Page 51 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 51
Vito Tourer, geleceğe yön veren hızın üzerine çıkıldığında sistem
güvenlik sistemleri sadece sizin otomatik olarak aracı “C-Comfort”
ve yolcularınızın değil, standart moduna geri alarak aracı nor-
donanım kapsamındaki Aktif Fren mal yüksekliğine döndürüyor. Bu
Asistanı (Active Brake Assist), sayede sürüş stabilitesi artarken
Yorgunluk Asistanı (Attention As- optimize edilmiş bir yakıt tüke-
sist) ve Rüzgar Savrulma Asistanı timine katkı sağlanıyor. Sürücü,
(Crosswind Assist) ile trafikte seyre- DYNAMIC SELECT seçim düğme- 51
den diğer araçların da güvenliğini si üzerinden “Konfor” ve “Spor”
arttırmayı hedeflemeyi amaç edin- sürüş modlarından birini seçerek
miş. Belki de bu aracın en önemli vites değişim zamanını ayarlay-
sürüş özelliği; Select donanımına abiliyor. Sürücü ayrıca “Manuel”
sahip Vito Tourer’da AIRMATIC ha- modu seçerek direksiyon üze-
valı süspansiyon sistemi opsiyon rindeki kulakçıklarla manuel olarak MAGAZINE.COM.TR
olarak diyebiliriz. Süspansiyonu yol da vites değiştirebiliyor. Aktif Fren
yüzeyine uyacak şekilde ayarlay- Asistanı ve DISTRONIC özellikler-
abilen AIRMATIC, süspansiyonun inin eklenmesiyle daha önce 10
sönümlemesini her bir tekerlek için adet olan güvenlik ve sürüş yardım
otomatik olarak mevcut sürüş du- sistemi sayısı 12 adede ulaşmış.
rumuna veya yolun durumuna göre Vito ayrıca Yan Rüzgar Savrulma AUTOMOBILE
düzenleyebiliyor. Bu sayede her Asistanı ve Yorgunluk Asistanı AT-
durum için sarsıntısız sürüş kon- TENTION ASSIST’i bundan beş
foru sağlanıyor. AIRMATIC havalı yıl önce sunarak sınıfının güvenlik
süspansiyon, kullanıcılarına Kon- standartlarını yeniden tanımlamıyı
for, Spor, Manuel, Lift olmak üzere başarmış. Yeni Aktif Fren Asistanı,
dört farklı sürüş modu seçeneği- öndeki araç ile olası bir çarpışma
yle birinci sınıf yolculuk konforu riskini algılıyor. Sistem önce gör-
sunuyor. Hız arttığında aracı alçal- sel ve işitsel bir uyarı ile sürücüyü
tan AIRMATIC, sürüş stabilitesini uyarıyor. Sürücünün tepki verme-
artırmanın yanı sıra yakıt tüketimi- si halinde sistem fren desteği ile
nin azaltılmasına da katkıda bu- sürücüyü destekliyor. DISTRONIC,
lunuyor. Entegre otomatik seviye bir aktif takip yardımcısı. Sistem,
kontrolü sayesinde, araç seviyesi, sürücü tarafından belirlenen me-
ağır bir şekilde yüklendiğinde veya safeyi koruyarak öndeki aracı takip
bir römork kullanıldığında bile sabit ediyor ve sürücüyü otoyol veya
kalabiliyor. Vito Tourer’ı 35 mm yük- dur-kalk trafikte önemli oranda ra-
selten “L-Lift” modunda 90 km/s hatlamasına olanak sağlıyor.
10.YIL