İngiliz otomotiv devi Range Rover tarihinde bir ilk davayı kaybetti…

®
Çok Okunanlar

Lexus LBX, çevre dostu özellikleriyle de öne çıkıyor

Lüks ve performansı bir arada sunmayı hedefleyen markanın premium SUV segmentindeki yeni ürünü LBX, İstanbul'un tarihi semti Akaretler'deki kurulan...

Turbo Akü laboratuvarı uluslararası akreditasyon ile tescillendi

AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Turbo Akü’nün, alanında birçok test olanağına sahip laboratuvarları Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından gerçekleştirilen...

Mercedes-Benz sponsorluğunda Budapeşte Festival Orkestrası

Mercedes-Benz, İstanbul Müzik Festivali’nin bu yıl da “Yüksek Katkıda Bulunan Gösteri Sponsoru” Mercedes-Benz’in sponsor olduğu Budapeşte Festival Orkestrası & Iván Fischer & Francesco...

Mercedes-Benz’in 210 milyon TL’lik yatırım

Mercedes-Benz Otomotiv, Gebze’de kurduğu ve tüm Türkiye’deki acentelere parça tedariği sağlayacağı yeni Parça Lojistik Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. 15 bin...

Otomotiv tarihinde bir ilk gerçekleşti. İngiliz otomotiv devi Range Rover tarihinde ilk kez bir tüketici tarafından aleyhinde açılan davayı kaybetti.  Bu dünya otomotiv tarihinde de tüketici tarafından otomotiv şirketlerine açılan ve kazanılan 5 davadan biri olarak tarihe geçti.

 Engin Yakut 2013 yılında sıfır kilometre bir Range Rover Vogue bir otomobil satın aldı. Araç 400 km sonra motor arızası nedeniyle pert oldu ve Engin Yakut, İngiliz Otomotiv devine dava açtı ancak Range Rover bunu kabul etmedi. 7 yıl sonra dava sonuçlandı. Buna göre Range Rover hatalı bulundu. Mahkeme, otomobilin bugünkü fiyatından faizleri ile birlikte Engin Yakut’a ödenmesine hükmetti.

 Engin Yakut kararın emsal teşkil edilmesini istedi ve Avrupa’da ve Türkiye’de bu araçların toplatılması ile ilgili bir dava daha açtı. Avrupa Birliği Komisyonu konuyla ilgili inceleme başlattı, bu incele sonucunda Range Rover Vogue marka otomobillerin toplatılması veya geri çağrılması gündemde…

Engin Yakut’un yaşanılan süreci şöyle anlattı:  “1.3.2013’te  Türkiye’deki grey marketten, Range Rover Vogue model sıfır km SUV satın aldım. Araç, beş gün sonra henüz 448 km ye gelmişti. Yolda 70 km hızla giderken, aniden motorundaki yağlar boşalmaya başladı ve direksiyon sertleşti. Bende aracı acilen, bir AVM’nin önüne çektim. Araç motorundan buhar çıkması üzerine aracın alevler içinde yanma ihtimaline karşı hemen araçtan uzaklaştım. Ardından Distribütör servisi aradım. Olay yerine gelen servis yetkilileri, “Acil Servis Tutanağı” belgesi düzenleyip imzalayarak bana verdiler. Bu belgede, “Araçta sürücü hatasından kaynaklanmayan motor arızası olduğu ve aracın aniden yağ boşalttığı” belirtildi. Daha sonra aracı çekici ile servise götürdük. Bende bir hafta sonra yetkili servise gittim. Yetkililer, aracın hem ana motorunu hem de şanzımanını sökmüşlerdi. Yetkililerden aracın durumunu sorunca, aracınız ‘PERT’ oldu cevabını aldım. Bende motoru araca tekrar takmalarını istedim. Ancak Distribütör şirket, bunu yapabilecek mühendislerinin olmadığını bildirdi.

LAND ROVER TARİHİNDE BİR İLK

Bu model SUV, dünyada üretileli daha 1 ay olmuştu. Ve bu arızada, Land Rover tarihinde ilk defa yaşandığı için, bu arızayı incelemek için, özel olarak motor mühendislerinin, İngiltere’den Türkiye’ye geldiği bana söylendi. Yapılan incelemelerde aracın fabrikadan vites ve motor arızalı üretildiğini belirten, distribütör imzalı bir fatura daha bana verildi. Sökülen parçalar, motorun ana gövdesine tekrar takılamadığı için özel kutulara konuldu. (Şu anda otomobil, distribütör şirkette ve motoru sökülmüş olarak 7 yıldan bugüne beklemektedir) Bunun üzerine bende, dava açmaya karar verdim. Türkiye’deki distribütöre gittiğimde bana İngiltere merkezine ulaşmam gerektiği söylenildi. Bende avukatım aracılığıyla, fabrika aleyhine dava açmadan önce, İngiliz Land Rover Company Ltd.şirketini görüşmelere davet ettim. Ve şirket adresine iki ayrı ihtar ve uzlaşma görüşmesine davet mektubu yolladım.(3.dosya). Bu mailde bir tüketici olarak yaşadığımız mağduriyeti anlattık ve bu problemi çözmelerini istedik.  Ancak üzülerek belirtmeliyiz ki, İngiliz şirketinden hiçbir yanıt alamadık. Oysa’ki bu SUV, İngiliz Üretici Şirketin ‘Dünya Garantisinde’ üretildiğinden, bizce problemin hemen çözülmesi gerekirdi. Yaşadığım bu mağduriyetin devam etmesi üzerine artık dava açmaktan başka çare kalmadı.

