Page 45 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 45
Yükseklik 10 mm alçalırken ön kaput trikli ısıtmalı koltukları da bulunmuyor.
ise neredeyse 50 mm geriye doğru kay- Aracın sağ sürücü camı otomatik açılıp
dırılarak bu değişiklikler aracın tasarım kapanabilir iken ön yolcu cam aç-
çizgilerini önemli ölçüde değiştirirken ma-kapatma manuel olarak çalışıyor.
kabin içerisinde de daha geniş ve ferah Aracın tasarım ve şasi yapısı itibarı ile
bir alan sağlanmaya çalışılmış. Sürücü doğru lastikler takılı iken yol tutuşu gay-
odaklı kokpit, sürüş hissiyatını ve heye- et iyi. Fakat, yüksek hızlarda ve rüzgar-
canını zirveye taşırken sadelikle gelen lı havalarda aracın ön tarafında kaput
zariflik de bir diğer önemli unsur olarak ve motor kısmında yoğun bir sallantı
dikkat çekiyor. Yeni tip direksiyon simi- ve gidip gelme oluyor. Aracın önden 45
di ve dijital ekrandan oluşan göstergel- kayma eğilimleri çok yüksek boyutta.
er de bu yapıyı destekliyor. Yeni estetik 140-150 km hızlarda rüzgarlı havalar-
çizgiler, aracın iç mekanında da tüm da ön tarafı Yolda tutmaya çalışmak,
tabuları yıkan bir düzeyde karşımıza rüzgarlı havada uçağı dengede tutmak
çıkıyor. Yeni Hyundai Elantra Smart gibi benzetiyorum. Araç oldukça kon-
farklı sürüş modları ile eğlenceli ve forlu ve yol sizi yormuyor bu artı. Araç MAGAZINE.COM.TR
sportif aynı zamanda ECO sürüş modu yüksek hızlarda takribi 180km hız ile
tanıyor. Bu sebeple beğenimizi kazan- yorulmadan uzun süre yol alabiliyor.
dı. Aynı zamanda aracın en iyi sürüş Fakat daha yüksek sür’atlere çıkması
modu Normal mod olarak diyebiliriz. ve ivmelenmesi motoru bakımından
Yeni Hyundai Elantra’da el ile açılan bir zor gözüküyor. İlk kalkış hızlanması
sunroof kapak örtüsü yer alıyor. Aynı ağır olan bir araç için atik ve çok hızlı
zamanda yine sürücü koltuğunda ve olmasının yanı sıra 150 ve 180 km ‘lere AUTOMOBILE
yolcu koltuklarında maalesef elektrikli ulaşmak için ivmelenmesi yüksek de-
ve otomatik ayarlanabilen fonksiyonel virlerde biraz daha ağır olmakta. Fakat
bir yapı bulunamadı. Koltuklar manu- devrini yakaladıktan sonra aynı hız-
el şekilde ayarlanmaktadır. Yine yeni da uzun süre gidebiliyorsunuz. Bose
Elantra Smart’ta deri döşeme koltuk müzik sistemi ses kalitesi çok çok iyi.
yapısında özellikle kış şartlarında elek- F1 vites pedalları da olmalıydı.
10.YIL