve tam dolu depo ile yalnızca 204 kg olan gücüne göre Hayabusa’dan oldukça hafif bir aletti. Fakat S 1000 RR ilk olarak 2009 yılında piyasaya girmesi ile rakipleri olan Japon SuperBike motorlarına oranla dünya pazarında çok daha fazla tercih edildi. Ön tarafında benzersiz super spor kusursuz bir aerodinamik tasarım ile ön taraftan giren hava oksijeni çok fazla kaybetmeden sonuna kadar motoru soğutma işlemine yarıyor. Ve bunun için BMW motosiklet yetkilileri zamanında bu motoru üretirken BMW otomobil mühendislerinden ve Rolls Royce tasarım ekibinden ciddi anlamda destek almışlar. Zaten motora her iki yan taraftan baktığınızda birbirinden bağımsız farklı aerodinamik tasarıma sahip olan iki yan granaj göreceksiniz. Gelelim biz sürüşümüzü, ön pilot kullanım şekli sizi ilk gün biraz üzse-de zaman ile alıştığınızda bu dert olmaktan çıkıyor. Fakat motorun bütün sıcaklığı şase’ye verildiğinden yan taraftaki ısınmadan dolayı ilk gün dizlerim bayağı yandığını söyleyebilirim. Motorun ön gösterge panelinde test modelimizde olan güvenlik sebebi ile sürüş kısıtlamalarında dolayı sürekli beyaz reknte redline ışığı 9.000 devirde yanıp sönmekte. Vites büyültmek gerek diyerek hızı sabit olarak tutuyor.

İlk günden itibaren kendisini size bağımlı bir hale getirebilecek özel bir super spor motosiklet. Ön tarafta ciddi anlamda oldukça büyük 2 adet yüzer tip ikiz fren diskleri, 320 mm, radyal dört pistonlu sabit kaliperleri çok iyi sayılabilecek derecede görev yapıyor. Arkada ise tek diskli fren, 220 mm, tek pistonlu yüzer tipte fren kaliperi yer alıyor. S 1000 RR’da burada saymak ile bitmeyecek özellik ve yenilikler mevcut en önemli olanları arasında belki de hız sabitleme sistemi olan cruise control ilk SuperBike. Bu özelliği gaza dokunmaktan yorulduğum her an açık yollarda kullandım oldukça da keyifli sol baş parmağınız ile olayın hepsini gerçekleştirmeniz mümkün kılınıyor. Hatta aynı otomobildeki gibi hız düşürme frenleme özelliğine de ayrıca sahip. BMW HP4 genlerinden geçen HP Gear Shift Assist Pro yarış modu S 1000 RR’da mevcut. Nedir bu? otomatik olarak debriyaj kullanmadan gazı açarken vitesi büyütmeyle imkan sağlanıyor, gazı kestiğinizde ise aniden hızlı şekilde ralli araçlarında olduğu gibi aniden vitesi yine debriyaj kullanmadan küçültmenize olanak sağlayan yarış sistemi. Tüm bu özellikleri ile S 1000 RR pistlere yakışır şekilde hareket ediyor. 6. viteste 9.000 devirde redline olan test motorumuz ile azami 205 km hıza ulaşabiliyoruz. 14 .000 – 15.000 devirlere ise zorunlu olarak çıkamadığımız ise bir bakıma seviniyorum. Bu arada arkada oturan yolcu için maalesef yapabileceğimiz çok şeyimiz bulunmuyor. Hem kullanan hem de seyahat eden için alışması biraz zor bir durum. Tutacak yerin olamaması da işin cabası ama fotoğrafları çeken Can arkadaşımız bu konuda gün geçtikçe oldukça başarılı. 3. ve son günümüzde ciddi anlamda motora daha çok alışıp daha rahat kullanmayı başlamış iken bırakmak pek işimize gelmese de her gaza bastığımızda aslında tüketimin ne kadar çok olduğunu ve benzini de düşünmüyor değilim. Fakat orta hızlarda gaza basmadan kullanırım arada da şöyle hafiften gazlarım diyorsanız o zaman rakiplerine göre oldukça da ekonomik sayılabilir.