PİYASADAN TOPLATILMA DAVASI DA AÇILDI

Biz, bu durumu belirlemek için 2013 yılında, önce mahkemede  bir ‘DELİL TESPİT DAVASI’ açtık. Ve Sayın mahkemeden, araçtaki fabrika üretim arızalarının tespit edilmesini talep ettik. İstanbul 17.Sulh Hukuk Mahkemesi, 2013/44 D.İş Delil Tespit Davasıyla aracın, fabrikadan hatalı üretildiğini resmî olarak tespit etti. Yine 2013 yılında, Jaguar Land Rover Company Ltd. Şirketi aleyhine, BAKIRKÖY 8.TÜKETİCİ MAHKEMESİNDE, 2013/1523 Esas Sayılı Dosya ile “AYIPLI MALIN MİSLİ İLE DEĞİŞTİRİLMESİ” davası açtık. Mahkemeden, aracın İngiliz şirket tarafından yenisiyle değiştirilmesini talep ettik. Daha sonra 2014 yılında, Jaguar Land Rover Company Ltd şirketi aleyhine, “İstanbul 1.Tüketici Mahkemesi 2014/1334 Esas sayılı dosya ile  “SERİ AYIPLI ÜRETİLEN ARAÇLARIN PİYASADAN TOPLATILMASI” davasını açtık. En sonunda ise, 2013 yılında açtığımız bütün bu davalar, 2016 yılında İstanbul 8.Tüketici mahkemesinde 2016/1029 Esas Sayılı dosya ile birleştirilerek yargılamalara devam edildi. Türkiye Adalet Bakanlığı tarafından, Türkiye Dış İşleri Bakanlığı aracılığıyla, İngiltere Büyükelçiliğine resmî yazı yazıldı. Jaguar Land Rover Company Ltd.şirketi, yetkili avukatlarıyla birlikte Türk mahkemelerine katılması için davet edildi ve bu durum, resmi tebligatla da kendilerine bildirildi. Açtığımız davaya, Land Rover Company Ltd şirketinin yetkili avukatları da katıldı.

MAHKEME, VİDALARIN MOTORDAN KOPTUĞUNU TESPİT ETTİ

Yıldız ve İstanbul Teknik Üniversitesi’nden 9 Profesör ve Doçent imzalı 3 ayrı bilirkişi raporu mahkememize geldi. Land Rover’un yetkili Distribütör servisinde mahkeme yargıcı, mahkeme bilirkişileriyle incelemeler yaptılar. Özetle; Yeni Kasa Range Rover Vogue SUV’un, fabrikada üretilirken vidaları yeterince sıkıştırılmadığı için, Hareket halindeki motordan ayrılarak motoru ve Şanzımanı parçaladığını ve aracın, fabrikadan hatalı üretildiğini mahkememize resmi olarak rapor ettiler.

DAVA DÜNYA GÜNDEMİNE TAŞINDI

Biz, bütün bu problemleri çözmesi için, AVRUPA BİRLİĞİ ZİRVESİ, AB KONSEYİ, AB KOMİSYONU, AB PARLAMENTOSU, AVRUPA KONSEYİ TÜKETİCİNİN KORUNMASI KOMİSYONU, AB ADALET DİVANI ve AVRUPA KALİTE TEŞKİLATI’NA müracaat edip konuyu resmen bildirdik. Avrupa kalite sertifikası, ISO 9000 ve Avrupa güvenli ürün anlamına gelen ‘CE’ kaşesinin, bundan sonra Range Rover Vogue SUV’lara basılmamasını istedik. Jaguar Land Rover marka ve Range Rover Vogue 3.0, 4,4, 5.0 motorlu SUV araçların motor ve (vites) şanzımanlarının üretimlerinde SERİ FABRİKA arızaları olduğu sebebiyle, hem Avrupa Birliğine bağlı tüm üye ülkelerde, hem de Avrupa Birliğine üye olmayan diğer devletlerdeki bütün tüketicilerin yüksek oranda hayati risk taşıdıkları, ve her an zincirleme trafik kazaları olabileceğinden bahisle TOPLATILMASI GEREKTİĞİ, BU ARAÇLARIN TRAFİĞE ÇIKIŞ BELGELERİNİN İPTALİ VE ÜLKEYE İTHALATININ DURDURULMASINI ve JAGUAR LAND ROVER COMPANY LTD ŞİRKETİ hakkında, hem ilgili Avrupa Kurum ve Kuruluşları nezdinde, hemde ilgili diğer Bakanlıklar nezdinde, acil olarak hassas ve detaylı İNCELEME VE SORUŞTURMALAR başlatılmasını resmi olarak talep ettik.

VE LAND ROVER HATALI BULUNDU

28 ŞUBAT 2019 tarihinde İstanbul 8.Tüketici Mahkemesinde, Jaguar Land Rover Company Ltd. Şirketi aleyhine açtığımız 2016 / 1029 esas sayılı “Maddi Tazminat” davasını kazandık. Verilen kararla SAYIN MAHKEME, YENİ KASA RANGE ROVER VOGUE SUV’UN, FABRİKADA HATALI ÜRETİLDİĞİ SEBEBİYLE, İNGİLİZ ÜRETİCİ ŞİRKETİN, ARAÇ BEDELİNİN TAMAMINI ÖDEMESİNE KARAR VERDİ.

Son Haberler

Mercedes-Benz’in 210 milyon TL’lik yatırım

Mercedes-Benz Otomotiv, Gebze’de kurduğu ve tüm Türkiye’deki acentelere parça tedariği sağlayacağı yeni Parça Lojistik Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. 15 bin...

Diğer Haberler