Page 38 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 38
AIRMATIC havalı süspansiyon ADS+ standart
olarak sunulurken, rüzgar sürtünmesini düşürmek
ve menzili uzatmak üzere 120 km/s civarında
aracın süspansiyonu 10 mm ve 160 km/s hızda
bir 10 mm daha otomatik olarak alçalıyor. Sürüş
hızının 80 km/s’ye düşmesiyle araç yüksekliği
standart seviyeye dönüyor. Yolu izleyen sensörler,
süspansiyon sisteminin sadece yüksekliğini değil,
aynı zamanda çalışma karakterini de yol şartlarına
göre ayarlıyor. “Comfort” (konfor), “Sport” (spor),
“Individual” (kişisel) ve “Eco” (ekonomi) olmak
yaklaşık yüzde 26 daha yüksek bir kap- EQS 580
üzere DYNAMIC SELECT sürüş modları, süspan-
siyon ayarlarını kullanım gereksinimine uyarlama
olanağı sunuyor.
M bulunuyor. EQS, çok daha yüksek ener-
ji yoğunluğuna sahip yeni nesil batary-
alarla sunuluyor. İki bataryadan daha
büyük olanı, 107,8 kWh enerji kapasi-
tesine sahip. Bu rakam, EQC’ye kıyasla
asite anlamına geliyor (EQC 400 4MAT-
IC: Karma elektrik tüketimi: 21,5-20,1
kWsa/100 km; CO2 emisyonları: 0 gr/
km). EQS, doğru akımlı hızlı şarj ista-
ercedes-EQ markasının lüks sınıftaki syonlarında 200 kW’a kadar şarj edile-
tamamen elektrikli ilk sedan otomobili biliyor. 300 kilometreye kadar (WLTP)
EQS, Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni menzil için yalnızca 15 dakikalık bir şarj
EQS, lüks ve üst sınıf elektrikli araçlara yeterli oluyor. Her ne kadar S-Serisi’ne
yönelik modüler mimariye dayanan ilk yakın olsa da, EQS tamamen elektrikli
model olmasıyla dikkat çekiyor. Tekno- bir platform üzerine sıfırdan inşa ediliy-
loji ve inovasyon konusundaki öncü or. Tamamen yeni bu konsept, “Amaca
38 yenilikleriyle yepyeni tasarım ve bağla- Yönelik Tasarım”ı mümkün kılıyor. “Tek
nabilirlik özelliklerini birleştiren EQS, Yay Tasarımı”, fastback arka tasarımı 4MATIC
hem sürücü hem de yolcuya odak- ve olabildiğince önde konumlandırılan
MAGAZINE.COM.TR menzil sunabilen EQS, 300 kilometreye araçlardan ayrışıyor. Teknolojinin en üst
lanıyor. 649 kilometreye kadar (WLTP) kabiniyle EQS, ilk bakışta bile diğer
kadar (WLTP) menzil için 15 dakikada sürüş yardım sistemleri, birçok noktada
şarj edilebiliyor. Mercedes-Benz Oto- sürücüyü destekliyor. Konsantrasyon
mobil Pazarlama ve Kurumsal İletişim Kaybı Yardımcısı ile sunulan mikro uyku
Grup Müdürü Emre Kurt: “EQS ile, işlevi, yeni bir özellik olarak devreye
otomotivde yaşanan büyük değişimde- giriyor. Sürücünün göz kapağı hare-
AUTOMOBILE ki rolümüzü güçlendiriyor, markamızın ketleri, sadece MBUX Hyperscreen ile
136 yıldır sürdürdüğü öncülüğü de- sunulan sürücü ekranındaki bir kamera
vam ettiriyoruz.” dedi. EQS’te aerodi- aracılığıyla analiz ediliyor. Sürücü,
nami uzmanları ile tasarımcıların yakın MBUX’i kullanarak örneğin çocukların
iş birliği ve “Amaca Yönelik Tasarım” okul önünde araca güvenle binmesini
yaklaşımını kapsayan çok sayıda titiz sağlamak için-arka kapıları açabiliyor.
detay sayesinde elde edilen 0,20 Cd
rüzgar sürtünme katsayısı ile rekor Cd
değerine ulaşıldı. Bu, EQS’i dünyanın
en aerodinamik tasarıma sahip seri
üretim otomobili yapıyor. 649 kilometr-
eye (WLTP) varan menzil ve 385 kW’a
(523 BG) varan güç üretimi ile EQS’in
güç-aktarım sistemi, S-Serisi seg-
mentindeki kullanıcıların gereksinimler-
ini karşılıyor. Tüm EQS versiyonlarının
arka aksında bir elektrikli güç-aktarma
sistemi (eATS) bulunurken, 4MATIC
versiyonlarının ön aksında da bir eATS
Automobile Magazine | NİSAN - MAYIS 2022