Page 47 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 47
CLS 300 d 4MATIC FL AMG test öncelikle SPORT modunda daha sert
aracımızın versiyonunda özel olarak Gece agresif bir sürüşe olanak sağlarken kısıtlı
Paketi yer almakta. Karartılmış arka ve olarak ESC’yi açıp, kapatıyor. Frenler ise
arka yan camlar, Aydınlatmalı, değiştirile- daha sert ve tepkisel olabiliyor. SPORT+
bilir kapaklı kapı eşikleri, AMG paspaslar, modunda ise ESC komple kapalı bir
Yeni 3 kollu Nappa deri kaplı çok fonksi- şekilde araç salınım sürüşlerine olanak
yonlu direksiyon simidi, Neva grisi tavan sağlamış olsa da burada ki en önemli
döşemesi, AMG iç mekan tasarım kon- sürüşteki konu 4MATIC sürekli devrede 47
septi, İç Aydınlatma Paketi 64 renkli am- olduğu için en ufak bir kaymada ya da
biyans aydınlatması aracımızın iç tasarım aracın hızlı dönülen kaygan virajlı zeminle-
özellikleri arasında yer alıyor. Yeni CLS rde aracın kaymasına (drift) imkan vermi-
300 d 4MATIC Sürüş Özelliklerinden bah- yor. Kısıtlı ve zorunlu bir kaymadan sonra
sedecek olursak; aracımızın adında da 4MATIC kaymasını ya da spin atmasına MAGAZINE.COM.TR
anlaşılacağı üzere otomatik 4 tekerden izin vermiyor. Güvenlik daha çok ön plan-
çekiş sistemine sahip. AMG DYNAMIC da olduğundan Sport+ seçeneğinde çok
SELECT, sürüş karakter seçim fonksiy- fazla oynayabileceğiniz bir araç değil. Yeni
onu, DYNAMIC BODY CONTROL, sertliği CLS 300 AMG 4MATIC üzerinde bulunan
seçilebilen süspansiyon sistemi, Direksiy- Runflat lastikler ön tarafta 245/35 R 20
on arkasında vites değiştirme kulakçıkları ve arka tarafta 275/30 R 20 seçim olarak AUTOMOBILE
F1 vitesleri aracımızın en önemli öne çıkan kullanıldığından dolayı, burada konfor
sürüş dinamikleri arasında yer almakta. bakımından tek handikap aracın 30 ve 35
Aracımızın sürüş modlarında ECO mo- olan lastik kalınlığının 60 düzeyine çıkarıl-
dunda akü geri kazanım teknolojisi ile ması olacaktır. Türkiye yol şartlarında
birlikte aracımızın süspansiyon, klima ve görünüş ve sportif bir kullanım olarak üze-
ESC sistemi uyarlamasında en düşük rinde seçili 30 yanak yüksekliğine sahip
yakıt sarfiyatına göre araç sürüş modunu bu aracımızın lastikleri maalesef konfor ve
ayarlıyor. Aracımızın CONFORT modun- yol şartlarında negatif bir sürüş sergileme-
da ise yine aracımız süspansiyon sistemi, ktedir. Günlük kullanımlar için çok daha
fren sertliği sistemini ve direksiyon sertliği- konforlu ve uygun 60 yanak yüksekliği
ni ona göre ayarlayarak yol şartlarına göre seçili daha yumuşak hamura sahip las-
konforlu bir sürüş için ideal şekilde ken- tikler ile oldukça konforlu ve yine sportif
dini sürekli olarak ayarlıyor. SPORT VE bir şekilde aracın daha iyi yol şartlarına
SPORT+ sürüş modlarında ise aracımız uygun kullanabileceğini düşünmekteyim.
10.YIL