Pirelli Açıklıyor Formula1’in Amerikan Rüyası…

®
Çok Okunanlar

Kartepe’de Nefesler Tutuldu….

ICRYPEX ana sponsorluğundaki 2024 Oyman Atabay sezonunun ikinci tırmanma randevusu olan Kartepe Tırmanma Yarışı, Kocaeli Otomobil Spor Kulübü (KOSK) tarafından...

Mercedes-Benz’in 210 milyon TL’lik yatırım

Mercedes-Benz Otomotiv, Gebze’de kurduğu ve tüm Türkiye’deki acentelere parça tedariği sağlayacağı yeni Parça Lojistik Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. 15 bin...

Tırmanma Sırası Kocaeli Kartepe’de…

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi desteğiyle Kocaeli Otomobil Spor Kulübü tarafından düzenlenen ve AVIS 2024 Türkiye Tırmanma Şampiyonası ikinci ayağı olan...

Stellantis CFO’su Natalie Knight

Mobilitenin her alanına yaptığı yatırımlarla sektörün en büyük şirketleri arasında yer alan Stellantis’in yılın ilk çeyreğinde net gelirleri, 41,7...

İtalyan lastik devi Pirelli’nin isim sponsoru olduğu ABD Grand Prix’si için 2018 sezonunu yedi ay önce Avustralya’da açan ve o zamanda beri üç yarışta (Azerbaycan, Fransa ve Avusturya) daha görülen aynı yumuşak, süper yumuşak ve ultra yumuşak lastik üçlüsü öneriliyor.

Bu hafta sonu, pilotlar şampiyonasında kritik bir mücadeleye sahne olacak. Pek çok yarış pistinin en iyi unsurlarını bir arada sunmanın yanı sıra birçok benzersiz özelliğe de sahip olan muhteşem pist de bu mücadeleye katkıda bulunacak. Şimdiye dek 14 pistte ya yarış ya da tüm zamanların tur rekorlarının kırıldığı bu yıl Pirelli ABD Grand Prix de tarih yazmaya hazırlanıyor.

LASTİKLER AÇISINDAN PİST GÖRÜNÜMÜ

  • Pirelli, Austin’e geçen yılla aynı lastik önerisiyle gelirken 2018 lastiklerinin tümünün 2017’den bir kademe daha yumuşak olmasından dolayı aslında burada da lastikler bir kademe daha yumuşak.
  • Saatin ters yönünde koşulan Circuit of the Americas pisti, çok farklı virajlar içermesi nedeniyle doğru kurgu kaçınılmaz olarak bir uzlaşma gerektiriyor.
  • En dikkat çekici özellik olarak, 1. virajı oluşturan yokuş yukarı ve aşağı keskin dönemeçte doğru frenleme son derece zor olabiliyor.
  • Üç uzun düzlük lastiklere her turda soğuma fırsatı verirken doğru çalışma aralığında tutmak kritik önem taşıyor.
  • Geçen yıl Mercedes ve Lewis Hamilton, tek pit stop stratejisiyle birinci, Ferrari ve Sebastian Vettel ise iki pit stopla ikinci oldu. Yarış boyunca hem tek, hem iki pit stop stratejilerinin karışık olarak tercih edildiği görüldü.

Isola: “Bu yarış için bir öngörüde bulunmak oldukça zor”

Formula 1’in lastik tedarikçisi Pirelli’nin Otomobil Yarışları Başkanı Mario Isola, ABD Grand Prix’si ile ilgili şunları söyledi:

“Geçen yıl olduğu gibi Austin’de yine birkaç farklı stratejinin mümkün olmasını bekliyoruz. Bununla birlikte, havanın sıkça değişmesinden ve çok çeşitli pist özelliklerinin olmasından dolayı, bu yarış için bir öngörüde bulunmak oldukça zor. 2012’de yenilenen asfalt son yıllarda stabilize oldu ama takımların optimal bir stratejiye hazırlanmak için serbest antrenmanlarda son durumu kapsamlı bir şekilde okuması gerekiyor.

Bu her ne kadar Austin’de her zaman çok bariz olmasa da geçen yıl gördüğümüz üzere pistte geçiş için pek çok fırsat da bulunuyor. Pirelli’nin isim sponsoru olması nedeniyle 2018 yarışı bizim için özellikle önem taşıyor. İki yıl önce Los Angeles’ta açılan ilk P Zero World mağazası ile birlikte bu sponsorluk da ABD’nin şirketimiz için önemini vurguluyor.”

YENİLİKLER NELER?

  • Grand Prix ile eş zamanlı olarak Miami’de yeni bir Fan Festival gerçekleşecek ve gösteri sürüşlerinin yanı sıra başka eğlenceli programlar da düzenlenecek.
  • Austin’deki destek yarış programı kapsamındaki America’s Formula 4 ve Formula 3 serileri de Pirelli lastikleri kullanıyor ve genç pilotların kariyer basamaklarını tırmanmasına yardımcı oluyor.
  • Paolo Andreucci, geçen hafta sonu Pirelli lastikli Peugeot 208 R5 otomobili ile 11. İtalyan Ralli Şampiyonluğunu kazandı.
Son Haberler

Stellantis CFO’su Natalie Knight

Mobilitenin her alanına yaptığı yatırımlarla sektörün en büyük şirketleri arasında yer alan Stellantis’in yılın ilk çeyreğinde net gelirleri, 41,7...

Diğer Haberler