Page 43 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 43
Fakat özellikle ön kapıları açtığınızda aracı ması değil; ama görmek istemediğimiz bir
yıkarken ya da araca binerken ön çamur- takım motor kaputunun altında basit bazı
luk arasında yer alan bu köpüğe benzeyen detaylar kısımların da yer aldığı gözümüze
yalıtım malzemesini el ile çekip çıkarabiliy- çarpıyor. Aracın genelde kullanımda 4×4
orsunuz. Hatta çok sıkı olmadığından yerin- modu daha çok ön tekerlere 2 çekiş mo-
den oynuyor. Göze ise hiç hoş gözükmüyor. dunda bir kullanım sunuyor. Sadece ihtiyaç
Bu malzemeleri motor kaputu içinde aracın halinde ya da Snow ve Off-Road modunda
çeşitli yerlerinde sağında ve solunda göre- 4 tekere birden yüzde 50 oranında öne ve
bilirsiniz. Eğer bu aracımız bir 97 model arkaya bir itiş sağlıyor. Bu özellik bir awd
buna ihtiyacı olan bir araç olsa idi bu tarz bir gibi ya da gerçek bir 4×4 araç gibi çok iyi
malzeme kullanılması doğaldı. Ön farların çalışmasa da Nissan Qashqai 4×4 bizi Kar 43
tasarımları bir harika gerçek anlamda çok ile kaplı alanlarda bırakmayarak iyi bir sürüş
şık olmasının yanı sıra maalesef işlevsellik zevki de sağlamayı başardı. Aracın jantları
yönünden zayıf kalıyor. Farlarınız açık mı? 19 inç çok kollu içe doğru bir boşluğu olan
kapalı mı? özellikle gece karanlık yerlerde, iki renkten oluşan bir jant yapısı. Daha çok
yollarda belli değil. Görüş açısı ve ışıkları elektrikli araçları temsil eden bir jant yapısı
zayıf nerede ise sisleri yakmadan bir şey kullanıldığını görmekteyiz. Şimdi bu jant MAGAZINE.COM.TR
göstermiyor. İstanbul-Bursa arasında yap- yapısının handikapından bahsedeceğim;
mış olduğumuz uzun ama kısa yol testimiz Eğer çok çamur ve bizim gibi yoğun kar
esnasında ise özellikle arka tarafta oturan olan bir yerde bu aracı kullanır iseniz;
yolcuların (test editörlerimizin) kapılardan Jantların arasında lastiğin ve diskin arka
içeri çok soğuk geldiği yönünde bir şikayet tarafında geniş bir boşluk bulunduğu için
aldık. Evet, maalesef arka kapıların yalıtımı çok fazla çamur ve kar birikintisi (artık ze-
gerçekten iyi olmadığı için klima sıcak hava minde ne var ise) bu jantların bu kısımları- AUTOMOBILE
açıkken aracın içinin sıcak olmasının yanı na resmen yapışarak oturuyor. Daha sonra
sıra arka kapılardan giren soğuk hava ile sürüşte ise 60-70 km hızlara dahi çıksanız
maalesef buz gibi oluyorsunuz. Araçta içeride ve direksiyonda araçta yoğun bir
arkaya kadar cam tavan olması çok güzel titreme yaşamanıza sebep olmakta. Hat-
ama bu tavanın açılmaması pek iyi değil. ta çok uzun süre bu şekilde kullanır iseniz
Yine arka bagaj haznesi kapağının elektrikli direksiyon kutunuz arıza yapabilir, rot ve
ve otomatik olması güzel ama araçta çok balans ayarlarınız ise ciddi olarak bozu-
daha işlevsel iyi bir şekilde çalışması bekle- larak, ön takımlarınızın da zarar görmesi
nirdi. Aracımız 1.3 litrelik 158 beygire sa- muhtemeldir. Tek yapmanız gereken şey
hip bir motoru olmasının yanı sıra benzinli en yakın benzincide aracınızın disklerine ve
olduğundan dolayı yakıt sarfiyatı bence çok jantlarına basınçlı su tutarak temizlemesi
fazla. 1.3 litrelik motor evet çok canlı ilk olacaktır. Aracın 626 bin TL ‘den başlayan
kalkış hızlanması çok iyi 160km kadar hıza fiyatını anlayabiliyoruz. Ama 923.000TL
rahat ve yorulmadan çıksa da CVT X-Tronic olan araçtan daha çok beklentileriniz söz
şanzıman belli bir süre sonra aracı yorarak konusu idi. Fikir olarak, 450 ve 500 bin
160 km den sonra tırmanmasına pek izin bandında 2.el Mitsubishi Pajero ya da 250-
vermiyor. 1.3 litrelik bir motordan görüntü 300 bin bandında çok iyi bir Subaru For-
olarak beklentimiz kaputun altının dolu ol- ester alınabilir diye düşünüyorum.
10.YIL