– Skoda Yeti, dış görünümü ile bir arazi aracına pek benzemese de, genel
yapısı ile kompakt bir SUV aslında. Arazi yapısına göre 4×4 özelliğini otomatik
olarak ayarlayabilen, aile konforuna sahip ve oldukça pratik özelliklere sahip. Manevra kabiliyeti ve arazi performansı yüksek, oldukça da emniyetli bir araç. Yeti, panoramik tavanı, dokunmatik ekranlı 6’lı CD değiştiricili Bolero Radyosu ve climatronic kliması ile uzun yol konforunuzu artırıyor. Klimasının özelliğine gelince; hava kalitesi sensörüne sahip. Dışarıdan alınan havanın kalitesini kendisi ayarlıyor. Yani, dışarıdan gelen hava kalitesi bozulduğunda iç hava kalitesi artana kadar dışarıdan hava alımına izin vermiyor. Skoda
Yeti en iyi güvenlik testlerinden olan EuroNcap’ dan 5 yıldız almayı başarmıştır.
Yeti’ nin en önemli özelliklerden biri, viraj dönüşlerinde dönüş açısına uyum sağlayabilen
döner modüllü bi-xenon farlarının bulunmasıdır. Hava yastıkları devreye girdiği
anda, yakıt pompası ve tüm elektrikli devreler otomatik olarak devre dışı kalıyor
ve yangın ihtimali ortadan kalkıyor. Merkezi kilit sistemi de devre dışı kalarak kapıların kilidi açılıyor, iç aydınlatma lambaları ve uyarı lambaları devreye giriyor.
Test Yorum: Kutsal Zafer Şahin
– Skoda Yeti ; İyi dostlukların kavgayla başlandığı sözü doğru
sanırım Çünkü, direksiyona ilk oturduğumdaki o uyumsuzluk hissi
sürüş zamanı ilerledikçe Yeti ile gelişip güvene dönüşüyor. SUV segmentinin son zamanlardaki en dikkat çekici modeli. Dış hatlarını ele alarak baktığımızda
Roomster ile olan benzer yanları dikkat çekse de, bambaşka bir otomobil olarak tasarlandığı, şehir içi ve dışında hatta arazi şartlarındaki güvenlik ve konforu da hedef alan yeni özelliklerinden anlamak mümkün.. Alıştığımız Skoda yüzüne spor
yuvarlak sis farları ilave edilmiş. Önden arkaya uzanan düz çizgisi
yanında keskin arka hatları ile sert sportif görünüş kazanırken kısa boy
avantajı ile şehir içinde sürüş kabiliyeti geliştirilmiş. Yeti kendisine; 4×2
ve 4×4 çekiş, benzin ve dizel motor, Manuel ve otomatik şanzıman
seçenekleriyle 1 düzine çocuğa sahip geniş bir aile oluşturmuş. Test aracımız;
Yeti Ambition 2.0 TDİ Motor 170 Bg güç ve 350 Nm Tork üretiyor.
Yol alırken, yol durumuna göre gerektirdiğinde çekişi önden arkaya otomatik olarak yönlendiren dört tekerden akıllı çekiş sistemi, emniyetli yokuş iniş sistemi ve yokuş kalkış destek sistemi, 6 ileri DSG şanzıman gibi güvenli ve keyifli sürüşe katkıda
bulunan özellikleri emsalleri arasında onu bir adım öne çıkartıyor. Asfaltta olduğu kadar toprak kuru zeminde de kullanışı gayet rahat süspansiyon sisteminin performansı iyi kabin içi ses ve kabin içine sızan dizel motor sesi yok denecek kadar az. İçi gayet rahat geniş
ilk oturuşta arka koltuklar biraz sertliği ve kesim şekliyle rahatsızlık
verse de insan alışıyor. Refleksleriniz kadar hızlı tepki zamanı ile direksiyon performansıyla güven duygusunu ileriye taşıyor. Yeni 4×4 teknolojilerinden yararlanıyor olsa dahi 4×4 olarak geçen araçlar ile karşı karşıya geldiğinde kabiliyeti tabi bir yere kadar. Fiyatı , vergisi
iş ve eğlenceyi birleştirecekleri düşündürse de Küçük boyutlarıyla yaptıklarını düşündüğünüzde YETİ Koca ayak adını hak ediyor.
Test Yorum: Bülent DEMİR
– Skoda Yeti 4×4;
Zamanla kullanımında güven duygusu ve alışkanlık
uyandıran bir araç. İlk başta gözünüze diğer 4×4 araçlardan ufak
gözükmesine aldanmamak gerekiyor. Yeti ile 1-2 gün geçirmeniz onun
ne gibi işlerde başarılı olduğunu size göstermeye yetip artıyor. Skoda Yeti 4×4 arazide fabrika çıkışı lasitkleri ile bize düşündüğümüzden daha fazla bir performans sağlıyor.
Yeti aslında oldukça geniş ve uzun bir araç. Dışarıdan ilk bakışta özellikleri farkedilmese dahi içine bindiğiniz an işler değişiyor. Alman teknolojisi ile harmanlanmış mükemmel bir motor gücüne ve iç tasarıma sahip diyebilirim. Başka türlü dizel bir motordan bu denli performans beklemek yanlış olurdu. Sonuç olarak ise Skoda Yeti tam anlamıyla herşeyinize yetebilen 4×4’lük bir araç. Test Yorum:Özgür Sunay