Page 17 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 17
tokoç ve Birmot’un güçleri, “Otokoç” adı altında birleşiyor. Otokoç Otomo-
tiv tarafından yapılan açıklamaya göre söz konusu yeni yapılanmayla birlikte
daha önce Otokoç ve Birmot altında yer alan tüm araç markaları ve hizmetler
O Otokoç markası altında toplanıyor. Türkiye’nin lider otomotiv perakendecisi
Otokoç Otomotiv çatısı altındaki Otokoç ve Birmot’un tek bir isim altında birleşmesinin
getirdiği avantajlara dikkat çeken Otokoç Otomotiv Perakende Genel Müdür Yardımcısı
Uğur Güven konuyla ilgili olarak şunları söyledi:
Yaptığımız araştırmaların da ortaya koyduğu gibi Otokoç ve Birmot gibi aynı hedefe
sahip iki ayrı hizmet markasının tek bir isim altında birleşmesinin çok sayıda avantajı
bulunuyor. Koç Holding çatısının yarattığı güven ve bilinirlikle geçmişi 94 yıl öncesine
“ kadar uzanan Otokoç’un işinin uzmanı, köklü ve saygın bir marka olarak konumlan-
ması, hizmet verdiği diğer faaliyet alanlarından kaynaklanan güç ve çeşitlilik, yurt dışında
da faaliyet göstermesi ve sektör sözcüsü olarak konumlanması ise söz konusu uygulama-
da karar kılınmasının diğer önemli rasyonelleri arasında yer alıyor. ‘Türkiye’nin en önemli
ve en inovatif’ şirketlerinden biri olarak konumlanan, tüketici bilinirliği yüzde 90’ları aşan,
sektörel sivil toplum kuruluşlarında aktif rol alarak otomotiv sektörünün büyümesine ilave
katma değer yaratmaya devam eden Otokoç Otomotiv, bu birleşme ile şimdi daha da
büyüyecek. ‘Yenilikçi mobilite çözümleri geliştiren, küresel ve lider referans noktası olma
vizyonu’ doğrultusunda hayata geçirilen bu yeni güç birliği ile kurum olarak büyümeye
devam ederken, Türkiye mobilite sektöründeki liderliğimizi daha da pekiştireceğimize ve
otomotiv perakende sektörünün daha da güçleneceğine yürekten inanıyorum.” dedi...
ürk otomotiv sanayinin öncü şirketi Ford Otosan, Ford’un Ro-
manya’daki Craiova fabrikasını bünyesine katmak üzere Ford
ile anlaşmaya vardıklarını açıkladı. Avrupa’nın en büyük ticari
T araç üssünün sahibi Ford Otosan, bu anlaşma ile uluslararası
bir üretim şirketi haline gelirken, üretim kapasitesini 900 bin aracın üze-
rine çıkarmayı hedefliyor. Ford Otosan Craiova fabrikasında tasarımını
ve mühendisliğini kendisinin yaptığı Yeni Nesil Courier aracını ve tam
elektrikli versiyonunu üretecek. Ayrıca, hali hazırda Craiova’da üretilen
Ford Puma ve Ford Puma’nın yeni tam elektrikli versiyonunu ve 1.0 lt
benzinli EcoBoost motorların üretimini gerçekleştirecek. Ford Otosan
Genel Müdürü Haydar Yenigün ise, “Türkiye’nin ihracat şampiyonu ve
Türkiye otomotiv endüstrisinin lokomotif şirketi Ford Otosan olarak
Türkiye otomotiv sanayisinin elektrikli dönüşümüne liderlik edecek,
ülkemizdeki en büyük özel sektör yatırımlarından birini geçtiğimiz
sene açıklamış ve Kocaeli operasyonlarımızı 650 bin araçlık kapasit-
eye ulaştıracağımızı söylemiştik. Bugün şirketimiz için bir ilke imza at-
arak, global üretim operasyonlarımızı başlatıyor ve bir hayalimizi daha
gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. dedi...
17
ürkiye’de Petrol Ofisi tarafından üretimine başlayan küresel
madeni yağ markası Texaco roadshow’a çıktı, 52 günde 25 ilde
62 sanayi sitesine giderek 20.000 ustayla buluştu. Dayanıklı
T performansları ile ünlü Texaco ürünlerinin ayrıcalıklarının tır
ve özel tanıtım ekipleri ile ustalara anlatıldığı saha çalışmalarında, MAGAZINE.COM.TR
dayanıklılık yarışları, fotoğraf uygulaması gibi birbirinden eğlenceli et-
kinlikler, ikramlar, ödüller ve hediyeler de yer aldı. Petrol Ofisi, Chev-
ron ile Eylül 2020’de imzalanan anlaşma kapsamında, Texaco markalı
madeni yağların Türkiye’deki üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini
üstlenmişti. Başarılı bir hazırlık sürecinin ardından Texaco’nun dünya-
ca ünlü Havoline® ve Delo® markalı ürünlerinin Türkiye’de üretim ve
satışına Kasım 2021’de başlandı. Petrol Ofisi’nin Derince’deki üretim AUTOMOBILE
tesislerinde ilk etapta Texaco markalı sentetik binek otomobil motor
yağları, ağır vasıta motor yağları, hidrolik, dişli ve gaz motor yağlarının
üretimi gerçekleştiriliyor. Ürün yelpazesi, Türkiye’de ilk kez üretilecek
bazı özel serilerle birlikte tüm Texaco ürünlerini kapsayacak şekilde
genişleyecek. 10 Ocak’ta başlayan Texaco roadshow’da özel tasarlan-
mış tır ve ekipler, 25 ili dolaştı ve 62 sanayi sitesini ziyaret etti. 52 günde
20.000 ustaya ulaşan Texaco, üstün nitelikli ürünlerini ve sundukları
ayrıcalıkları yüz yüze tanıtma fırsatı buldu. Saha çalışmalarında ayrıca,
dayanıklılık testleri, penaltı atışları gibi birbirinden eğlenceli etkinlikler,
ikramlar, ödüller ve hediyeler ile ustalar keyifli saatler geçirdiler. “Tex-
aco, pazarda etkin bir şekilde yer almaya devam edecek” Petrol Ofisi
Madeni Yağlar Direktörü Sezgin Gürsu, Texaco’nun Türkiye pazarına
girer girmez büyük ilgi gördüğüne vurgu yaparak, “Texaco’nun bu ka-
dar kısa sürede sahada bulduğu bu pozitif karşılık mutluluk verici. Tex-
aco nitelikli ürünleri ile birlikte, roadshow’lar, saha aktiviteleri, eğitimler
ile Türkiye pazarında etkin bir şekilde yer almaya devam edecek” dedi.
10.YIL