Page 43 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 43

Fakat özellikle ön kapıları açtığınızda aracı  ması değil; ama görmek istemediğimiz bir
                                                 yıkarken ya da araca binerken ön çamur- takım motor kaputunun altında basit bazı
                                                 luk arasında yer alan bu köpüğe benzeyen  detaylar kısımların da yer aldığı gözümüze
                                                 yalıtım malzemesini el ile çekip çıkarabiliy- çarpıyor. Aracın genelde kullanımda 4×4
                                                 orsunuz. Hatta çok sıkı olmadığından yerin- modu daha çok ön tekerlere 2 çekiş mo-
                                                 den oynuyor. Göze ise hiç hoş gözükmüyor.  dunda bir kullanım sunuyor. Sadece ihtiyaç
                                                 Bu malzemeleri motor kaputu içinde aracın  halinde ya da Snow ve Off-Road modunda
                                                 çeşitli yerlerinde sağında ve solunda göre- 4 tekere birden yüzde 50 oranında öne ve
                                                 bilirsiniz. Eğer bu aracımız bir 97 model  arkaya bir itiş sağlıyor. Bu özellik bir awd
                                                 buna ihtiyacı olan bir araç olsa idi bu tarz bir  gibi ya da gerçek bir 4×4 araç gibi çok iyi
                                                 malzeme kullanılması doğaldı. Ön farların  çalışmasa da Nissan Qashqai 4×4 bizi Kar   43
                                                 tasarımları bir harika gerçek anlamda çok  ile kaplı alanlarda bırakmayarak iyi bir sürüş
                                                 şık olmasının yanı sıra maalesef işlevsellik  zevki de sağlamayı başardı. Aracın jantları
                                                 yönünden zayıf kalıyor. Farlarınız açık mı?  19 inç çok kollu içe doğru bir boşluğu olan
                                                 kapalı mı? özellikle gece karanlık yerlerde,  iki renkten oluşan bir jant yapısı. Daha çok
                                                 yollarda belli değil. Görüş açısı ve ışıkları  elektrikli araçları temsil eden bir jant yapısı
                                                 zayıf nerede ise sisleri yakmadan bir şey  kullanıldığını görmekteyiz. Şimdi bu jant   MAGAZINE.COM.TR
                                                 göstermiyor. İstanbul-Bursa arasında yap- yapısının handikapından bahsedeceğim;
                                                 mış olduğumuz uzun ama kısa yol testimiz  Eğer çok çamur ve bizim gibi yoğun kar
                                                 esnasında ise özellikle arka tarafta oturan  olan bir yerde bu aracı kullanır iseniz;
                                                 yolcuların (test editörlerimizin) kapılardan  Jantların arasında lastiğin ve diskin arka
                                                 içeri çok soğuk geldiği yönünde bir şikayet  tarafında geniş bir boşluk bulunduğu için
                                                 aldık. Evet, maalesef arka kapıların yalıtımı  çok fazla çamur ve kar birikintisi (artık ze-
                                                 gerçekten iyi olmadığı için klima sıcak hava  minde ne var ise) bu jantların bu kısımları-  AUTOMOBILE
                                                 açıkken aracın içinin sıcak olmasının yanı  na resmen yapışarak oturuyor. Daha sonra
                                                 sıra arka kapılardan giren soğuk hava ile  sürüşte ise 60-70 km hızlara dahi çıksanız
                                                 maalesef buz gibi oluyorsunuz. Araçta  içeride ve direksiyonda araçta yoğun bir
                                                 arkaya kadar cam tavan olması çok güzel  titreme yaşamanıza sebep olmakta. Hat-
                                                 ama bu tavanın açılmaması pek iyi değil.  ta çok uzun süre bu şekilde kullanır iseniz
                                                 Yine arka bagaj haznesi kapağının elektrikli  direksiyon kutunuz arıza yapabilir, rot ve
                                                 ve otomatik olması güzel ama araçta çok  balans ayarlarınız ise ciddi olarak bozu-
                                                 daha işlevsel iyi bir şekilde çalışması bekle- larak, ön takımlarınızın da  zarar görmesi
                                                 nirdi. Aracımız 1.3 litrelik 158 beygire sa- muhtemeldir.  Tek  yapmanız  gereken  şey
                                                 hip bir motoru olmasının yanı sıra benzinli  en yakın benzincide aracınızın disklerine ve
                                                 olduğundan dolayı yakıt sarfiyatı bence çok  jantlarına  basınçlı  su  tutarak  temizlemesi
                                                 fazla. 1.3 litrelik motor evet çok canlı ilk  olacaktır. Aracın 626 bin TL ‘den başlayan
                                                 kalkış hızlanması çok iyi 160km kadar hıza  fiyatını anlayabiliyoruz. Ama 923.000TL
                                                 rahat ve yorulmadan çıksa da CVT X-Tronic  olan araçtan daha çok beklentileriniz söz
                                                 şanzıman belli bir süre sonra aracı yorarak  konusu idi. Fikir olarak, 450 ve 500 bin
                                                 160 km den sonra tırmanmasına pek izin  bandında 2.el Mitsubishi Pajero ya da 250-
                                                 vermiyor. 1.3 litrelik bir motordan görüntü  300 bin bandında çok iyi bir Subaru For-
                                                 olarak beklentimiz kaputun altının dolu ol- ester alınabilir diye düşünüyorum.

                                                                                                               10.YIL
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48