Page 38 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 38

AIRMATIC havalı süspansiyon ADS+ standart
                                                                               olarak sunulurken, rüzgar sürtünmesini düşürmek
                                                                               ve menzili uzatmak üzere 120 km/s civarında
                                                                               aracın süspansiyonu 10 mm ve 160 km/s hızda
                                                                               bir 10 mm daha otomatik olarak alçalıyor. Sürüş
                                                                               hızının 80 km/s’ye düşmesiyle araç yüksekliği
                                                                               standart seviyeye dönüyor. Yolu izleyen sensörler,
                                                                               süspansiyon sisteminin sadece yüksekliğini değil,
                                                                               aynı zamanda çalışma karakterini de yol şartlarına
                                                                               göre ayarlıyor. “Comfort” (konfor), “Sport” (spor),
                                                                               “Individual” (kişisel) ve “Eco” (ekonomi) olmak
                                       yaklaşık yüzde 26 daha yüksek bir kap- EQS 580
                                                                               üzere DYNAMIC SELECT sürüş modları, süspan-
                                                                               siyon ayarlarını kullanım gereksinimine uyarlama
                                                                               olanağı sunuyor.




        M                              bulunuyor. EQS, çok daha yüksek ener-





                                       ji yoğunluğuna sahip yeni nesil batary-
                                       alarla sunuluyor. İki bataryadan daha
                                       büyük olanı, 107,8 kWh enerji kapasi-
                                       tesine sahip. Bu rakam, EQC’ye kıyasla

                                       asite anlamına geliyor (EQC 400 4MAT-
                                       IC: Karma elektrik tüketimi: 21,5-20,1
                                       kWsa/100 km; CO2 emisyonları: 0 gr/
                                       km). EQS, doğru akımlı hızlı şarj ista-
          ercedes-EQ markasının lüks sınıftaki  syonlarında 200 kW’a kadar şarj edile-
          tamamen  elektrikli ilk sedan otomobili  biliyor. 300 kilometreye kadar (WLTP)
          EQS, Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni  menzil için yalnızca 15 dakikalık bir şarj
          EQS, lüks ve üst sınıf elektrikli araçlara  yeterli oluyor. Her ne kadar S-Serisi’ne
          yönelik modüler mimariye dayanan ilk  yakın olsa da, EQS tamamen elektrikli
          model olmasıyla dikkat çekiyor. Tekno- bir platform üzerine sıfırdan inşa ediliy-
          loji ve inovasyon konusundaki öncü  or. Tamamen yeni bu konsept, “Amaca
   38     yenilikleriyle yepyeni tasarım ve bağla- Yönelik  Tasarım”ı mümkün  kılıyor. “Tek
          nabilirlik özelliklerini birleştiren EQS,  Yay Tasarımı”, fastback arka tasarımı   4MATIC
          hem  sürücü  hem  de  yolcuya  odak- ve olabildiğince önde konumlandırılan
     MAGAZINE.COM.TR  menzil sunabilen EQS, 300 kilometreye  araçlardan ayrışıyor. Teknolojinin en üst
          lanıyor. 649  kilometreye kadar  (WLTP)  kabiniyle EQS, ilk bakışta bile diğer
          kadar (WLTP) menzil için 15 dakikada  sürüş yardım sistemleri, birçok noktada
          şarj edilebiliyor. Mercedes-Benz Oto- sürücüyü destekliyor. Konsantrasyon
          mobil Pazarlama ve Kurumsal İletişim  Kaybı Yardımcısı ile sunulan mikro uyku
          Grup Müdürü Emre Kurt: “EQS ile,  işlevi, yeni bir özellik olarak devreye
          otomotivde yaşanan büyük değişimde- giriyor. Sürücünün göz kapağı hare-
     AUTOMOBILE  ki rolümüzü güçlendiriyor, markamızın  ketleri, sadece MBUX Hyperscreen ile
          136 yıldır sürdürdüğü öncülüğü de- sunulan sürücü ekranındaki bir kamera
          vam ettiriyoruz.” dedi. EQS’te aerodi- aracılığıyla analiz ediliyor. Sürücü,
          nami uzmanları ile tasarımcıların yakın  MBUX’i kullanarak örneğin çocukların
          iş birliği ve “Amaca Yönelik Tasarım”  okul önünde araca güvenle binmesini
          yaklaşımını  kapsayan çok  sayıda titiz  sağlamak için-arka kapıları açabiliyor.
          detay sayesinde elde edilen 0,20 Cd
          rüzgar sürtünme katsayısı ile rekor Cd
          değerine ulaşıldı. Bu, EQS’i dünyanın
          en aerodinamik tasarıma sahip seri
          üretim otomobili yapıyor. 649 kilometr-
          eye (WLTP) varan menzil ve 385 kW’a
          (523 BG) varan güç üretimi ile EQS’in
          güç-aktarım sistemi, S-Serisi seg-
          mentindeki kullanıcıların gereksinimler-
          ini karşılıyor. Tüm EQS versiyonlarının
          arka aksında bir elektrikli güç-aktarma
          sistemi (eATS) bulunurken, 4MATIC
          versiyonlarının ön aksında da bir eATS


      Automobile Magazine  | NİSAN - MAYIS 2022
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43