S 1000 RR anlatmak ile tüm özellikleri bitirilemeyecek kadar olan dop dolu bir motosiklet. Şunu söyleyebilirim ki, standart olarak sunulan Akrapovič spor susturucu ses sistemi zaten yolda giderken size ayrı bir keyif veriyor. İlk gün belki çok gürültü ve devamlı aynı sesten başınız ağrıyabilir ama 3 gün sonra o müzikte dans etmeye ufak gaz hareketlerinizle ritm bile tutturmaya başlıyorsunuz. Ve o sese alıştınız mı? yandınız..

2009 yılında S 1000 RR modelinin lansmanı Superbike segmentinde bazı açılardan yeni bir çağın başlangıcı oldu.

Diğer Haberler

Kulaklık, trafikte hayati sesleri engelliyor!

Trafikte sağ ve sağlıklı kalmak için gözlerimizi ve kulaklarımızı dört açmalıyız! Kulaklıkla yüksek sesle müzik dinleyerek trafikte yürürken karşı karşıya kalınan riskleri değerlendiren Yol ve...

“2025 Yılının Otomobili” olarak seçildi…

Alpine için ise ilk ve çok önemli bir başarı elde edilmiş oldu. Renault 5 E-Tech Elektrikli, bu unvanı kazanan sekizinci Renault modeli oldu. Bu...

Volvo Cars Stratejik İş Ortağı Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE

Dassault Systèmes (Euronext Paris: FR0014003TT8, DSY.PA) Volvo Cars’ın araç geliştirme süreçlerinde Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE platformunu kullanma kararı aldığını duyurdu. Elektrikli, bağlantılı ve otonom mobiliteye doğru sürekli...

adidas ve Mercedes-AMG PETRONAS Güçlerini Birleştirdi

adidas, dünyanın en hızlı büyüyen sporlarından biri olan Formula 1®’de Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı ile yaptığı ortaklıkla motor sporlarına geri dönüyor. Bu iş birliği,...

ABD’nin ticari ham petrol stokları azaldı

ABD Enerji Enformasyon İdaresi (EIA), ülkedeki ticari ham petrol stoklarının geçen hafta yaklaşık 1 milyon varil azalışla 414 milyon 600 bin varil seviyesine gerilediğini...

OPET ve Fenerbahçe’nin “kadın gücü”potaya damgasını vuracak

Akaryakıt sektörünün en sevilen markası OPET, Türk sporuna desteğini sürdürüyor. 2018 yılından 2023-2024 sezon sonuna kadar Fenerbahçe Kadın Voleybol Takımı’nın sponsoru olan OPET ile...

Anadolu Sigorta, Kasko Sigortalılarına Birçok Avantaj Sunuyor

Anadolu Sigorta, AS+ Yetkili Servisleri aracılığıyla kasko sigortalılarının hasarsızlık kademelerinin etkilenmemesini sağlarken, araç sahiplerine farklı risklere karşı kapsamlı bir güvence ve onarım paketlerini içeren...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

Opel CEO Florian Huettl übernimmt zusätzlich die Leitung des Deutschlandgeschäfts von Stellantis

Florian Huettl verantwortet mit sofortiger Wirkung neben seiner Position als CEO Opel/Vauxhall auch die Aktivitäten von Stellantis in Deutschland. Diese Bündelung wird in Zeiten...

IT

Lamborghini da record, consegnate 10.687 vetture nel 2024

Nel 2024 Automobili Lamborghini ha consegnato 10.687 vetture, il 6% in più del 2023, ottenendo il miglior risultato annuale della sua storia. Tutte e tre...

Le vendite di auto Volkswagen in calo nel 2024, pesa la Cina

Volkswagen, il marchio di punta dell'omonimo gruppo, ha visto le consegne di auto nel 2024 diminuire a 4,8 milioni, in calo dell'1,4% rispetto all'anno...

FR

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...

Jeep affiche la plus forte progression du marché français en octobre

Avec une augmentation des immatriculations de 31 % par rapport au mois d’octobre 2023, Jeep® surperforme le marché français en octobre 2024. Jeep affiche la...